Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MrMult
Förstår inte varför folk klagar så mycket över startmenyn. Hur använde ni startmenyn egentligen?
Såhär gjorde jag, windowsknappen + "skriv det du söker".
Till exempel windowsknappen + "W-o-r-d" (Microsoft Word).
Testa att göra samma sak in windows 8, tadaaaa! Det funkar ju!
Presenteras dock snyggare än innan.
Hur som helst, jag antar att man inte kan uppgradera Windows 8 RP till Windows 8 Pro eller?
Om man har Windows 7 kunde man uppgradera till Windows 8 för en mindre slant va? Eller gäller det endast om man köpt Windows 7 senaste veckorna? Tacksam för svar. Ha det gött!
Men hur bär man sig åt för att enkelt hitta något man inte vet vad det heter? man får klicka på mappsymbolen och sedan klicka sig ner i programmapparna, det är oerhört tungjobbat när man har många program och verkligen använder datorn.
Win 8 kräver att du ska lära dig en massa programnamn utantill istället för att datorn visar upp dem tex sorterade efter vilken kattegori av program det är.
Jag håller med om att det mesta som inte syns på win 8 är bra, tom i många fall mycket bättre än win 7, men interfacet är så dåligt att det blir oanvändbart, det känns verkligen som en liten pluttemaskin som man inte kan ha några hundra program i, det är helt oöverskådligt när man har mycket prylar i en win 8 och de har inte lagt tillbaka funktionen som visar hur stor en mapp är.

Jag tror det kommer att dyka upp hjälpprogram som som ger ett nytt interface, troligen sitter det folk och jobbar på det just nu, för interfacet lär sänka 8an för alla som ska köra det på annat än plattor o telefoner, win 8 är en bedrövligt nedsminkad prinsessa, de har gjort tvärt om den här gången, ändrat det mesta under skalet till nått väldigt fint o bra, men sedan slängt på det mest fruktansvärde interface världen skådat, man kunde väl haft SSH interface som starläge, det är snudd på vackrare och framförallt så fungerar det