Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Absurd
Vad jag inte förstår är vad du menar med "realisera framtiden"??? Skulle gränssnittet vara framtiden då?! I så fall har mitt hopp om framtiden tynat bort om det bara hänger på utseendet...som dessutom ser förjävligt ut på en dator, gör sig dock bra på en telefon, men själva sync-biten är ju den samma som mellan iOS och Mac OS X, i grund och botten är iOS i stort sätt ett nedbantat Mac OS X
Jag är ganska övertygad om att Microsoft ser detta som framtiden. Utseendet är oavsett, din tro på framtiden, oerhört viktigt. Kommunikation är nyckeln och desing och utseende är den viktigaste spelaren i det sammanhanget.
Att du tycker det är fult kan jag inte argumentera emot, det är ju din subjektiva bedömning, men jag tror nog det mer handlar om ovana. Intressant också att du anser utseendet vara ok för en telefon men inte en dator. Kan det vara så att en viss enhet, läs: iPhone, har gjort den typen av utseende rumsrent?
Citat:
Bean
Men att börja revolutionera sådär från desktop och tro "Metro" detta är framtid? Det är dålig syn på hur många människor vill ha det och har 20 års erfarenhet av Microsoft. jag tycker det är som ett slag på käften.
Som jag nämner ovan så är jag övertygad om att MS anser att detta är framtiden. Titta lite på trenderna när det gäller elektronik, tror du att den traditionella PC kommer vara lika central i arbete, nöje och annat i framtiden? Troligen inte, alltså är det inte så smart att fokusera på ett OS som är skräddarsytt för en typ av enhet; PC. Det är väl betydligt smartare att skräddarsy ett OS som fungerar mellan olika enhter. Surfplatta, telefon, dator etc.
Citat:
ggustavsson
Har inga problem med "cloud-baserat system som sömlöst kommer fungerar mellan olika enheter. Från din PC till din ARM-baserade enhet; tablet, telefon, rymdskepp, etc."
Vad jag har problem med är det ofantligt tillkrånglade hanteringen av det

Windows 8 är rörigt, inkonsekvent, lider av svår schizofreni och är allmänt väldigt fult.
Förresten sömlöst det borde ju förutsätta att man kör windows på alla enheter, vilket inte så många gör, jag kör tex PS3, android, windows 7, linux, osv, har inte planer på att köra nått widows på nått annat än datorn och med windows menar jag inte åttan, skaffar jag nån x86 platta är det för att installera ubunto på den, inte nåt gräsligt windows 8...
Din åsikt om utseende och funktion är ju din bedömning men jag anser det vara rätt läckert. Jag tror att du upplever Win 8 rörigt eftersom det förändrar grundreglerna. Vi är vana att Windows fungerar som det gör sedan Win 95 och till viss del Win 3.11. Klart att en sådan här fördänring kommer skapa kaos.
Visst i dagsläget har du en massa olika OS på olika enheter men det tror jag inte är Microsoft idé. De vill att du ska ha en PC med MS, en platta, MS Surface och gärna en telefon. Alla med Win 8 i olika iterationer. Du kan ju inte gärna planera för framtiden genom att stirra dig blind på hur saker och ting är idag. Hade Apple gjort det så hade vi aldrig haft en iPhone.