Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-07, 18:15   #31

DragonRapide

Medlem

Plats: Fjärås

Registrerad: jun 2011

bara jag som får fel på sidan när jag försöker hämta "AMD Catalyst 12.6 Beta Driver for Windows® 7 and Windows Vista® 64-bit Edition" ?
DragonRapide är inte uppkopplad
2012-07-07, 19:39   #32

som99

Medlem

som99s avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Loxus Visa inlägg
Sluta använd utdaterade gränssnitt?
Läste du vas jag skrev? har satt ihop burken bara för att det var kul att se hur långt man kan nå med en gammal socket 478 P4... Köper man ett grafikkort där det står på kartongen att den stödjer W7 så skall det väll göra det eller? Skriver dem att dem ger stöd för äldre kort i en serie men exluderar AGP så är det fortfarande dålig stil, jag menar PCI korten fungeorar men inte agp...

Det är självklart inte en dator jag använder dagligen utan en i raden med byggen för skojs skull, ev var det tänkt att ha den till ett arkadbygge och då behövs inte vassare maskin som emulatormaskin.
Jag kör själv crossfire med 2x 7970 på min WS1 och är väldigt nöjd med dem korten och har turligt nog inte haft drivrutinsstrul som så många andra, även mina äldre kort ur 6xxx och 5xxx serien har fungerat bra med så sitter inte och trycker på skit saker utan det hela var en principsak och felaktig marknadsföring vilket jag trodde att dem fixade till nu när dem skrev som dem skrev men icke så nicke.

edit: För övrigt så är det inget fel på att använda utdaterad hårdvara då ändamålet kanske inte behöver mer, då tycker jag det är mycket roligare att trycka i det snabbaste möjliga innom rimliga gränser i den äldre hårdvaran istället för att lägga tre gånger så mycket för nytt som inte ens behövs.

Senast redigerad av som99 2012-07-07 klockan 20:52.
Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen) Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (blir snart att jag tillverkar en egen kylare av koppar för 030:n).
som99 är inte uppkopplad
2012-07-07, 19:48   #33

Anonymous FTW

Medlem

Anonymous FTWs avatar

Plats: Milkoland

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ratatosk Visa inlägg
Ok, det var tråkigt, även om äldre rutiner fungerar, borde de kunna fixa åtminstone en till Windows 8.
Det kommer nog vara inbyggt direkt i Win8 så det är ungefär samma sak. Fördelen är att man slipper massa bloat.
Anonymous FTW är inte uppkopplad
2012-07-07, 23:24   #34

Dravond

Medlem

Plats: En av dem

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av som99 Visa inlägg
Läste du vas jag skrev? har satt ihop burken bara för att det var kul att se hur långt man kan nå med en gammal socket 478 P4... Köper man ett grafikkort där det står på kartongen att den stödjer W7 så skall det väll göra det eller? Skriver dem att dem ger stöd för äldre kort i en serie men exluderar AGP så är det fortfarande dålig stil, jag menar PCI korten fungeorar men inte agp...

Det är självklart inte en dator jag använder dagligen utan en i raden med byggen för skojs skull, ev var det tänkt att ha den till ett arkadbygge och då behövs inte vassare maskin som emulatormaskin.
Jag kör själv crossfire med 2x 7970 på min WS1 och är väldigt nöjd med dem korten och har turligt nog inte haft drivrutinsstrul som så många andra, även mina äldre kort ur 6xxx och 5xxx serien har fungerat bra med så sitter inte och trycker på skit saker utan det hela var en principsak och felaktig marknadsföring vilket jag trodde att dem fixade till nu när dem skrev som dem skrev men icke så nicke.

edit: För övrigt så är det inget fel på att använda utdaterad hårdvara då ändamålet kanske inte behöver mer, då tycker jag det är mycket roligare att trycka i det snabbaste möjliga innom rimliga gränser i den äldre hårdvaran istället för att lägga tre gånger så mycket för nytt som inte ens behövs.
En kvick liten googling kom upp med tipset att installera drivrutinerna för ditt AGP genom att klicka in till "enheter " ->"grafik enhet"->uppdatera drivrutinerna-> välj själv vilken fil.... typ, och leker man med gammal hårdvara måste man vara rätt bra på att googla problem som linux alltså ...Sen är det även mycket att AGP är mycket annorlunda buss jämfört med både PCI och PCi-e vilket gör att drivrutiner för det är i min mening lite mer besvär än det är värt...
Sen har jag för mig det var något problem för AMD/ATI med W7 märkningen av kartonger, det tog bort märkningen från en bunt av någon anledning kan ju vart AGP vs PCI som var det problemet men det var så länge sen nu så...

