Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-08-02, 17:33   #31

v1p3r_91

Medlem

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av som99 Visa inlägg
Inga problem, dem som används till beagleboard fungerar även på RP
http://www.digikey.com/scripts/DkSea...eBoard&cur=USD
http://www.digikey.com/scripts/dksea...eBoard&cur=USD

Skumt, vart beställde du, jag beställde för nästan två månadersedan från Allied Electronics & RS Components samt att jag la till ett vitt chassi, det stog att det tar runt 12v :S
Och jag har inte fått den ännu.
http://uk.farnell.com/raspberry-pi

RS Components verkar vara jättesega utifrån vad jag läst.
v1p3r_91 är inte uppkopplad
2012-08-02, 17:41   #32

nino

Medlem

ninos avatar

Plats: gbgz

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FL3JM Visa inlägg
Hade ju inte varit så dumt att köra en sån där i bilen tillsammans med en touch-skärm, om det nu går att få ihop.
Exakt det jag har tänkt att göra med min, och det ska inte vara några problem eftersom den använder 5V 700 mAh vilket man kan få ut från cigguttaget. Enda problemet kan vara att din stereo ska ha en 3.5 ingång, men det kanske går att fixa ändå på något sätt.
ninoscript :: i7 2600k @ 4.2 ghz | corsair vengeance 1600 mhz 8gb | corsair AX850w | corsair force GT 120 | 2 x 6970 2GB CF | asus z68-v pro | fractal design r3 | asus xonar dx | steelseries siberia v2 | steelseries 7g | qpad 5k
nino är inte uppkopplad
2012-08-02, 18:39   #33

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

Citat:
Hade ju inte varit så dumt att köra en sån där i bilen tillsammans med en touch-skärm, om det nu går att få ihop.
För 999kr får du en skapligt platta med ICS på jula, går bra att köra 3G-dongel på den.

Har en sådan i min dodge och inkopplad till stereon samt till två 22" skärmar i baksätet.. Duger bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
2012-08-03, 11:19   #34

FL3JM

Medlem

FL3JMs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
För 999kr får du en skapligt platta med ICS på jula, går bra att köra 3G-dongel på den.

Har en sådan i min dodge och inkopplad till stereon samt till två 22" skärmar i baksätet.. Duger bra.

Hehe, jag ska också ha min i en Dodge, en Dodge Charger för att vara mer specifik: http://www.garaget.org/FL3JM

Kör med ett separat slutsteg och grejjer nu så det blir inte så svårt att koppla in den till ljudsystemet, det jag är lite fundersam över är strömförsörjning, hur gör man så att enheten går igång när man drar igång bilen? För det är ju lite jobbigt att behöva plocka ur plattan varje gång för att komma åt strömknappen, hade tänkt bygga in den i panelen. Finns det någon bra guide till allt detta?
2012-08-03, 12:32   #35

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Citat:
Hehe, jag ska också ha min i en Dodge, en Dodge Charger för att vara mer specifik: http://www.garaget.org/FL3JM

Kör med ett separat slutsteg och grejjer nu så det blir inte så svårt att koppla in den till ljudsystemet, det jag är lite fundersam över är strömförsörjning, hur gör man så att enheten går igång när man drar igång bilen? För det är ju lite jobbigt att behöva plocka ur plattan varje gång för att komma åt strömknappen, hade tänkt bygga in den i panelen. Finns det någon bra guide till allt detta?
Kan bli lite svårt med strömknappen, den är på överkanten och tyvärr måste man peta på den varje gång man ska använda plattan.. Och alla kontakter är på höger sida..
Ström får den från en mobilladdare på 1Ah.

Dodgen är en RAM B250 costom, en van alltså.
Var bara tvungen att ha en V8 då V6 i audin lät lite mesigt.
Men fungerar bra som pendlar bil :-D

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
2012-08-03, 14:10   #36

som99

Medlem

som99s avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av v1p3r_91 Visa inlägg
http://uk.farnell.com/raspberry-pi

