Citat:
Ursprungligen inskrivet av
hazzemannen
Köp en MAC då för fan fanboi.
Nej, jag tänker inte köpa en Mac.
Nej, jag är ingen Apple fanboy.
Jag har
inga Apple produkter och tänker heller inte införskaffa några.
Jag tycker att Apple är ett skitföretag som snor andras design och idéer och tar patent på dem och stämmer andra. Apple tar patent på små triviala grejer som är självklara och som man inte borde kunna ta patent på. Dom missbrukar patentsystemet för att hålla ute konkurrenter och förstöra konkurrens på marknaden.
Citat:
Tumnus
Suck.. Gör inte denna till en Apple vs the rest tråd..
Jag ämnar/ämnade inte att göra denna tråd till en Apple vs the rest tråd.
Tog MacBook här som exempel eftersom folk vet vilken jag snackar om. Hade jag nämnt någon dator från en annan tillverkare så hade ingen vetat vad för dator jag snackade om, då de har 999 olika modeller.
Apple har gjort saker rätt som Samsung här har gjort fel. MacBook är tunnare, har inte någon förhistorisk optisk enhet, och är elegant och diskret då den (numera) inte har någon grötig logga på framsidan under skärmen.
I handeln lär ju denna Samsung dessutom ha ett dussin klistermärken på sig också, men det ser man inte på pressbilderna.
Citat:
hav
Alla MB:s förutom MBA har svart ram runt skärmen, likaså alla andra Apple-displayer som används av designers och fotografer.
Ja, många fotografer, wannabe-fotografer och designer har datorer från Apple för att dom anser att det är hippt men utan att veta någonting. Sen sitter dom på café med sina MacBooks också för det är ju uppenbarligen så jävla coolt. Vissa verkar tro att bara för att man har en kamera så är man fotograf.
Enligt TCO'99 får man inte ha svart skärm då det orsakar förhöjd överansträngning av ögonen.
I och med TCO'03 får man heller inte ha en helt vit skärm av samma anledning.
Det optimala är grå färg runt skärmen då detta är mest neutralt. Detta förhindrar
chromatic adaptation som gör att ögonen anpassar sig efter den starka kontrasten på färgen i ramen vilket gör att perceptionen av färgerna förändras och missuppfattas.