Bor fortfarande hemma (endast 17år) så har inte så mkt plats för stora skrivbord.
Inte den bästa kvalitén på bilderna (använde S3:an), har en 12mp digitalkamera men den är alldeles för jobbig att använda och är bäst på närbilder (har inte lyckats nått vidare med inställningarna när det gäller större avstånd).
Skrivbordet är iaf ett enkelt ikea bord (endast 120 brett). Skrivbordet har även en väldigt irriterande kant, som inte är något vidare skön att hänga armarna över, men det duger.
Stolen är även den en ikea vara som är bra stoppad och väldigt bekväm för sitt pris på 299kr. Den största nackdelen med denna stol är väl att den är gjord av konstläder, som blir väldigt varmt om man sitter länge (kan hålla med dinne om att man ska ha en stol som andas). Annars är jag ganska nöjd med stolen faktiskt, den har en gungfunktion så man kan luta sig tillbaka när man ser på film tex vilket är riktigt skönt. Jämför man stolen med min gamla så är det som natt och dag. Efter 10min på min förra stol hade man ont i röven av att sitsen blivit utsliten och spruckit sönder, skruvarna som håller fast den satt man nästan direkt på vilket inte va särskilt skönt. Den var även stel och obekväm överlag.
Vidare har jag en Dell U2312hm IPS som fungerar riktigt bra. Högtalarna är ett par Altec Lansing fx3022 som ser riktigt coola ut med sin konade form och ger även ifrån sig riktigt bra ljud. sitter ett 4" nedåt riktat baselement i varje varje högtalare som ger ifrån ganska bra ljud även om jag skulle vilja haft en enskild subwoofer på sidan om. Har sparat dom pga utseendet än så länge.
När jag spelar eller vill kunna vrida upp volymen utan att göra någon annan i huset irriterad så använder jag dock mitt Logitech G35 headset som ger ifrån sig helt okej ljud och tung bas, kunde dock varit lite lättare men sitter fortfarande riktigt bra på huvudet och inga problem att bära dom länge så länge man inte är alltför orolig för frisyren
Musen är nybytt från en Ace EDGE 3200T2 som satt grymt bra i handen, men färgen överlevde inte särskilt länge så jag gick över till Corsair som håller sin höga kvalité och använder just nu deras M60 som även den sitter ganska bra i handen även om edgen var snäppet bättre. Musmattan följde med edgen och är skön att glida på och fungerar perfekt. Storleken är 350x260mm och den är 4mm tjock och ganska mjuk, vilket jag föredrar.
Mus nr2 är en Zombee Wireless Mouse DS-2282 som fungerar till laptopen, men beter sig lite smått efterbliven och räckvidden är väl inte mer än 2m MAX. Är dock duglig för laptop användning och sitter grymt bra i handen.
Tangentbordet är ett Microsoft Sidewinder X4 som fungerar helt okej till allt man gör på datorn, trots sitt låga pris. Är dock sugen på ett Corsair K90, men man kan ju inte bara lägga pengar på datorn och dess omgivning, sen tjänar man ju inte så mkt när man inte har nått jobb än.
Sista grejen på skrivbordet som är ganska användbar är den fyrkantiga saken under skärmen som är en klocka, temperatur/fuktighets mätare som kan vara bra att ha när man vill veta hur varmt det är och jämföra temps med datorn osv...
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @945mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Galaxy S3