Citat:
Ursprungligen inskrivet av
zillio
Hur fungerar det inte bra? Tycker det är sjukt smidigt att ha alla spel samlade på ett och samma ställe och alltid uppdaterade.
Köp ett spel på skiva -> registrera på steam -> det finns alltid där. Till skillnad från EA's missar genom tiderna. Och deras Origin kan lägga sig.
Men du kanske menade att du inte VILL ha det så?
Klienten är seg, både att använda samt överföringshastigheterna. Spel krånglar ofta med att starta "Your game is unavailable". Sedan gillar jag inte att samla alla spel på ett konto heller, samt att man inte kan göra sig av med spel man tröttnat på.
Jag vill själv kunna välja om jag vill köra mitt köpta spel såväl DRM-fritt eller med DRM (aktivera spelet med exempelvis Steam, Origin eller annan DRM-tjänst) likt hur man kan göra med Humble Bundle. Upp till användaren hur den gör, alla får som de vill.
Antec Mini-P180, Corsair AX-750W, ASRock Z77 Extreme4-M, 2700K, Noctua NH-U12P + 2x Scythe SlipStream, 4x4GB Corsair LP, 2x Crucial M4 256GB RAID 0, Gigabyte GTX 670 Windforce 3X, 3x HP ZR24w i Eyefinity, Filco Majestouch-2 (CherryMX Brown), Logitech G500, Auzentech X-Plosion + AKG K530, TrackIR, Xbox 360-kontroll, Logitech G25, Saitek X52 Pro
SFF-tråden -
Samlingstråd Eyefinity/TH2Go/Surround