Bilder från Windows 8 RTM läcker ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

Bilder från Windows 8 RTM läcker ut på nätet

En bild säger mer än tusen ord, heter det. Efter Microsofts tillkännagivande om att Windows 8 nått RTM sprids mängder av skärmdumpar som sägs komma inifrån det nya operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Uhh?

Looks like the same shit I've already seen from the consumer preview.

Visa signatur

Please mind my terrible Swedish. I'm a Brit and I haven't been in Sweden for long.

Permalänk
Medlem

Fy fan ;<

Permalänk
Medlem

Windows 8

Asså det ser ju riktigt trevligt och snyggt ut!, är lite orolig över Metro dock men det blir att testa

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Medlem

Undra när nästa OS som är gjort för PC kommer då?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Jag är väl kanske ensam om det, men jag tycker Windows 8 ser cleant ut. Det är också märkbart snabbare synd att metro ersätter startmenyn dock :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på preview:n som alal kan tanka fritt? Dethär är inte nyheter, det är tramsande. precis som bilderna på nya iphones osv så är det bara för att mata de fanatiska fåren och fanboysen =/

Permalänk
Inaktiv

Fan vad jag gillar det nya gränssnittet. Det är enkelt, stilrent och överskådligt. Alla som klagar kan ju alltid hålla sig kvar på Windows 7.

Permalänk
Medlem

Värst vad alla tjatar, får väl testa det då

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tycker det stundtals nästan ser lite ut som ubuntu.

Permalänk

Blir ett givet köp! 350kr ...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Argh!! My eyes!!!

Permalänk

Jag gillar faktiskt utseendet och Metro, mest troligt blir det att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur det ser ut... GIEF!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skäggig legend

Perfekt! Då ska jag bara köpa mig en pekskärm för några tusenlappar... Eller varför inte den där otroligt ergonomiska musen? Jisses, vet inte vad jag ta mig till, så hysteriskt kul att jag ---- Njaa... blir att jag håller mig kvar med Win 7 ett tag till

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Blir ett givet köp! 350kr ...

Inte mer? Uppgradering från Windows 7 då?

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk

Ni som inte vill fortsätta med Windows efter detta borde ta en titt på Ubuntu. Unity är enkelt för en van Windows-användare och dessutom får du 150 hipsterpoäng.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Så länge det finns stöd för W7 i spel och program så väntar jag ett bra tag till !

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Fan jag hoppades att de lagt till den gamla startmenyn i sista sekunden Metro är det enda som får mej att tveka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Då var det alltså slutgiltigt bekräftat att de faktiskt har mördat startmenyn. Det var inte en ond dröm... Jahopp... Bara att vänta på Windows 9.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Blir ett givet köp! 350kr ...

Länk till det?

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Asså, vad är det som är så bra med startmenyn? Jag använder knappt min överhuvudtaget. Metro har jag inte provat men det ser klart trevligare ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Då var det alltså slutgiltigt bekräftat att de faktiskt har mördat startmenyn. Det var inte en ond dröm... Jahopp... Bara att vänta på Windows 9.

Om inte Metro floppar totalt i Windows 8 kommer nog Metro garanterat finnas kvar i Windows 9.

Skrivet av Nimrood:

Asså, vad är det som är så bra med startmenyn? Jag använder knappt min överhuvudtaget. Metro har jag inte provat men det ser klart trevligare ut.

Personligen så startar jag alla mina program förutom 3-5 via start-menyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Fan jag hoppades att de lagt till den gamla startmenyn i sista sekunden Metro är det enda som får mej att tveka

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte varför du oroar dig. Lär ju komma olika lösningar på detta förr eller senare dvs så alla som gillar det äldre gränssnittet får det med.

Som jag ser det så är det MS som desperat försöker att tvinga på sitt nya gränssnitt på alla sina användare. Antagligen tror de att det kommer att stärka varumärket på de mobila plattformarna i och med att folk vänjer sig vid gränssnittet. Mycket talar för att de kommer att lyckas ganska så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Om inte Metro floppar totalt i Windows 8 kommer nog Metro garanterat finnas kvar i Windows 9..

Och metro och startmenyn kan inte finnas båda så att man kan välja det som passar en bäst därför att...?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och metro och startmenyn kan inte finnas båda så att man kan välja det som passar en bäst därför att...?

Det kan det göra och ser gärna själv att det gör det. Men om inte Metro blir katastrof så ser jag inte någon anledning till varför Microsoft skulle ändra sig till nästa version av Windows.

Permalänk
Medlem

Skulle W8 få bättre stöd för flerskärmslösningar? Det är det enda som får mig att överväga nytt OS.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Sammanställning av viktiga förbättringar mot Win7

Ni som är mer insatta kanske vet någon sida som har gjort en sammanställning över viktiga förbättringar i Win8 mot Win7 förutom allt som har med Metro att göra för det finner jag totalt ointressant för alla utom tabletanvändare.

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Skulle W8 få bättre stöd för flerskärmslösningar? Det är det enda som får mig att överväga nytt OS.

De förbättringar som ska göras finns beskrivna här.

Permalänk
Medlem

Skräp är fortfarande skräp även om det är klätt med blommor

Visa signatur

Acer Predator Helios 300