Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Haxk
Kommer den här expansionen till ps3 och Xbox 360 också
Har funnits på 360 sedan en månad tillbaka.
Jag upplever dock mer frysningar och omboots på boxen efter denna DLC än tidigare. Finns till och med vissa allvarligare som inte löstes utan att läsa igenom elderscrolls wiki efter kända buggar. För att låsa upp alla achievements så räcker det med att spela igenom en fraktion (precis som med valet i skyrim mellan stormcloacks och imperial legion), men vill man få ut allt får man spela om denna DLC 2 ggr. Tog mig cirka 15-20h att gå igenom "main storyline" för DLC (hade några lösa små quests ifrån tidigare spelande) , att levla fullt för vampyr och varulv är både tidsödande och rejält tråkigt. Men, det ger ju 60 points till om man jagar dessa på boxen.
Angående att betala så "mycket" för en DLC, well, det ger ju lite nytt liv i spelet, jag hade dock önskat att de höjt lvl från maximala 81 till exempel 100. Hade redan 81 när jag började lira denna DLC (kostade på mig cirka 160h på skyrim och levlade alla skills till 100), eftersom jag då hade maxat smithing och enchanting dödade jag en "vanlig" drake med 2 pilar vilket gjorde spelet lite mindre kul. Visst kan man skruva upp svårigheten 1 steg till max, men det innebar att när den nya "legendary dragon" nyste dig i ansiktet, var du död innan du hann snegla på en health potion. Detta gjorde spelet tråkigt åt andra hållet.
Ser faktiskt fram emot en ny DLC, kan då tänka mig börja om hela skiten och dra nytta av de nya sakerna för att inte "tröska" igenom allt på samma sätt. Så länge man har en god bas varför inte hålla sig till det? Kolla bara Assassins Creed, eller Modern Warfare med "alternativa black-ops" släpp som kändes som same same med sämre grafik. De nya spelen kändes inte mycket roligare än de DLC som släpptes mellan.