Har inte provat minecraft, men det verkar kul. Har en del andra spel att spela så jag tror jag klarar mig till Ouya versionen kommer.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
furuliden
Noch drar in nästan 3 miljoner kronor per dag för Minecraft, bara PC versionen! Det är galet bra!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
felix-97
"Roliga" är ju att han i en intervju för väldigt länge sedan sa att han inte visste vad han skulle göra med pengarna för han hade inga direkt dyra intressen osv. ;P
Hade man fått 3 miljoner i engångssumma så hade man kunnat ha nytta av pengarna för sig själv/sina närmaste. Betala skulder/amortera, göra/köpa något kul, spara/investera. Ska man köpa hus så behöver ett hus för 2-3 miljoner inte vara så stort och/eller lyxigt lite beroende på var man ska bo.
Men får man 2-3 miljoner om dagen så hade jag inte heller vetat vad jag skulle göra med pengarna. En dag kan man köpa en väldigt dyr bil för flera miljoner, men inte varje dag, då hinner man inte ens använda de.
Tror nog också att merparten hade fått gå till företag/organisation(er) i så fall.
Har man något intresse man lägger 100kkr+ per år på så hade det varit ett dyrt intresse för vanligt folk, får ha ganska bra inkomst och inte jätte mycket/dyra utgifter i övrigt för att klara av det. Men får man ett par miljoner om dagen, så om man lagt en hel knegar-årslön på något intresse. Så hade det ändå varit 'småsummor' i sammanhanget.