Citat:
Ursprungligen inskrivet av
zillio
Dom nämner ju själva att dom fick idén från Android och iPhone telefoner. Hur kompassen i dom fungerar. Och när jag testat kompassen så har den inte fått störningar av det du nämner. Jag tror på idén. Roligt att du säger "Bullshitometern" när det inte nånstans står att det är ett färdig koncept. Skulle man ens forska i något som inte alls fungerar?
Läser du deras dokument (inte en "vetenskaplig artikel" som Sweclockers-nyheten säger, utan ett s.k.
white paper (PDF-filen heter till och med WhitePaper.pdf)) så säger de att de har ett färdigt koncept, färdiga program och ett färdigt API (och ett kodexempel som visar hur man använder det, vilket i sig är lite märkligt då det är väldigt rättframt - ser mer ut som att de vill sprinkla lite "teknisk touch" över dokumentet genom att pastea uppenbar kod som inte visar något om hur deras system fungerar, vilket kanske bara är ett vanligt affärstrick).
Det är inte jordens magnetfält i sig de mäter utan störningar i detsamma. Det är imponerande vad man kan göra med signalanalys, och jag tvivlar inte på att det kan fungera bra i statiska omgivningar (som vid metallbrottet de nämner), men huruvida detta fungerar så bra som de säger i dynamiska omgivningar får de bevisa innan någon tror på dem.