Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Dravond
En kvick liten googling kom upp med tipset att installera drivrutinerna för ditt AGP genom att klicka in till "enheter " ->"grafik enhet"->uppdatera drivrutinerna-> välj själv vilken fil.... typ, och leker man med gammal hårdvara måste man vara rätt bra på att googla problem som linux alltså

...Sen är det även mycket att AGP är mycket annorlunda buss jämfört med både PCI och PCi-e vilket gör att drivrutiner för det är i min mening lite mer besvär än det är värt...
Sen har jag för mig det var något problem för AMD/ATI med W7 märkningen av kartonger, det tog bort märkningen från en bunt av någon anledning kan ju vart AGP vs PCI som var det problemet men det var så länge sen nu så...
Men nya drivrutiner kan vara roligt, kanske ska starta gamla P4 burken med ett x1950 AGP för att se hur XP klarar nya drivisar

Har lagt dagar på att försöka reda ut härvan med AGP korten när jag köpte det, så jag har läst vartenda google resultat
Citat:
Mortuuz
Har du provat att ladda hem drivrutiner direkt från tillverkaren.
Det kanske inte är nyaste men de borde funka.
Jag vill minnas att AMD inte har något officiellt stöd för AGP på 3000-4000 serien, därför är det svårt med drivrutiner.
Ja, dem har gjort försök att göra div AGP fixar som fungerar väldigt varierande beroende på kort, men inget går till 4650.
Citat:
Ratatosk
Catalyst 7.7 funkade bra till AGP om jag minns rätt, om den funker till W7 vet jag inte.
Nej det gör det inte :/
Jag bryr mig inte jätte mycket längre men det skulle vart kul att leka med maskinen och W7 just för Directx 10.
Har en förkärlek att piffa upp äldre maskiner så mycket det går

Utan att jag igentligen behöver använda dem ^^
Men fortfarande kan man tycka att W7 support logga på en box till ett grafikkort skall stämma.