Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Carl-Martin
Jag klocka upp det till 1000Mhz istället, Funkar Prima än så länge, Ska även beställa nya Cpy kylare, Ngt tips till det? har Asus P8Z77-M PRO och sen en i5 3570k på det, samt stockkylaren, Ska byta ut alla orginal fläktar i chassit med, är behövs egentligen inte, men det kommer behövs snart
Antec 620, Antec 920, Corsair H60/70/80. Kostar lite mer än en traditionell heatpipekylare men har fördelen att man ventilerar ut värmen från chassiet. Extra viktigt om man har ett överklockat grafikkort med annan kulare (typ ditt). OBS! Både Antec´s och Corsairs fläktar är högljudda historier. Satsa i stället på 2 st tysta 800-1000rpm fläktar i push and pull. Scythe Gentle Typhoon är bäst allround, Be-Quiet SilentWings är tystas, Nexus real silent och Arctic F12 är prisvärdas.
Har själv en Antec 620 med Arctic F12 i P&P i mitt I7 2600K system och en Corsair H40 med Nexus Real silent i P&P i min HTPC (AMD X4 645) och är extremt nöjd. Corsair H40 är mycket bättre än stockkylaren men ändå lite klen för överklockning. Men i en HTPC tillsammans med tysta Nexus fläktar är den perfekt. Skall eventuellt byta fläktarna mot Be-Quiet men vet inte om 2-3DB är värt 300:- ?
Vill du köra ekonomiskt så är Xigmatek Loki ett alternativ. Har själv en Xigmatek Dark Knight (till 99% samma som Loki) i mitt PH2 X4 965 system. Fick ner temp från 73c till 47c i stock(full load). Kunde OC den till 4,4 GHz och med en temp på 58-60c i full load (loopad CPU test med 3d vantage). Helt OK. OBS applicering av kylpastan är speciell. En tunn sträng över varje heatpipe gällde. En liten klick i mitten fungerade sämre. För 180:- var det ett av det bästa köp jag hade gjort.