Aldrig ägt en Apple produkt innan men jag har med tiden blivit mer och mer sugen på Iphone. Idag ser folks sig blinda på prestanda som ändå inte verkar gå att nyttja fullt ut. Man ser reklam där de påpekar att nu har världens snabbaste smartphone kommit men det är en sanning med modifikation. Mobiler är inte min starka sida, är bra mycket mer kunnig om datorer och eftersom mobiler verkar släppas i samma takt som ett gkort så finns det ju en uppsjö mobiler på marknaden, att välja rätt är såldes inte det lättaste.
Det börjar dock bli dags att byta ut min stenålderstelefon och skulle jag köpa en ny idag så hade jag nog valt mellan One-X och Iphone 4, Galaxy S3 är jag visserligen också sugen på men storleken verkar göra att den inte är lika smidig som de andra telefonerna. Dock har jag bestämt mig för att vänta tills Iphone 5 släpps och se vad den har att erbjuda.
Har läst en hel del recensioner och kollat på en hel del klipp och något som man märker är att folk alltför ofta gör jämförelser mellan telefonerna baserad på dess prestanda. Många verkar även tro att fler kärnor alltid är bättre utan att förstå att detta även kan bidra till en försämring.
"Tja, Microsoft stal musen av Apple som Steve hade fått ifrån Xerox för att han kommit på ett bra sätt att använda den till en persondator...och Apple var även först ut med just en persondator för vanligt konsumentbruk, något som Microsoft ville hänga på"
Han fick väl den inte från Xerox, han köpte den för en billig penning (många anser att han lurade Xerox) och Gates i sin tur lurade Jobs. Det går däremot inte att förneka att mycket av Windows är taget rakt av från Apples OS.
http://www.youtube.com/watch?v=wdrKW...eature=related
Jobs har gjort mycket och det kan man inte förneka, dock var det inte lika mycket mediapådrag för Xerox skapare när han dog och denne person har också bidragit en hel del till det vi ser idag som i den moderna datorn. Musen var en mycket viktig detalj när det kom till själva användandet, den förenklade användandet av ett OS en hel del.
http://www.cultofmac.com/95614/how-s...it-from-xerox/
Men för att återgå till topic. Jag tror inte detta kommer vara den slutliga produkten då detta, som jag förstått det, var det sista som Jobs arbetade med. Ser fram emot att få reda på mer om Iphone 5 snart, det är verkligen dags för mig att byta telefon och jag tror jag skulle ångra mig rejält om jag inte väntade tills de lanserade nästa mobil då den på pappret är väldigt intressant (även om dessa fakta mycket väl kan vara felaktiga).