Sidan 3 av 4 12 3 4

Verktyg Visningsval
2012-08-07, 18:45   #61

rektor

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sockervadd Visa inlägg
Kommer nog aldrig komma till xbox och playstation. Skulle aldrig funka med hur spelet ser ut. Isåfall kommer dom dumma ner spelet med skit konsol menyer som jag hatar.
Hoppas att det kommer till Linux och Mac då.
rektor är uppkopplad nu
2012-08-07, 18:55   #62

luddev

Medlem

luddevs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2011

Ser verkligen fram emot denna release, hoppas det blir Arma 3 motorn, för Arma 3 ser fruktansvärt fint ut. Personligen ser jag gärna att dom bakar in något mer "syfte" om det går.
BenQ E2220HD|Sidewinder X4|Intellimouse Explorer 3.0|
luddev är inte uppkopplad
2012-08-07, 19:14   #63

Emil98

Medlem

Emil98s avatar

Registrerad: maj 2012

Rättar dom till alla buggar och lägger till Arma 3 grafikmotorn utan några andra modifikationer så blir det perfekt!
Emil98 är inte uppkopplad
2012-08-07, 19:21   #64

bosh1

Medlem

Plats: Vega/Handen

Registrerad: maj 2006

Ångrar plötsligt att jag köpte Arma 2 -.-
2012-08-07, 19:30   #65

zin_90

Medlem

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bosh1 Visa inlägg
Ångrar plötsligt att jag köpte Arma 2 -.-
Ingen stor förlust, tyckte det var riktigt billigt. Köpte Arma2 CO för ca 100kr från Amazon. Dessutom så är det ett tag kvar tills den fristående versionen av DayZ släpps för allmänheten.

Tillbehör: LG 23" W2363D 120HZ | Logitech G500 | A4Tech Keyboard | Steelseries 4H | Steelseries QcK+ SK Gaming Limited Edition Mouspad
zin_90 är inte uppkopplad
2012-08-07, 19:44   #66

Kingofmoon

Medlem

Kingofmoons avatar

Plats: Tampa Bay

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kaya Visa inlägg
Det är spel som dayz och alla andra moddar som gör PC så överlägset när det gäller spel. Folk som gör spel för att dom tycker det är kul gör alltid mycket bättre spel än dom som bara gör spel för att tjäna pengar.

Riktigt kul att det går så bra för dom
Ja, för skaparen av detta spel behöver inte nåra pengar, och vill inte ha några pengar heller. -.-

Skicka över alla dina pengar till mitt konto då Tycker jag låter skitbra.
2012-08-07, 20:25   #67

tysonayt

Medlem

tysonayts avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: maj 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rektor Visa inlägg
Hoppas att det kommer till Linux och Mac då.
Jo, det kommer nog fortfarande bygga på samma motor så det är nog inget att hoppas på.
Citera för svar!
tysonayt är inte uppkopplad
2012-08-07, 21:45   #68

AndreaX

Medlem

AndreaXs avatar

Plats: sektor 001

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Maxplosive Visa inlägg
Som att en konsol skulle klara av det.
ja varför inte, konsollerna klarar ju bevisligen Dead Island ok, så med grafiken i Dayz så.

en PS2 borde nästan duga för att göra Dayz rättvisa.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Billström Visa inlägg
Skitful grafik? Ser fan grymt ut om man har en bra dator.
tror knappast man hittar en bättre burk än den jag testade det på i det civila.

ivf, så ändrar ändå inte några extra Mhz kassa texturer och värdelösa rörelsmönster. det är inte som att jag påstår att det känns gammalt för att det är PC liksom.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av The Mupp Visa inlägg
Jag tror inte det går att få fram så mycket mer ur grafikmotorn om jag ska vara ärlig.
nä, det är det jag menar, om man vill ha temat så borde det göras om helt med en motor anpassad för vad man vill uppnå, för nån vidare zombiekänsla är det då tusan inte att finna i Dayz egentligen.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dCipher Visa inlägg
Mouse smoothing ger någon skum fördröjning som gör att det känns som om man spelade berusad. Utan mouse smoothing fungerar det som vilken FPS som helst.
vilket bara är ett av problemen, varför kan inte folk som vill spela Quake helt enkelt spela Quake.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO Visa inlägg
Goda nyheter! En sidenote, varför kommer det upp "Bästa pris påThe Walking Dead - Säsong 1" under nyheten, dagens wtf?
mer realistiska zombier kanske..?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zin_90 Visa inlägg
Det är såna som du som inte borde få använda Internet eller datorer för den delen heller...
Citat:
Ursprungligen inskrivet av laserturkar Visa inlägg
jag ska kunna kommentera vad jag vill och du ska fan inte lägga dig i
Citat:
Ursprungligen inskrivet av TommyToad Visa inlägg
Skaffa dig en dagbok som du skriver i privat i om du inte tål kritik på dina fåniga kommentarer.

när det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.
2012-08-07, 22:23   #69

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AndreaX Visa inlägg
ja varför inte, konsollerna klarar ju bevisligen Dead Island ok, så med grafiken i Dayz så.
ivf, så ändrar ändå inte några extra Mhz kassa texturer och värdelösa rörelsmönster. det är inte som att jag påstår att det känns gammalt för att det är PC liksom.
nä, det är det jag menar, om man vill ha temat så borde det göras om helt med en motor anpassad för vad man vill uppnå, för nån vidare zombiekänsla är det då tusan inte att finna i Dayz egentligen.
vilket bara är ett av problemen, varför kan inte folk som vill spela Quake helt enkelt spela Quake.
är det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.
XBOX360 har tex bara 512MB ram minnne. Men jag är lite trött på alla "know it all" personer som jämnför ArmA med andra spel. Det finns inga andra spel som erbjuder det arma gör.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chernarus
225 km2 of real world data
1 million 3D objects
350 kilometers of roads
50 towns and villages
2 dams and numerous small lakes and ponds
Certain hilltops reach an altitude of over 700m
Almost 100km2 of forests
Urban areas contain ports, factories
Military installations including large airfield
Direction and distance signs accompanying road network
Civilian population and wildlife
Det är väldigt mycket saker speciellt när du kan ha en viewdistance upp till 10KM (drawdistance 5KM) det betyder att du kan stå i en ruta på 10x10KM (5KM norr/syd/väst/öst) och se allt som händer. Jag har inte spelat Dead Island men jag är rätt säker på att man inte kan det. Vad alla andra spel gör är att dom inte har samma viewdistance/drawdistance. kolla på Skyrim nu har jag inte spela det på så länge men inte ser man långt bort där inte och testa själv dra ner viewdistance så flyter det på mycket bättre (servar brukar specificera ett visst avstånd) men hela poängen med att kunna gå runt överallt försvinner direkt.
The Mupp är uppkopplad nu Folding
2012-08-07, 22:31   #70

Dallebull

Medlem

Dallebulls avatar

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: dec 2011

En fråga:
Har ni som "Köpt Arma II bara för Dayz" ens försökt sätta er i i Arma II?
Det är en "simulator", vare sig du duckar för fiende eld i frontlinjen eller blir jagad av zombies, det är inte på något sätt ett dåligt spel.
Visst är det bökigt innan man lär sig, då det är en hel del att hålla reda på, det är dock RIKTIGT KUL när man väl sätter sig in i det.
Dayz öppnade mina ögon för ARMA.. Hade provat det tidigare men inte fastnat.
Blir bara irriterad då jag spelar dayz tbh, rätt vad det är har man ett sniperskott i bakhuvet, och spawnar 1 mil ifrån kroppen, och det är ju mindre kul när man inte är den lama snipern som klickar bort 5-10h speltid på en sekund....
2012-08-07, 23:19   #71

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Hade varit trevligt med en grafikmotor från detta århundradet också. Schysst koncept dock.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-08-08, 00:51   #72

Mr. Bravo

Medlem

Mr. Bravos avatar

Plats: Jorrvaskr

Registrerad: mar 2002

Härligt att dom separerar det ordentligt från Arma. DayZ-communityn är bland det mest efterblivna jag har varit med om. Så förhoppningsvis kan en Arma-spelare avnjuta 3'an utan utan dessa barnrumpor och fuskare, precis som förr.
Intel Core i7 3770k | Corsair H80 | Asus P8Z77-V Deluxe | 16GB Corsair Dominator DDR3 1600Mhz | 2x GTX Titan SLI | Intel X25-M 160GB SSD, Intel 510 120GB SSD & Seagate 7200rpm 1TB | Xonar Essence STX | Corsair HX 1050W | Fractal Design XL | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Windows 7 Ultimate 64-bit | 3x DELL 2209WA ULTRASHARP 22"
| -Swedish Army Mod- | -Swedish Strategic Group- | MinHembio Bygglogg |
Mr. Bravo är inte uppkopplad
2012-08-08, 03:51   #73

Philip.F

Medlem

Plats: Herrljunga

Registrerad: okt 2009

Bara de optimerar spelet mera, har liksom tröttnat att lira i 10 - 25 fps när folk börjar rulla in på servrarna...Speciellt i städerna
2012-08-08, 08:35   #74

GizZm0

Medlem

GizZm0s avatar

Plats: Halmstad

Registrerad: jan 2008

Åh va glad jag blev när jag läste detta, tycker det är grymt att Bohemia ser möjligheterna med detta. Ett stand-alone spel som är optimerat för detta spelet är precis vad som behövs och med uppdaterad grafik =) Längtar!!

**Edit** Alla ni som har köpt Arma II bara för DayZ ska ju inte känna er lurade, det är ju kanske ni som har gjort det möjligt att Bohemia kan stödja Dean och hjälpa till att skapa spelet? =) **Edit**

Senast redigerad av GizZm0 2012-08-08 klockan 09:11.
CPU: i5-3570K @ 3.8GHz MB: MSI Z77A-G43 Mem: Corsair Vengeance 2x4GB DDR3 @ 1600MHz GPU: ASUS GTX 670 DCII-2GB-TOP SSD: OCZ Agility-3 128GB HDD: WD 500GB Case: Fractal Design Define R4 PSU: Antec NeoPower HE 500W OS: Win7 Pro x64
GizZm0 är inte uppkopplad
2012-08-08, 10:42   #75

VincHeee

Medlem

VincHeees avatar

Registrerad: jan 2011

fixa grafikbuggarna så blir jag glad för tillfället
2012-08-08, 10:50   #76

c0ll

Medlem

c0lls avatar

Plats: Gävle

Registrerad: feb 2007

Riktigt trevlig nyhet.
Hoppas dem inte - som nämnts tidigare - ej gör det lättare att spela, plus att det skulle vara trevligt med lite färre buggar.
Nu är det bara att följa utvecklingen och se när det blir release
c0ll är inte uppkopplad
2012-08-08, 11:04   #77

lakej

Medlem

Plats: 16:9 :(

Registrerad: maj 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av eXtranj3rO Visa inlägg
Goda nyheter! En sidenote, varför kommer det upp "Bästa pris påThe Walking Dead - Säsong 1" under nyheten, dagens wtf?
zombies.jpeg

tankar om allt och ingenting
lakej är inte uppkopplad
2012-08-08, 11:41   #78

Xburk

Medlem

Xburks avatar

Plats: Göteborg!

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Philip.F Visa inlägg
Bara de optimerar spelet mera, har liksom tröttnat att lira i 10 - 25 fps när folk börjar rulla in på servrarna...Speciellt i städerna
Med burken i sign? Testa dra ner grafiken lite... Flyter hyfsat (okej, nästintill hyfsat) på lägre inställningar med min burk.

