Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-08-03, 11:46 | #121 |
OzzedMedlem Plats: Jönköping Registrerad: feb 2011 |
Citat:
Annars har jag ingen större anledning att uppdatera, men Hyper-V på desktop hade varit himla smidigt och är en funktion jag applåderar, men för mig är det för mycket annat negativt som väger tyngre.
|
| 2012-08-03, 11:57 | #122 |
OzzedMedlem Plats: Jönköping Registrerad: feb 2011 |
Citat:
Jag tycker också att Windows 8 har många spännande nyheter under skalet, men det hjälper liksom inte när man tar bort det som gör att Windows blir Windows, eller i alla fall en stor del av det hela. Jag förstår att Microsoft vill in mer aggresivt på pekplattemarknaden, men jag tror att de begår ett misstag med Metro på desktop.
|
| 2012-08-04, 22:23 | #124 |
UnpasMedlem Plats: Mellan Örebro & Karlstad Registrerad: dec 2011 |
Vi som läser Sweclockers mfl forum och communities som rör datorer med mera. Vi kommer säkerligen klara av att lära oss Metro även om vi hatar det. Men för den vanliga Svensson som bara går in på El-Giganten och köper en färdigpackad dator eller laptop, kommer inte klara av det. Det är bara enklare för de som förstår vad enkelheten ligger i. För de som inte klarar av att hitta ett nyinstallerat program på sin Startmeny redan nu utan måste ringa sin "tekniske vän" för hjälp, de personerna kommer inte fatta ett jota av ett sånt här touch-interface. Och de av oss som älskar teknik, som Microsoft redan har sålt Win 8 till, vi som redan är sålda innan OSet ens hunnit ut (alla av oss, både de som äslkar funktionerna o de som hatar dem), av oss kommer ändå hälften ha svårt att lära om. Och fan heller om jag någonsin skulle köpa en pekskärm/touchskärm. Kladdigt som fasen. Ska det vara små fett-streck på skärmen när man ska kolla film eller spela spel? För helvete Microsoft. Korkat, sååå korkat. Räcker ju med ett litet litet knappt synligt streck eller fingeravtryck för att man ska störa sig på det, om man har det precis mitt på skärmen. Måste man sitta beredd hela jävla tiden med handsprit och rengöringsduk? Det blir fler moment under en arbetsdag med Win8 än det blir med Win7 med vanlig skärm och tangentbord + mus.
Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5" |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes