Sidan 6 av 8 « Första 345 6 78

Verktyg Visningsval
2012-08-05, 16:39   #151

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Lite halvkul att W8 får byggnummer 9200 medans W7 hade 7600, vista hade 6xxx och xp hade 5xxx..
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-08-05, 17:04   #152

Petaflux

Medlem

Petafluxs avatar

Registrerad: maj 2012

Pekskärm

Är det någon som har en pekskärm som har installerat Windows 8?
Vilken modell har du i så fall?

Hela vitsen med 8:an är väl att kunna peka?

Jag har kollat lite på prisjakt men det verkar inte finnas så mycket skärmar att välja på än.
Varför lanserar dom ett operativsystem som är optimerat för pekskärmar, när det inte finns några vettiga pekskärmar på marknaden?

Många frågor nu, jag hoppas att någon svarar.
Petaflux är inte uppkopplad
2012-08-05, 17:25   #153

KTL

Medlem

KTLs avatar

Plats: Borås

Registrerad: jul 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Petaflux Visa inlägg

Jag har kollat lite på prisjakt men det verkar inte finnas så mycket skärmar att välja på än.
Varför lanserar dom ett operativsystem som är optimerat för pekskärmar, när det inte finns några vettiga pekskärmar på marknaden?

Microsofts tanke är rätt tydlig. De vill ha ett operativsystem för alla plattformar/datorer. Vilket inte ens konkurrenterna försökt sig på och jag tror inte det är svårt att komma på varför. Några "ja"-sägare här tror det handlar om startmenyn men snarare är problemet att Metro genomsyrar allt man gör i Win 8. Du kan inte köra det i enbart "skrivbordet" utan att på något sätt navigera i metro vare sig du ska åt program, inställningar eller nått annat.

Ja, det kommer att komma datorer med pekskärmar framöver. Bl.a. från Microsoft själva. Det dröjer nog några månader till. Det är nog först då man får en vettig plattform att köra det på.

Till er som inte greppar varför folk är kritiska.
Försök att förstå att det handlar inte om hur ni navigerar i varken windows 8 eller för den delen windows 7. Om nu personer som testar och konstaterar att detta inte fungerar för dem gör inte dessa individer något fel eller är emot utveckling. Metro ger dem ingen fördel helt enkelt. En del går säkert i rage mode direkt men en del andra testar och sen återgår till vad som fungerar för dem själva. Det glöms allt för mycket att för en stor del människor är startmenyn fortfarande vida använd och då är Metro en nackdel. Bara för att några av er är 1337 på att söka samt använda windowskey-genvägar gör inte detta startmenyanvändarna sämre. Metro slår helt enkelt undan benen för många användare. Och det vinner ingen av oss på.

Just nu, ta en söndagsöl/läsk gott folk och chilla. Skulle nu Win 8 bli en dålig produkt rent försäljningsmässigt för Microsoft så kommer dem garanterat revidera med ett servicepack som kanske ger oss det bästa av två världar, pekskärmsanpassning och desktop/laptop-anpassning. Vi får vänta och se!
2012-08-05, 17:41   #154

_Akta

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Petaflux Visa inlägg

Microsoft har nog aldrig haft tanken att pekskärmsfunktion är relevant för normalt pcanvändande vare sig sådana skärmar var vanliga eller inte. Det folk syftar på i dessa diskussioner lär vara pekskärmsanvändande av typen surfplatta/mobiltelefon-stil.
_Akta är inte uppkopplad
2012-08-05, 17:48   #155

Evil Peter

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Morkul Visa inlägg
Nu har jag själv aldrig använt Aero, för det går ju att stänga av. Hur man än vänder och vrider på det så kommer man bli tvingad att använda Metro. Tror den största ilskan ligger just där.
Dock kan man ju fråga sig varför folk blir arga på ett OS de inte behöver använda. De överdrivna poster som vissa skriver i dessa trådar får dem att framstå som rätt patetiska. Men lite underhållning blir det ju.
Evil Peter är inte uppkopplad
2012-08-05, 17:54   #156

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KTL Visa inlägg
Till er som inte greppar varför folk är kritiska.
Försök att förstå att det handlar inte om hur ni navigerar i varken windows 8 eller för den delen windows 7. Om nu personer som testar och konstaterar att detta inte fungerar för dem gör inte dessa individer något fel eller är emot utveckling. Metro ger dem ingen fördel helt enkelt. En del går säkert i rage mode direkt men en del andra testar och sen återgår till vad som fungerar för dem själva. Det glöms allt för mycket att för en stor del människor är startmenyn fortfarande vida använd
och då är Metro en nackdel. Bara för att några av er är 1337 på att söka samt använda windowskey-genvägar gör inte detta startmenyanvändarna sämre. Metro slår helt enkelt undan benen för många användare. Och det vinner ingen av oss på.
Det var ett stort steg att gå från MSDOS till Windows också. Det tvingade folk att hantera operativet på ett helt nytt sätt. Jag vet att det är bekvämt att inte förändra sitt arbetssätt och jag vet att folk är kritiska till förändring vare sig den är positiv eller negativ, men många av reaktionerna som man läser på forum kommer garanterat från folk som inte ens har brytt sig om att ge testversionen en rejäl genomkörare.

Jag arbetade inte heller med genvägar i Windows 7. Inte sök eller i särskilt stor utsträckning. När jag installerade 8:an tog jag ett par timmar på mig att gå igenom genvägar och börja försöka tänka Windows på ett nytt sätt. Det funkade. Jag förstår inte alls det hat som riktas mot Metro. Givet att det har kompromissats för att ett operativsystem ska täcka på traditionella datorer och touchskärmar, men att det skulle vara en sådan katastrof som vissa verkar anse är utomjordiskt för mig.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är uppkopplad nu
2012-08-05, 18:04   #157

zillio

Medlem

zillios avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Morkul Visa inlägg
Nu har jag själv aldrig använt Aero, för det går ju att stänga av. Hur man än vänder och vrider på det så kommer man bli tvingad att använda Metro. Tror den största ilskan ligger just där.
Jo precis. Vissa saker kan jag förstå att man måste "tvinga" folk att göra. Men det här gillar jag fan inte att dom tvingar en till. Har riktigt svårt att anpassa min utgångspunkt (skrivbordet och startmenyn) på den dator jag använder. Inte fan har OSX ett rutnät som iPad. Och då är ändå Apple enligt 90% av sweclockers ett företag som är bakåtsträvare.
2012-08-05, 18:08   #158

nikce

Medlem

nikces avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: okt 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg
Det var ett stort steg att gå från MSDOS till Windows också. Det tvingade folk att hantera operativet på ett helt nytt sätt. Jag vet att det är bekvämt att inte förändra sitt arbetssätt och jag vet att folk är kritiska till förändring vare sig den är positiv eller negativ, men många av reaktionerna som man läser på forum kommer garanterat från folk som inte ens har brytt sig om att ge testversionen en rejäl genomkörare.

Jag arbetade inte heller med genvägar i Windows 7. Inte sök eller i särskilt stor utsträckning. När jag installerade 8:an tog jag ett par timmar på mig att gå igenom genvägar och börja försöka tänka Windows på ett nytt sätt. Det funkade. Jag förstår inte alls det hat som riktas mot Metro. Givet att det har kompromissats för att ett operativsystem ska täcka på traditionella datorer och touchskärmar, men att det skulle vara en sådan katastrof som vissa verkar anse är utomjordiskt för mig.
Jag tror "hatet" kommer ifrån att Windows 8 är jävligt bra - förutom Metro som förstör hela upplevelsen. Hade 8:an i övrigt varit kasst hade det ju inte spelat någon roll, men nu är det som om någon bajsat i en annars god soppa. Windows 8 går att köra, utan problem, utan Metro över huvud taget. Start8 är ett exempel på detta. Men det känns bara så över huvud taget onödigt att behöva ha med det att göra på en arbetsstation. Metro på desktop tillför ingenting över huvud taget. Det är bara irriterande.
2012-08-05, 18:09   #159

havoc

Medlem

Plats: Ume

Registrerad: jul 2001

Saken är den att vanliga Svensson användare knappt använder startmenyn eller snabbknappar, de lägger istället i stor grad upp genvägar på desktop. De behöver inte heller komma åt system inställningar titt som tätt eftersom helt enkelt inte gör några större förändringar i sitt system vilket gör att Metro knappt kommer påverka dem alls negativt.
2012-08-05, 18:16   #160