OnT: Kul med ett fristående spel, men som sagts är det väl inte riktigt en nyhet?
Någon som har en källa på att det kommer byggas på ARMA 3-motorn?
Xburk är inte uppkopplad Folding
2012-08-08, 13:32   #79

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

populära moddar som blir fristående spel brukar floppa, t ex tactical ops till ut99 .. red orchestra...osv osv
2012-08-08, 14:56   #80

Lordsqueak

Medlem

Lordsqueaks avatar

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av VincHeee Visa inlägg
fixa grafikbuggarna så blir jag glad för tillfället
En grej som brukar funka är att ställa video memory till default.

om du fortfarande får buggar så testa att ...
håll vänster-shift och tryck på - på numeriska tangetbordet , släpp , skriv FLUSH
(du borde då se en svart skärm medans motorn laddar om grafiken. om inte, så gjorde du fel.)

Buggarna är fixade i nästa patch, men av någon anledning så dröjer det med release av patch.
2012-08-08, 14:58   #81

CoZalon

Medlem

Plats: Täby

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av riktigninja Visa inlägg
populära moddar som blir fristående spel brukar floppa, t ex tactical ops till ut99 .. red orchestra...osv osv
Kan väl kontra med HoN och Dota2 då

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GizZm0 Visa inlägg
Åh va glad jag blev när jag läste detta, tycker det är grymt att Bohemia ser möjligheterna med detta. Ett stand-alone spel som är optimerat för detta spelet är precis vad som behövs och med uppdaterad grafik =) Längtar!!

**Edit** Alla ni som har köpt Arma II bara för DayZ ska ju inte känna er lurade, det är ju kanske ni som har gjort det möjligt att Bohemia kan stödja Dean och hjälpa till att skapa spelet? =) **Edit**
Vadå lurad ? Har säkert över 100h speltid redan, ARMA kostade mig typ 100 kr. Har 40h speltid på BF3, är mycket nöjd.
2012-08-08, 15:00   #82

Lordsqueak

Medlem

Lordsqueaks avatar

Registrerad: dec 2008

Citat:
då borde den skitfula grafiken kunna fixas till lite, och motorn optimeras för fler zombier. så kanske folk får ägna lite mer tid åt det än att skjuta på varandra...
av någon anledning så brukar motorn rendera en lägre upplösning än skärmen ibland.
gå in i video settings och se till att 3d rendering och screen resolution stämmer överens.
2012-08-08, 15:59   #83

Jakelol

Medlem

Jakelols avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Coldfire2143 Visa inlägg
Tar man ett sådant beslut så får man allt skylla sig själv.
Jo jag vet
Antar att jag har blivit lite mer casual gamer efter att man fyllde 30 haha
2012-08-08, 19:08   #84

Philip.F

Medlem

Plats: Herrljunga

Registrerad: okt 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xburk Visa inlägg
Med burken i sign? Testa dra ner grafiken lite... Flyter hyfsat (okej, nästintill hyfsat) på lägre inställningar med min burk.

OnT: Kul med ett fristående spel, men som sagts är det väl inte riktigt en nyhet?
Någon som har en källa på att det kommer byggas på ARMA 3-motorn?
Tyvärr hjälper det inte i huvud taget
2012-08-08, 20:45   #85

klotim

Medlem

klotims avatar

Plats: Oskarshamn

Registrerad: jan 2010

2012-08-09, 01:18   #86

AndreaX

Medlem

AndreaXs avatar

Plats: sektor 001

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av The Mupp Visa inlägg
XBOX360 har tex bara 512MB ram minnne. Men jag är lite trött på alla "know it all" personer som jämnför ArmA med andra spel. Det finns inga andra spel som erbjuder det arma gör.

