har inget emot metro om det kan användas bredvid startknappen etc
metro som startsidan när man vill göra något litet men när man ska använda windows så kan man stänga ner metro och gå direkt till windows
metro kan helt enkelt vara som en snabb startsida men windows ska vara kvar
men att tvinga på metro är ingen bra ide
tog mig 5 min i paint metro behöver inte täcka hela skärmen
sen finns det ju en annan ide att metro ui kan vara vistas dreamscene en animerad interaktiv bakrund som man kan ändra hur man vill stil etc kan vara en animerad vatten bakrund där ikonerna smälter ihop med den
som sagt metro kan vara en bakrund med den normala windows taskbar på med kanske finare startknapp design tyckte on windows 8's startknapp design innan dem tog bort menyn man kan sätta aktivits fältet på autohide och köra metro om man så vill dra ner musen i botten för att använda den vanliga start menun
om man inte vill ha metro bakrunden så sveper man den bara åt sidan för att visa en normal bakrund problemet löst
det som stör mig är att metro verkar vilja betee sig som ett spel och gå över precis allt mindre frihet
om dem bara smälter ihop metro med startmeny och aktivitetsfält så hade det varit helt ok enligt mig
verkar som dem ville trycka över metro och få alla att glömma bort skrivbordsbiten vilket är helt fel enligt mig tycker det är mer elegant att ha metro innuti skrivbordet
nu verkar metro enligt mig bara som en billig overlay som körs rakt över vanliga windows trotts att metro finns där så finns windows bakom det vilket känns billigt
som theme program för telefoner där dem gör ett helt nytt operativs system som körs ovanpå det gamla känns riktigt billigt
får känslan av att köpa flammor klistermärken och klistra på sin bil en billig lösning för att vara annorlunda om det ska kännas mindre billigt så ska dem ta bort skrivbordet helt och hållet och explorer och göra en helt ny windows av metro så det är det som körs
inget jag skulle uppskatta men då skulle det kännas som att metro var mindre billigt
vet ändå att windows körs över dos men jag använda inte allt det innan windows så det har inte samma känsla