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nikce Visa inlägg
Jag tror "hatet" kommer ifrån att Windows 8 är jävligt bra - förutom Metro som förstör hela upplevelsen. Hade 8:an i övrigt varit kasst hade det ju inte spelat någon roll, men nu är det som om någon bajsat i en annars god soppa. Windows 8 går att köra, utan problem, utan Metro över huvud taget. Start8 är ett exempel på detta. Men det känns bara så över huvud taget onödigt att behöva ha med det att göra på en arbetsstation. Metro på desktop tillför ingenting över huvud taget. Det är bara irriterande.
Det är en av kompromisserna. Jag tycker inte att Metro tillför något på min stationära, men inte heller förstör något. Jag har samma funktionalitet på startskärmen som jag har med startmenyn. I värsta fall är det ett irritationsmoment i någon vecka innan man vant sig ordentligt. Tycker inte att Metro förstör Windows-upplevelsen på en workstation därför att skrivbordet är som vanligt. Minus startmenyn, men det är ingen större grej för min del.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

2012-08-05, 18:16   #161

Madsoul

Medlem

Madsouls avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: maj 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zillio Visa inlägg
Jo precis. Vissa saker kan jag förstå att man måste "tvinga" folk att göra. Men det här gillar jag fan inte att dom tvingar en till. Har riktigt svårt att anpassa min utgångspunkt (skrivbordet och startmenyn) på den dator jag använder. Inte fan har OSX ett rutnät som iPad. Och då är ändå Apple enligt 90% av sweclockers ett företag som är bakåtsträvare.
Nog finns det rutnät allt, vet flera som använder den och den var inte önskad när den kom.
http://en.wikipedia.org/wiki/Launchpad_(OS_X)
Men de flesta använder spotlight för att öppna program/filer etc. =)

Att säga att man blir "tvingad" är helt fel eftersom man kan låta bli. Man behöver inte uppgradera och man behöver verkligen inte använda metro.
2012-08-05, 18:25   #162

cccm

Medlem

cccms avatar

Plats: växjö

Registrerad: jun 2010

för min del under win7 använder jag i stort sätt eller ca 95% av gångerna jag öppnar startmenyn för att söka.
startar programmen från skrivbordet eller 'classic quicklaunch',
Som det ser ut nu kommer jag iaf uppgradera min surfplatta från win7 till win8 direkt vid release, får se på prislappen sen om det är rimligt pris att uppgradera någon extra PC, tänker främst på att det är snabbare uppstart/mindre krävande så för htpc o 'köksdator' är det rätt gött o ha kan jag tänka mig.
2012-08-05, 18:26   #163

_Akta

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av havoc Visa inlägg
Saken är den att vanliga Svensson användare knappt använder startmenyn eller snabbknappar, de lägger istället i stor grad upp genvägar på desktop. De behöver inte heller komma åt system inställningar titt som tätt eftersom helt enkelt inte gör några större förändringar i sitt system vilket gör att Metro knappt kommer påverka dem alls negativt.
Det huvudsakliga syftet med ett startmenysystem är lär ju vanligen vara att det ska användas för åtkomst av saker som avänds relativt sällan, så ditt resonemang känns något bakvänt.
_Akta är inte uppkopplad
2012-08-05, 18:38   #164

HypnoToad420

Medlem

HypnoToad420s avatar

Plats: 81.201.220.164

tror att jag köper windows 7 innan det slutar att säljas...
CPU: i7 3.4GHz |GPU:GTX 460 OC SLi |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: NH-U9B SE2 |RAM: Corsair 8GB 1600mhz Dominator + XMS3 . |SSD: Corsair GT 120GB & a-data 120 GB|HDD: 1250GB |OS: windows7 Home Premium64-bit
Online:| Starcraft 2 | Bad Company 2 | Team fortress 2 | Left 4 dead 2 | Battlefield 3 |
Bredband | Fraktfritt Inet | Citera för svar| Swec smilys

HypnoToad420 är inte uppkopplad
2012-08-05, 19:00   #165

ClAyMan

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2002

Shit. Hur många här inne använder startmenyn? På riktigt? Jag gör det kanske 10 gånger om dagen och då uteslutande (uteslutande) genom att klicka på orb eller trycka på Win-knappen och sedan skriva vad jag vill åt. Det är INGEN skillnad mot Windows 8. Vill man KLICKA går det fortfarande helt utmärkt, det ser bara annorlunda ut.

Jag ser däremot stora fördelar med Windows 8 UI om man VILL browsa runt i startmenyn vilket många här inne verkar göra. Alla här inne kommer att spendera 99.6% av tiden inne i webläsaren, i Word, i Excel, i Notepad++ eller inne i ett spel, vad gör det då om startmenyn är väck?

Jag gratulerar istället Microsoft för att de fokuserar designspråket och ger hela företaget en tydlig identitet, på datorn liksom på nätet och i telefonen. Smart rent affärsmässigt och otroligt välkommet för oss som vill ha enhetlighet.
ClAyMan är inte uppkopplad
2012-08-05, 19:07   #166

User1991

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Evil Peter Visa inlägg
Dock kan man ju fråga sig varför folk blir arga på ett OS de inte behöver använda. De överdrivna poster som vissa skriver i dessa trådar får dem att framstå som rätt patetiska. Men lite underhållning blir det ju.
Problemet är att du ibland måste använda Metro. Hade det varit ett val så tror jag att det inte hade varit så stor reaktion.

Stora problemet som jag ser det är "Gudrun, 55 år" och jobbar med Windows dagligen och har gjort så sedan mitten av 90-talet. Med flera/många sådana personer i ett företag gör att det kommer det bli kostsamt att byta till Win 8 pga minskad produktion. Jag tror i alla fall att en del företag kommer att titta lite på alternativen till Windows, ska de ändå förlora produktion tills de anställda har lärt sig något nytt så varför inte titta på alternativen?

Kan nu mycket väl vara så att Wijn 8 blir mer effektivt när man väl kommit in i det, även för "Gudrun", men frågan är om det inte kan ta för lång tid och MS kommer att släppa Win 8 SE men valet att helt inaktivera Metro.
User1991 är inte uppkopplad
2012-08-05, 19:08   #167

LinusM

Medlem

Registrerad: maj 2011

Verkar som att windows håller mönstret.

LinusM är inte uppkopplad
2012-08-05, 19:13   #168

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LinusM Visa inlägg

http://1humor.com/img/upload/1302201...-windows-8.jpg
Den bilden var underhållande de första 4 gångerna jag såg den. Inte de senaste 876352 gångerna. Tur att folk är så kreativa och inte maler på samma skämt tills världens undergång.

2012-08-05, 19:16   #169

simonwellander

Medlem

Plats: Karlskoga

Registrerad: jun 2009

Citat:
Åh, det räcker med såna kommentarer...
2012-08-05, 19:20   #170

Olapola

Medlem

Olapolas avatar

Plats: Gladö Kvarn

Registrerad: jan 2004

Jag använder mig aldrig av startmenyn. Kör typ allt via windowsknappen + r (kör)

Skickades från m.sweclockers.com
2012-08-05, 19:31   #171

nikce

Medlem

nikces avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: okt 2001

Citat:

http://1humor.com/img/upload/1302201...-windows-8.jpg
Bilden stämmer ju inte ens.
2012-08-05, 20:28   #172

joejjeman

Avstängd

joejjemans avatar

Plats: mariehåla

Registrerad: okt 2002

ge oss möjligheten o ta bort skiten (metro) så är allt frid o fröjd.. hur svårt kan det va?