Det är väldigt mycket saker speciellt när du kan ha en viewdistance upp till 10KM (drawdistance 5KM) det betyder att du kan stå i en ruta på 10x10KM (5KM norr/syd/väst/öst) och se allt som händer. Jag har inte spelat Dead Island men jag är rätt säker på att man inte kan det. Vad alla andra spel gör är att dom inte har samma viewdistance/drawdistance. kolla på Skyrim nu har jag inte spela det på så länge men inte ser man långt bort där inte och testa själv dra ner viewdistance så flyter det på mycket bättre (servar brukar specificera ett visst avstånd) men hela poängen med att kunna gå runt överallt försvinner direkt.
ehu.. och?

än sen, det är inte nått direkt mått på vare sig tekniskt högklassig grafik eller estetisk eller realistisk. jag kan knalla ut och kolla grafiken nu, (ok kanske inte just nu då..) och då har jag i bästa fall ett "siktdjup" på 5-800 meter med hyfsat skarp upplösning, resten kräver kikare. sen har jag istället realistiskare vädereffekter som kräver sitt och även försämrar sikten. storleken på kartan säger egentligen ingenting, det handlar bara om arbete, (spela Take on helicopters om det är grejen) och fyller man den i stort sett med ingenting till 90% och resten av kloner och de simplaste geometriska ruckel man kan tänka sig så är inte de övriga 10 mycket att hänga i granen heller ju. i just Dead Island går att se grejer några km, skarpt några hundra meter beroende på väder, som det bör vara i naturen och bättre spel. klart sniperfolket gillar när det inte är så, men det är åas en av sakerna det gnälls mest om, så också nått att fixa kanske?
2012-08-09, 07:56   #87

adro92

Medlem

adro92s avatar

Plats: Malung

Registrerad: maj 2008

Ett tips för er som lider groteskt av grafikbuggarna, när ni ser att helvetet brakar lös och det börjar glitcha. Håll ner Skift, Plus och minus samtidigt. Släpp sedan och skriv "flush" utan " ". Bara skriv det utan att öppna chatten eller något, funkar för det mesta. De gånger det inte funkar blir det värre, men då är det bara att starta om spelet. Är buggandet fortfarande kvar så håll ner Skift-plus-minus. Släpp. Skriv "flush". Voilá
Gigabyte GA-990FXA-UD3
650W Corsair nätagg.
adro92 är inte uppkopplad
2012-08-09, 11:23   #88

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Citat:
ehu.. och?

än sen, det är inte nått direkt mått på vare sig tekniskt högklassig grafik eller estetisk eller realistisk. jag kan knalla ut och kolla grafiken nu, (ok kanske inte just nu då..) och då har jag i bästa fall ett "siktdjup" på 5-800 meter med hyfsat skarp upplösning, resten kräver kikare. sen har jag istället realistiskare vädereffekter som kräver sitt och även försämrar sikten. storleken på kartan säger egentligen ingenting, det handlar bara om arbete, (spela Take on helicopters om det är grejen) och fyller man den i stort sett med ingenting till 90% och resten av kloner och de simplaste geometriska ruckel man kan tänka sig så är inte de övriga 10 mycket att hänga i granen heller ju. i just Dead Island går att se grejer några km, skarpt några hundra meter beroende på väder, som det bör vara i naturen och bättre spel. klart sniperfolket gillar när det inte är så, men det är åas en av sakerna det gnälls mest om, så också nått att fixa kanske?
Vet inte vad för skärm eller inställningar du har men jag kan urskilja enskilda gubbar som går runt 800 till 1000 meter bort. Gäller bara att hålla ögonen öppna och titta efter saker som rör sig.
2012-08-09, 11:25   #89

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lordsqueak Visa inlägg
av någon anledning så brukar motorn rendera en lägre upplösning än skärmen ibland.
gå in i video settings och se till att 3d rendering och screen resolution stämmer överens.
Kan till och med vara bra att stänga av AA och höja 3D resolution (ger både bättre bild och bättre prestanda för mig än AA)
Dock så tror jag det är lite olika på olika grafikkort så man får kolla vad som ser bäst ut och drar minst prestanda själv.
2012-08-09, 14:26   #90

the12221

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:

när det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.
Ush vilken hopplös människa!
the12221 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb