Som gamer i första hand så har det varit bra tillbehör som mus, musmatta, tangentbord, hörlurar och skärm som varit den större prioriteten över själva datorn, förutsatt att datorn klarade av spelen man gejmade.
Allting finns i signatur.
Skärmen är en 120hz benq som gör en världs skillnad mot vanlig skärm speciellt vid FPS-spel. Har en IPS-skärm som andra skärm, mest för att jag hade den före jag hade min 120hz som huvudskärm.
Musen är lite personlig, har själv varit 3.0-beroende första delen av mitt spelande men sedan blev det några möss i logitech MX-serien och nu lite annorlunda med QPAD 5k musen.
Musmatta som är större än störst är otroligt skönt om man har plats med det.
Tangentbord med mekaniska switchar är att föredra, fast jag sitter själv på blåa switchar och inte riktiga gaming-switchar som brun/röd då jag tycker om det extra klicket samt har dragit mer på spelandet och skriver mycket mer.
Hörlurarna jag har haft i snart 3 år var ett litet impuls-köp men något som verkligen inte ska underskattas, om man sitter mycket vid datorn och spelar är det trots allt någonting du använder otroligt mycket och de håller länge. (om du inte kastar omkring dem).
Sedan efter att ha suttit på ett skrivbord för 100kr och byta upp sig till ett skrivbord för några tusingar med ett djup på (minst) 80cm var otroligt viktigt enligt mig själv. Har själv Galant från IKEA.
Här syns de mesta tillbehören som jag har:

(från mitt
galleri)
Sen min datorstol är väl lite speciell då jag använder en fåtölj istället för något på hjul. Handlar mycket om personlig smak, då jag sitter lite speciellt och gillar att ha något lite robustare och bekvämare att sitta i vid längre sessioner.

(fel färg på bilden)