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent
joejjeman är inte uppkopplad
2012-08-05, 20:33   #173

alpha

Medlem

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KTL Visa inlägg
Några "ja"-sägare här tror det handlar om startmenyn men snarare är problemet att Metro genomsyrar allt man gör i Win 8.
En vanlig dag på jobbet, där jag har använt Windows 8 på ena datorn i nästan ett halvår: Jag startar upp datorn och ser Metro-inloggningsskärmen. Jag loggar in, ser Metro och klickar på skrivbordslänken. Sedan jobbar jag i 8h, och ser bara Metro om jag behöver starta upp något exotiskt program som jag inte har i taskbar eller på skrivbordet.

Hur mycket Metro ser jag en vanlig dag? Rekordet ligger nog på 2-3 minuter på en dag, men oftast mycket mindre.

Oavsett om man tycker att Metro är bra eller dåligt så är det ingenting man behöver spenda all sin tid i. Ibland undrar jag vad folk gör i sin gamla Windows 7 start-meny hela dagarna, eftersom bytet till Windows 8 upplevs som så negativt. Om man provar att faktiskt använda Windows 8 så går det ganska snabbt att bli minst lika produktiv som man var i Windows 7.

Det är kanske ett pedagogiskt problem för Microsoft att vissa uppfattar Metro som något man måste sitta i hela dagarna, och att allt man gör hela dagen måste vara Metro-fullskärmsappar. Så kommer Windows RT på ARM-surfplattorna fungera, men på en vanlig dator så kan man jobba precis som man gjorde i Windows 7. Enda skillnaden är att startmenyn blivit fullskärm, och bättre.

Jag ser därför heller ingen anledning till att Microsoft skulle ta bort Metro. Man behöver inte använda Metro mer än nödvändigt, vilket inte är många minuter per dag för den genomsnittliga desktop-användaren.

Senast redigerad av alpha 2012-08-05 klockan 20:38. Anledning: Lade till lite i sista stycket
alpha är inte uppkopplad
2012-08-05, 20:39   #174

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av joejjeman Visa inlägg
ge oss möjligheten o ta bort skiten (metro) så är allt frid o fröjd.. hur svårt kan det va?
Men du har ju möjlighet att köra Classic Shell..
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-08-05, 20:59   #175

Cooling23

Medlem

Cooling23s avatar

Plats: Olofström

Registrerad: feb 2012

Folk glömmer att W7 stödjer också touch. Ej bara W8.
Cooling23 är inte uppkopplad
2012-08-05, 21:08   #176

Tommie

Medlem

Tommies avatar

Registrerad: sep 2003

Tycker den nya startsidan fungerar helt okej. Detta är ju något mycket mer än bara en simpel, ganska korkad och utdaterad meny. Ett enda knapptryck för att få det mest vanliga som vanligt folk använder är inte ett dumt tänk. Oavsett vad man nu sitter på. Den gamla startmenyn är ju endast en launcher och inget annat, Metro är så mycket mer och går att använda till så mycket mer också.

Vill man bara använda startsidan som en enkel launcher går ju det fint också så jag har vädigt svårt att se problemet. Man kan t.om. gå så långt som att lägga in ett 3:e partsprogg och på så vis högst troligen disable:a hela Metro i helhet om man så önskar (om det inte redan finns...?)
2012-08-05, 21:46   #177

SnowJim

Medlem

SnowJims avatar

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AxMi-24 Visa inlägg
Var du också en av de som tyckte att nokia skulle lyckas med WP trots att massa folk sa att skiten saknade funktioner som 10 år gamla symbian telefoner hade? Win 8 kukar upp arbete på PC och MS kommer inse som många gjort innan att det är bättre att specialisera sig än att försöka göra en sak som passar allt (det slutar alltid att den inte passar något som helst).

