Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ggustavsson
Med ultrabook tycker jag det har menats en liten lätt laptop, med snabb CPU och där dom är välbyggda med kvalite.
Det här känns mer som en ny klass netbooks med snabbare CPU + pekskärm.
Om hybrider hamnar här med tex löstagbart tangentbord m.m + pekskärm är väl ok, men en traditionell laptop även om det är en ultrabook bör inte ha pekskärm, gud vad kladdigt, sen passar inte traditionella laptops eller stationära att ha pekskärm alls till, bara jobbigt att använda, men nåja naprapaterna ska väl ha jobb dom också
Nja tycker tvärtom att dom INTE ska ha diskreta grafikkort, jag förknippar inte ultrabook som spel datorer, utan som snabba i CPU och SSD lätta och god kvalitet, med bra batterilivslängd, bra för jobb och och studier där den kan hänga med lite överallt.
Vill man spela på sin bärbara finns det sådana som lämpar sig bättre, och ska man inte spela så behöver man i 999 fall av 1000 inte mer än inbyggda grafiken i CPU.
Jag ser ingen anledning att de INTE ska ha ett "riktigt" grafikkort i sig, det går ju att ha ssd och snabb cpu, god kvallitet och bra batteritid även om man har ett diskret grafikkort, det kan vara där och endast användas när de behövs, då slipper man problemet med att behöva ha en annan dator.
Det ända som man kan förlora är att den väger LITE mer vilket för mig inte spelar någon roll. Jag tycker det inte är värt att lägga 8000+ på en dator som inte räcker för alla ens behov (behöver inte vara bäst på allt, bara klara av det).