Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kabex
Och vips kan utvecklarna fokusera på att skapa nytt gameplay istället för att maxa på grafiken.
Förstår inte hur du får det att gå ihop. Om grafikerna måste jobba hårdare på modellerna för att optimera spelet till den begränsade hårdvaran så får utvecklarna mindre tid till att utveckla spel.
Som om du tex. utvecklar spel till en telefon måste du börja räkna vertexes och försöka bygga fans och strips medans utvecklarna till PC-spel inte behöver göra samma sak.
Det är lättare att göra en snygg modell till BF3 med 6000 polygoner än att göra en snygg modell till ett spel till en mobil telefon med 150 polygoner.
Citat:
kabex
Tanken med OUYA är ju att alla spel till den ska vara gratis, inte att det är en smartphone ombyggd till konsol.
Vi har ju tusentals gratisspel på facebook och liknande sidor. Men vill vi verkligen ha mer av den typen av spel?
Jag bryr mig och kvalitet före kvantitet.
Citat:
skog1s
Och en sak till, PS3 & 360 har några år på nacken. Och Tegra flåsar dom i nacken. Visst det kommer nya konsoler från dom stora snart, men till vilket pris?
Att jämföra Ouya med Sony & Microsoft, då har man verkligen inte fattat vad det handlar om!
Tegra flåsar PS2 i nacken. Men det är nog några generationer kvar innan Tegra flåsar PS3 i nacken.
Ett beg ps2 med en uppsjö av spel är inte speciellt dyr. Kommer nog bli MYCKET snyggare än majoriteten av alla spel till Ouya.
Att den är öppen betyder inte att det kommer bli bra. Precis som till PC kommer spelutvecklarna satsa på minsta gemensamma nämnare och det är den absolut sämsta hårdvaran.
Se bara här på Swec när GTA IV släpptes. Varje fjortis gick bärsärk när spelet inte flöt på deras dual core CPU och började snacka skit om att spelet inte var bra optimerat.
Sedan jämför det med Diablo 3 som är optimerat för datorsystem från 2008.
Så nej jag har inte fattat vad det handlar om. Jag ser ingen mening med att ha det här systemet mer än som en billig mediastation för filmer, internet, facebook och musik.