RS Components verkar vara jättesega utifrån vad jag läst.
Riktigt ruttet att få vänta 5-17v till
Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen) Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (blir snart att jag tillverkar en egen kylare av koppar för 030:n).
som99 är inte uppkopplad
2012-08-03, 17:01   #37

silaslenz

Medlem

Plats: Rimforsa

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nickhe Visa inlägg
det är broadcom VPU som gör det åt den och inte cpun , man kan ju säga en inte P4 med ATI 6970 Klarar ju också H.264 i 40MBits/s men de betyder inte att windows 7 fungerar lika bra som man hade en I7a samma logik fungerar här då den använder en ARM11 prossesor vilket är väldigt utdaterad och man kan få en bättre prossesor för samma pris ( Cortex A8 Allwinner a10 Tex) m.m
Ja, men min poäng var att du inte behöver en bra processor för att använda den som htpc.
2012-08-03, 17:15   #38

nickhe

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jun 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av silaslenz Visa inlägg
Ja, men min poäng var att du inte behöver en bra processor för att använda den som htpc.
Och min poäng är att den klarar inte av all typ av media och vill inte ha microlag och bara möjligheten att köra ett program i taget
2012-08-04, 14:16   #39

miniyou

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nino Visa inlägg
Exakt det jag har tänkt att göra med min, och det ska inte vara några problem eftersom den använder 5V 700 mAh vilket man kan få ut från cigguttaget.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
Ström får den från en mobilladdare på 1Ah.
Egentligen hatar jag folk som är anala med beteckningar, man förstår ju varandra. Men det går ändå inte att låta bli

Det är väldigt stor skillnad på A (ampere) och Ah (amperetimmar). A är hur mycket ström som krävs/kan levereras, kontinuerligt. Ah är en viss ström över en viss tid, exempelvis kapaciteten för ett batteri.

Hoppas verkligen ni lyckas med projekten, platta i bil! Låter som roligt och kreativt hemmapulande

Ps. Från cigguttaget får du 12V, så en DC/DC konverter kommer behövas isåfall. Kan kosta en del. Har några som jag köpte på ELFAs lagerrens förra vintern... kommer dock inte ihåg hur mycket ström den kan leverera.
Edit: kollade upp gamla mail, mina är 36V in, 5V 15A ut... inte intressant i sammanhanget alltså.

Senast redigerad av miniyou 2012-08-04 klockan 14:37.
miniyou är inte uppkopplad
2012-08-05, 09:12   #40

Arcifer

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av som99 Visa inlägg
Riktigt ruttet att få vänta 5-17v till
Väntar på min också, betalades för den 30:e juni. ETA på 3 månader.

Så beställde min polare en, fick den 2 dagar senare från ett annat företag.

Självklart svarar inte RS components på mail heller, och svenska supporten har inget med raspberry pi att göra.

:'(
Sabertooth P67 | i7-2600K @ ~4.5GHz OC | Coolermaster V8 | Vengeance 1600MHz 16GB OC | GTX 560Ti 2GB OC | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | Corsair SATA 3.0 SSD 120GB | WD 2TB SATA 3.0 | Fractal Design Arc Black | TX650M PSU | Razer Deathadder | Razer Lycosa | 2x Acer D241Hbmi 24"
Arcifer är inte uppkopplad
2012-08-06, 23:24   #41

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av miniyou Visa inlägg
Egentligen hatar jag folk som är anala med beteckningar, man förstår ju varandra. Men det går ändå inte att låta bli

Det är väldigt stor skillnad på A (ampere) och Ah (amperetimmar). A är hur mycket ström som krävs/kan levereras, kontinuerligt. Ah är en viss ström över en viss tid, exempelvis kapaciteten för ett batteri.

Hoppas verkligen ni lyckas med projekten, platta i bil! Låter som roligt och kreativt hemmapulande

Ps. Från cigguttaget får du 12V, så en DC/DC konverter kommer behövas isåfall. Kan kosta en del. Har några som jag köpte på ELFAs lagerrens förra vintern... kommer dock inte ihåg hur mycket ström den kan leverera.
Edit: kollade upp gamla mail, mina är 36V in, 5V 15A ut... inte intressant i sammanhanget alltså.
Du har så rätt man kan ha, Ah för batterier och A för laddare.. Och nu till det pinsammaste = Jag är utbildad elektriker (El automation) MEN jobbar inte med det som tur är.

2012-08-07, 20:48   #42

icx98

Medlem

icx98s avatar

Plats: Ljungby

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av miniyou Visa inlägg

Det går med en vanlig mobilladdare som du kan koppla in i cigguttaget. Och de kostar väl inte så hemskt mycket?

Edit: Hittade den här, bara att koppla in en USB- microUSB sladd. http://www.kjell.com/sortiment/dator...1000-ma-p31983

Senast redigerad av icx98 2012-08-08 klockan 10:10.
icx98 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb