Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ggustavsson
Ja vad ska man säga herregud, och Microsoft bör dra tillbaka allt vad windows 8 heter och börja om från början kanske.
intrycket från när jag testa det är desamma som dessa herrar tycker ungefär fast dom var lite väl positiva till det, och efter kört win 8 20-30 minuter eller tittat på den här filmen, känner man sig som om man åkt berg o dalbana på tok för länge.
Bästa folk kan göra är att bojkotta det här skräpet!
Det har alltid varit kul att kritisera microsoft. Jag kör windows 8 och har i princip inte ägnat en enda sekund åt metro, har för tillfället ingen användning av det men det kan eventuellt vara nice att ha lite små appar för mail m.m. senare.
Jag har ett SJUUUKt positivt intryck av windows 8 och skulle aldrig gå tillbaka till 7an. Det flyter på mycket bättre och ger så pass mycket bättre funktioner och verktyg att det inte går att ens tveka.
Några små sköna finesser:
Allt viktigt kommer man åt från ett högerklick på startmenyn.
Man har full kontroll på vilka program som körs och detaljerad information om vad det är som drar kraft.
En ny flik på aktivitetshanteraren ger dig dessutom full kontroll av vilka program som startas med windows och hur mycket de sölar ner.
Automatiskt val av användare vid uppstart, vilket gör att man enkelt kan ha ett användarkonto som startas automatiskt och sedan ett adminkonto för nätverks åtkomst etc utan att få upp någon fråga när man ska logga in.
Att tro att det är kasst pga av att startmenyn ser annorlunda ut är i min mening ganska retarderat och passar bättre hemma hos pensionärsföreningar än ett internetforum.
EDIT:
Det enda negativa är windows inbyggda mediaspelare och bildprogram som båda är appar, sen har jag visserligen aldrig kört på de tidigare standardprogrammen heller. Ladda hem XnView och MPC så har ni det problemet löst.