Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-08-15, 11:32   #1

Nyhet

Swecbot

Registrerad: dec 1999

Corsair köper Raptor Gaming

Amerikanska Corsair lägger vantarna på stora delar av kringutrustningsmakaren Raptor Gaming. Företagets sortiment innehåller bland annat möss och tangentbord riktade mot datorspelare.

Läs artikeln
Observera att samma regler gäller i kommentarstrådarna som i forumet. Meningslösa inlägg eller andra regelbrott leder till att medlemskontot stängs av. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln.
Nyhet är inte uppkopplad
2012-08-15, 11:35   #2

Focal

Medlem

Registrerad: maj 2012

Corsair is on the move!
Focal är inte uppkopplad
2012-08-15, 11:37   #3

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2010

Hoppas det leder till det bättre!

Senast redigerad av Marticus 2012-08-15 klockan 11:43.
Chassi: Bitfenix Prodigy Vit, GPU: ASUS 7970 Accelero Xtreme, CPU: Intel i5 2500K H40, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Logitech G400, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus är inte uppkopplad
2012-08-15, 11:48   #4

SanyaIV

Medlem

SanyaIVs avatar

Plats: Järfälla

Registrerad: jun 2012

Har inte hört om Raptor Gaming men min Corsair M60 mus (om det är FPS versionen) tycker jag är väldigt bra, bra bygg-kvalite, funktion och design. Så antar att det bara kan bli bättre. =)
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow PSU: Fractal Design Newton R3 800W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 8 64-bit
SanyaIV är inte uppkopplad
2012-08-15, 11:51   #5

rektor

Medlem

Registrerad: okt 2011

Tråkigt med färre aktörer.

Men bra om Raptor Gamings produkter kommer ut mer internationellt. Förutsatt att de är bra grejer då förståss.
rektor är inte uppkopplad
2012-08-15, 11:52   #6

hjalmarrr

Medlem

Registrerad: jul 2011

Någon som har någon erfarenhet av Raptor? Tycker själv att musen som länkats med prisjakt länken ser ganska hemsk ut.

Skickades från m.sweclockers.com
hjalmarrr är inte uppkopplad
2012-08-15, 12:14   #7

zhrooms

Medlem

zhroomss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hjalmarrr Visa inlägg
Någon som har någon erfarenhet av Raptor? Tycker själv att musen som länkats med prisjakt länken ser ganska hemsk ut.

Skickades från m.sweclockers.com
Ser grym ut ju, påminner starkt om QPAD 5k, skönaste musen någonssin, hela handen ligger på musen för minimalt resistance.
2012-08-15, 12:21   #8

frillan125

Medlem

frillan125s avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jun 2009

Ska bli kul om Raptors produkter kommer till Sverige i bredare skala. Har en musmatta från dom som har använts flitigt i ca 4 år, fortfarande hel och i relativt fint skick. Provat en av deras möss och tangentbord några timmar och det fungerade bra.
2012-08-15, 12:37   #9

Nivius

Medlem

Niviuss avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2005

corsair brukar vara duktiga när dem ska göra saker.

deras nätagg är just riktigt bra, deras minnen med, jag använder corsair H50 på min CPU just nu (lite gammal, jag vet, första modellen.. men det funkar bra)

jag har nog aldrig varit missnöjd med corsair. har tillockmed planerat att köpa ett par hörlurar av dem när det är dax ( kanske inte än på nått år)

det här är nog bara bra.
(upptäckte att typ all elektronik jag har hemma är corsair eller samsung ^^)
Windows 7 Professional x64 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | Intel Core i7 930 @ ~3.5 | Hydro H50 | Radeon HD7970 DCII TOP | Corsair HX 750W | Corsair 12GB 1333MHz | 80GB SSD Intel X25-M G2 | 3x 1TB Samsung Spinpoint F3 | Cooler Master 690 II Advanced | Samsung SyncMaster T220
Nivius är inte uppkopplad
2012-08-15, 13:26   #10

krigarkungen

Medlem

krigarkungens avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivius Visa inlägg
corsair brukar vara duktiga när dem ska göra saker.

deras nätagg är just riktigt bra, deras minnen med, jag använder corsair H50 på min CPU just nu (lite gammal, jag vet, första modellen.. men det funkar bra)

jag har nog aldrig varit missnöjd med corsair. har tillockmed planerat att köpa ett par hörlurar av dem när det är dax ( kanske inte än på nått år)

det här är nog bara bra.
(upptäckte att typ all elektronik jag har hemma är corsair eller samsung ^^)
Det är lätt att bli fast för ett märke man gillar och som aldrig strular

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"
krigarkungen är inte uppkopplad
2012-08-15, 13:37   #11

SwedenVirre

Medlem

Plats: Ängeholm

Registrerad: jul 2009

Själv gillade jag också Corsair, men nu på senare tid känns det som dom gått ner sig i kvalité...

Hoppas i var fall att leder till något gott!
2012-08-15, 13:49   #12

matlo

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av roykio Visa inlägg
Själv gillade jag också Corsair, men nu på senare tid känns det som dom gått ner sig i kvalité...

Hoppas i var fall att leder till något gott!
Jepp håller med, men jag förstår deras tänkande. Det är mer pengar i den vägen dom går nu
2012-08-15, 13:53   #13

SwedenVirre

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av matlo Visa inlägg
Jepp håller med, men jag förstår deras tänkande. Det är mer pengar i den vägen dom går nu
Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade
2012-08-15, 14:20   #14

-ronz

Medlem

-ronzs avatar

Plats: Storvik

Registrerad: mar 2009

Citat:
Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade
HX520/620 bästa nätaggen ever! rullar tyst och fint än i min gamla dator
AMD Phenom II X6 1100T @ 4.0ghz | Asus Crosshair V Formula 990FX | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Red | SLI Asus DCII GTX 670 | Intel X25-M G2 80GB SSD | 500GB WDC Blue | Corsair AX 850W | Corsair H60 | Silverstone Fortress 2 | Asus Xonar DX | Eizo Foris 2331
-ronz är inte uppkopplad
2012-08-15, 14:26   #15

SwedenVirre

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av -ronz Visa inlägg
HX520/620 bästa nätaggen ever! rullar tyst och fint än i min gamla dator
Mitt HX520 körde jag en klockad i7 920(4~ GHz) 3870X4 och ett 9800GT som physX och ett gång diskar.

Den riggen snurrar än efter många år!(4 i tjänst har jag för mig) och fortfarande lika tyst
2012-08-15, 15:10   #16

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Jepp. Det är därför man köper Seasonic istället, så man vet att man alltid får bra nätagg.

Jag tycker Corsair är väldigt ojämna, beroende på vilken OEM de anlitat. Antar att det enda de egentligen tillverkar själva är minnen, eller är det också OEM?
2012-08-15, 15:43   #17

huttala

Medlem

huttalas avatar

Plats: Västerås

Registrerad: sep 2005

Weeee! Då kanske man får se lite mer av Raptor K1 gaming tangentborden. Dom är verkligen allt man vill ha, men är svåra att få tag på som det ser ut just nu.
2012-08-15, 16:33   #18

exroz

Medlem

exrozs avatar

Registrerad: apr 2009

Adblock uppe i högra hörnet ^^, den kan man inte leva utan.
---

Man kan undra vem på Swec det screenshotet kommer ifrån, då de absolut inte vill att man ska använda adblock på deras egen sida, men uppenbarligen är det ok för dem att snuva andra sidor på annonspengar.

Snacka om dubbelmoral.
2012-08-15, 16:56   #19

Zpiritual

Medlem

Zpirituals avatar

Plats: Alingsås

Registrerad: feb 2007

Citat:
Har fortfarande ett hx520 i datorn, allt annat utom det och chassit är utbytt i omgångar men den tuggar på fint än så länge trots att det är över 4 år gammalt. Garantin är väl 5 år om jag inte minns fel så det får hänga med ett tag till
2012-08-15, 18:00   #20

wasidop

Medlem

wasidops avatar

Plats: Arboga

Registrerad: aug 2009

Fint, då kanske dom kan börja göra headsets som håller i längre än 6 månader!
2012-08-15, 19:14   #21

Flux69

Avstängd

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rektor Visa inlägg
Tråkigt med färre aktörer.

Men bra om Raptor Gamings produkter kommer ut mer internationellt. Förutsatt att de är bra grejer då förståss.
Detta eviga tjat om detta, skit i det och se allt bra som kommer istället, företag blir uppköpta stup i ett sedan begynnelsen och inte har ni fått det sämre för det
Flux69 är inte uppkopplad
2012-08-15, 19:32   #22

propan

Medlem

propans avatar

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av exroz Visa inlägg
---

Man kan undra vem på Swec det screenshotet kommer ifrån, då de absolut inte vill att man ska använda adblock på deras egen sida, men uppenbarligen är det ok för dem att snuva andra sidor på annonspengar.

Snacka om dubbelmoral.
Tycker faktiskt vi är berättigade till en förklaring.
2012-08-15, 22:01   #23

Kinekin

Moderator

Kinekins avatar

Plats: Norberg

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av propan Visa inlägg
Tycker faktiskt vi är berättigade till en förklaring.
För att han har adblock aktiverat på raptors hemsida betyder att han inte har den avaktiverat på sweclockers.com alltså?

Admin för SweClockers Spelservrar & Mumble
Kinekin är inte uppkopplad
2012-08-15, 22:02   #24

icelaw

Medlem

icelaws avatar

Plats: malmö

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av exroz Visa inlägg
---

Snacka om dubbelmoral.
Så det är dubbelmoral att Sweclockers som överlever på reklamen inte vill att besökarna ska blockera deras reklam,
men inte bryr sig om när andras hemsidor får sin reklam blockerad?

Snacka om ologisk idioti på hög nivå!
icelaw är inte uppkopplad
2012-08-15, 22:58   #25

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av icelaw Visa inlägg
Så det är dubbelmoral att Sweclockers som överlever på reklamen inte vill att besökarna ska blockera deras reklam,

Eller så vill de inte göra reklam för raptors reklam. Makes sense? Har man egna officiella sponsorer måste man passa sig för vilka andra produktnamn som dyker upp och på vilket sätt de presenteras, annars kan man bli av med sina sponsorer och annonsörer. Just saying.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-08-16, 08:50   #26

propan

Medlem

propans avatar

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kinekin Visa inlägg
För att han har adblock aktiverat på raptors hemsida betyder att han inte har den avaktiverat på sweclockers.com alltså?
Det som är intressant är ju ifall de själva använder adblock på andra sidor för att undkomma reklam(inte då bara i publicerings syfte).
Citat:
Ursprungligen inskrivet av icelaw Visa inlägg

Det är ju dubbelmoral ifall man förespråkar något till sina besökare men sedan inte följer det själv när man är besökare på andra hemsidor.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Eller så vill de inte göra reklam för raptors reklam. Makes sense? Har man egna officiella sponsorer måste man passa sig för vilka andra produktnamn som dyker upp och på vilket sätt de presenteras, annars kan man bli av med sina sponsorer och annonsörer. Just saying.
Hemsidan ser lika dan ut utan adblock så i detta fallet spelar det ingen roll. Det du nämner är ju en möjlighet, men lika möjligt är det att någon av dem använder adblock kontinuerligt.
http://raptor-gaming.webnode.com/
2012-08-16, 10:36   #27

Kinekin

Moderator

Kinekins avatar

Plats: Norberg

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av propan Visa inlägg
Det som är intressant är ju ifall de själva använder adblock på andra sidor för att undkomma reklam(inte då bara i publicerings syfte).

Det är ju dubbelmoral ifall man förespråkar något till sina besökare men sedan inte följer det själv när man är besökare på andra hemsidor.
Fast nu ber sweclockers om att du ska göra ett undantag för dom i adblock, inte stänga av det helt. Det är inte heller en förutsättning till att vara på den här sidan, så jag ser inte dubbelmoralen, så länge du inte ser en screenshot från dom med adblock på här inne. Jag har ju själv adblock på överallt förutom väldigt få sidor som jag litar på, detta är en säkerhets-åtgärd lika mycket som bekvämt surfande, då mycket skadlig kod i internet kommer i form av reklam.

Admin för SweClockers Spelservrar & Mumble
Kinekin är inte uppkopplad
2012-08-16, 10:50   #28

matlo

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: mar 2007

Citat:
Mitt HX520 körde jag en klockad i7 920(4~ GHz) 3870X4 och ett 9800GT som physX och ett gång diskar.

Den riggen snurrar än efter många år!(4 i tjänst har jag för mig) och fortfarande lika tyst
Vet vad du menar..
Hade själv ett Thermaltake Toughpower 750watt som är snart 6år, som har rullat på nästan exakt varje dag, har dammsugat och sett till att den har gått svalt sen dag ett, inte ens fläkten har börjat strula. Polaren köpte den för några veckor sen för 300:- till sin gtx470 sli burk. Får hoppas han har lika tur med det hehe.
2012-08-16, 11:38   #29

tEan

Medlem

tEans avatar

Plats: Buriram/Thailand

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Weeee! Då kanske man får se lite mer av Raptor K1 gaming tangentborden. Dom är verkligen allt man vill ha, men är svåra att få tag på som det ser ut just nu.
Japp!!.K1 t-bordet är lätt det bästa jag använt(har ett 6G,Mk50 och ett Blackwidow också men dom är inte ens i närheten så sköna). Köpte mina tre K1 bord på en utförsäljning för 99kr st!!,dock med tysk t-layout men för det priset så är de min bästa investering någonsin när det kommer till hårdvara.

Hoppas dom blir mer lättillgängliga nu så fler får chansen att köpa det ultimata t-bordet.
2012-08-16, 12:55   #30

dahl

Hedersmedlem

dahls avatar

Plats: Storstad

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Jepp. Det är därför man köper Seasonic istället, så man vet att man alltid får bra nätagg.

Jag tycker Corsair är väldigt ojämna, beroende på vilken OEM de anlitat. Antar att det enda de egentligen tillverkar själva är minnen, eller är det också OEM?
ADATA gör iaf deras SSD

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb