Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Flux69
Brukar iPhone komma från någon annan?
Och helt ärligt så verkar Samsung användarna vara mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna att vara, Samsung har ju lyckats övertyga er att köpa en telefon som innehåller mer än vad som används i något som t.ex en QUAD-core på 1,4GHz till ingen nytta + en massa funktioner som är helt onödiga (som de även har på sin nya TV och som inte bidragit till att lyfta upp deras TV apparater igen), de är dax att börja inse att deras storhetstid på TV sidan tog slut för 3 år sedan och att den håller på att ta slut på mobilsidan med, försäljningslistan toppas fårtfarande av iPhone 4S följt av iPhone 4 (trots att deras försäljning minskat i väntan på nya), först på 3:e plats kommer SGS3
Ja men apple har lyckats övertyga folk att köpa en telefon med sämre prestanda och hållbarhet för mer pengar, det är fler som köper Iphone ändå och du skriver att Samsung användare är mer "hjärntvättade"...
Bara för att en telefon säljer mer betyder inte att den är bättre, det betyder att folk som köper saken inte kan så mycket om den och att det är ett väldigt känt märke, med andra ord fett mainstream...
Sista jag frågade någon om varför de köpte en Iphone så svarade de bara att det var en Iphone. De sa inget om att den hade bra funktioner eller något.
När det gäller att tjäna pengar är Apple riktigt bra men de är allt de är bra på.
Sen när du skriver att folk inte behöver Quad-Core processorer i en telefon med massa onödiga funktioner är du ute och cyklar. Bara för du tycker de är onödiga betyder inte att andra inte har använding för dem.
Mina Samsung telefoner jag har haft har varit snabbare på att surfa och mer hållbara samt att deras funktioner har varit till stor nytta.
Processor kraften gör också att du kan komma upp i snabbare internet hastighet....
Prova surfa på en burk med slö processor, du hinner få gråa hår innan de händer något!