Men nya drivrutiner kan vara roligt, kanske ska starta gamla P4 burken med ett x1950 AGP för att se hur XP klarar nya drivisar
Mobo:Gigabyte 880ga-ud3ha CPU: phenom x4 955 @stock RAM: 4Gb corsair 1333mhz GPU: nvidia 460, 768mb @ stock, Diskar:2x samsung f3 1tb, intel x25m 80gb Låda|Antec three hundred Nätagg corsair cx600|| Bärbar: Acer 4820TG, Intel i5 450, 8Gb ram, AMD 5650, Intel 320 120Gb SSD & 1TB HDD, 9cells batteri
Dravond är inte uppkopplad
2012-07-08, 08:30   #35

Mortuuz

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: jul 2001

Citat:

Har du provat att ladda hem drivrutiner direkt från tillverkaren.
Det kanske inte är nyaste men de borde funka.

Jag vill minnas att AMD inte har något officiellt stöd för AGP på 3000-4000 serien, därför är det svårt med drivrutiner.
Mortuuz är inte uppkopplad
2012-07-08, 09:59   #36

Ratatosk

Medlem

Ratatosks avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: jan 2007

Citat:

Catalyst 7.7 funkade bra till AGP om jag minns rätt, om den funker till W7 vet jag inte.
AMD FX-8350, 16GB ram, Asus Sabertooth 990FX, Radeon HD6950 (upplåsta shaders), OCZ Synapse Cashe SSD 64GB i Hybrid med Samsung F3 1TB, Ageia PhysX PPU, Corsair VX 550W, Noctua NH-U12P SE2, Dell U2410, vit Corsair 600T Graphite, Windows7 64.
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.
Ratatosk är inte uppkopplad
2012-07-09, 01:46   #37

thomas_skane

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Tror det inte är ett stort problem att AMD inte vill lägga ner utvecklingsresurser på att optimera HD2850 till 1,5% bättre prestanda i BF3
2012-07-09, 07:15   #38

som99

Medlem

som99s avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dravond Visa inlägg
En kvick liten googling kom upp med tipset att installera drivrutinerna för ditt AGP genom att klicka in till "enheter " ->"grafik enhet"->uppdatera drivrutinerna-> välj själv vilken fil.... typ, och leker man med gammal hårdvara måste man vara rätt bra på att googla problem som linux alltså ...Sen är det även mycket att AGP är mycket annorlunda buss jämfört med både PCI och PCi-e vilket gör att drivrutiner för det är i min mening lite mer besvär än det är värt...
Sen har jag för mig det var något problem för AMD/ATI med W7 märkningen av kartonger, det tog bort märkningen från en bunt av någon anledning kan ju vart AGP vs PCI som var det problemet men det var så länge sen nu så...

Men nya drivrutiner kan vara roligt, kanske ska starta gamla P4 burken med ett x1950 AGP för att se hur XP klarar nya drivisar
Har lagt dagar på att försöka reda ut härvan med AGP korten när jag köpte det, så jag har läst vartenda google resultat

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mortuuz Visa inlägg
Har du provat att ladda hem drivrutiner direkt från tillverkaren.
Det kanske inte är nyaste men de borde funka.

Jag vill minnas att AMD inte har något officiellt stöd för AGP på 3000-4000 serien, därför är det svårt med drivrutiner.
Ja, dem har gjort försök att göra div AGP fixar som fungerar väldigt varierande beroende på kort, men inget går till 4650.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ratatosk Visa inlägg
Catalyst 7.7 funkade bra till AGP om jag minns rätt, om den funker till W7 vet jag inte.
Nej det gör det inte :/

Jag bryr mig inte jätte mycket längre men det skulle vart kul att leka med maskinen och W7 just för Directx 10.
Har en förkärlek att piffa upp äldre maskiner så mycket det går Utan att jag igentligen behöver använda dem ^^
Men fortfarande kan man tycka att W7 support logga på en box till ett grafikkort skall stämma.
Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen) Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (blir snart att jag tillverkar en egen kylare av koppar för 030:n).
som99 är inte uppkopplad
2012-07-09, 19:43   #39

Mortuuz

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: jul 2001

asus.support.com sedan är det bara att söka på 4650.
Fast jag vet inte om det funkar i fall du har ett annat märke än Asus.
Mortuuz är inte uppkopplad
Sök jobb