Blir kul om win 8 lyckas lika bra som nokia med wp. Kan man se om balmer eller hans infiltratör elop får sparken först.
Det är fullt möjligt att Nokia lyckas med WP, det återstår att se, just nu ser det väll inte så bra ut men när Windows tågar in på plattorna så är det definitivt ingen omöjlighet. Men det är ganska mycket OT antar jag.

Förstår inte vad du menar med att "Win 8 kukar upp arbete på PC och MS kommer inse som många gjort innan att det är bättre att specialisera sig än att försöka göra en sak som passar allt", menar du att produktions kapaciteten kommer minska brutalt med Windows 8? Jag har inte själv provat det som sagt men jag är ganska skeptisk till ett sådant uttalande särskilt när man använder ord som "kukar", kommentaren hamnar på en så pass låg nivå.

Egentligen, om du inte alls gillar Windows 8, varför fundera på det alls? Det är väll bara till att köra vidare på Windows 7 eller vad det nu är du föredrar och låta de som tycker att Windows 8 tillför något använda det? Man brukar ju säga "välj rätt verktyg" och är inte Windows 8 rätt för dig så välj inte det.
CPU : Intel Core i7 2600K Moderkort : Asus P8Z68-V PRO GEN3 Grafikkort : Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V OS disk : Intel X25-M G2 80GB SSD Chassi : Fractal Design Define r3 Nätdel : Corsair 650W Modulärt

SnowJim är inte uppkopplad
2012-08-06, 01:23   #178

FeedHurley

Medlem

Registrerad: dec 2011

Att ha ett OS för alla plattformar är ju något de flesta har kunnat förutspå ska komma med alla dess nya möjligheter.
Då måste man antingen anpassa det till telefoner/surfplattor, vanliga laptops/stationära datorer alternativt möjlighet att modifera det till det man använder, som vad jag har förstått är vad man kan på Windows 8? Man behöver väl inte ens använda metro-menyn om man nu känner att den blir lite för överflödig när man använder en datormus?
FeedHurley är inte uppkopplad
2012-08-06, 05:01   #179

LinusM

Medlem

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg
Den bilden var underhållande de första 4 gångerna jag såg den. Inte de senaste 876352 gångerna. Tur att folk är så kreativa och inte maler på samma skämt tills världens undergång.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av simonwellander Visa inlägg
Åh, det räcker med såna kommentarer...
Har bara sett bilden en gång innan och det var inte ens på det här forumet. Ledsen om jag fick er karva ut ögonen i åsynen av denna uppenbarligen hemska och antika bild.
LinusM är inte uppkopplad
2012-08-06, 07:42   #180

havoc

Medlem

Plats: Ume

Registrerad: jul 2001

Citat:
Har bara sett bilden en gång innan och det var inte ens på det här forumet. Ledsen om jag fick er karva ut ögonen i åsynen av denna uppenbarligen hemska och antika bild.
Problemet med bilden är att den inte direkt tillför något samt att den är lite oärlig, visst det är sant att nya versioner av Windows alltid kan innebära problem för oss kunder men mycket av dessa problem ligger snarare hos omogna eller helt enkelt uteblivna drivrutiner än fundamentala brister i operativsystemen.

Tvivlar att speciellt många på Sweclockers ens kommer ihåg Windows 95 men jag kan ärligt talat inte komma ihåg att det var några större problem för mig vid övergången dit från 3.11.

Tar man exempelvis Vista som får utstå mycket spott och spe så var grund problemet där egentligen en kombination av drivrutiner samt att många av program som redan fanns var skrivna så att de endast fungerade under administrativa rättigheter vilket ställde till det vid införandet av UAC.

Nvidia och Creative är exempel på ett par stora tillverkare som inte bara hade riktigt dålig kvalitet på sina drivrutiner vid lanseringen utan det tog också ett bra tag för dem att rätta till dem. Givetvis gick införandet av Windows 7 bättre eftersom det då redan fanns kompatibla drivrutiner samt att många program vid det laget hade skrivits om så att de hade bättre komp abilitet med Vista.