Sidan 2 av 3 1 2 3

Verktyg Visningsval
2012-08-16, 16:57   #31

morxy49

Medlem

morxy49s avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bourne94 Visa inlägg
Japp, med nya outlock till hotmail, och nu windows 8 som dom i mina ögon inte lyckats med alls...
Dock funkar optimeringen bra, men GUI:t är kasst. men bara mina åsikter det.

Nu blir det linux och gmail för mig
Nää win7 och gmail ska det vara!
STATIONÄR: NZXT H2 | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @4.5GHz | 16GB @1600 MHz | CM Hyper 212+ | Asus HD 6870 DirectCU | Crucial M4 128GB | 2x WD20EARX | 2x WD30EZRX | Asus Xonar DGX | HX 650W | 3x BenQ G2420HDB Eyefinity |
LJUD: Denon AVC-2530 | Briklin DM360 | Asus Xonar DGX | Sony MDR-XB1000 | AKG K618 |
KAMERA: Canon EOS 600D | Canon EF-S 18-55mm (Kit-Lens) | Hama Traveller Compact Pro |
morxy49 är uppkopplad nu
2012-08-16, 17:41   #32

AmiDonk

Medlem

Plats: SweC Rocks

Registrerad: maj 2005

För er som vill titta och få lite mer info hur win 8 fungerar, kan titta på detta klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=X0fsy...feature=colike
AmiDonk är inte uppkopplad Folding
2012-08-16, 18:22   #33

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rSon Visa inlägg
Verkar inte som att det har kommit upp på MSDNAA än, eller är det jag som är blind?
Nej den har inte kommit till Dreakspark Premium ännu.

Origin namn: TheOrici
Orici är inte uppkopplad
2012-08-16, 18:46   #34

ggustavsson

Medlem

ggustavssons avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AmiDonk Visa inlägg
För er som vill titta och få lite mer info hur win 8 fungerar, kan titta på detta klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=X0fsy...feature=colike
Ja vad ska man säga herregud, och Microsoft bör dra tillbaka allt vad windows 8 heter och börja om från början kanske.
intrycket från när jag testa det är desamma som dessa herrar tycker ungefär fast dom var lite väl positiva till det, och efter kört win 8 20-30 minuter eller tittat på den här filmen, känner man sig som om man åkt berg o dalbana på tok för länge.

Bästa folk kan göra är att bojkotta det här skräpet!
Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711. förstärkare Harmony design EAR 90, Lurar Grado SR225i samt RS1 och AKG701.
http://formtek.se
ggustavsson är inte uppkopplad
2012-08-16, 18:50   #35

DanTheManSwe

Medlem

Plats: Eskilstuna

Registrerad: dec 2010

Neg neg neg.
Ingen tvingar er att använda det, så det känns menlöst att klaga hela tiden.
CPU: Core i7-930 @ 4GHz Cooling: Noctua NH-D14 MB: Asus P6X58D-E Ram: Corsair 12GB DDR3 1600MHz GPU: Gigabyte GTX 670 OC SSD: Kingston SSD 128Gb / Corsair Force 3 120Gb HDD:Seagate Barracuda 500GB, Seagate Barracuda 2TB Audio: Creative X-Fi XtremeMusic Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design 1000W OS: Win8 x64 Enterprise
DanTheManSwe är uppkopplad nu
2012-08-16, 19:12   #36

havoc

Medlem

Plats: Ume

Registrerad: jul 2001

Det är samma handfull användare som hörs hela tiden, visst allas åsikter räknas men vissa verkar ha investerat väl mycket prestige i detta ämne. Om ni inte är intresserade av Windows 8 varför då spendera så mycket tid i trådar som behandlar ämnet? Tror mycket få om ens någon inte redan vet var ni står vad gäller Windows 8, dvs era åsikter är glasklara vid det här laget.
2012-08-16, 20:00   #37

bourne94

Medlem

Plats: ASCII

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bejje Visa inlägg
Helt rätt!
Så jag är inte helt ensam ändå

Citat:
Ursprungligen inskrivet av morxy49 Visa inlägg
Nää win7 och gmail ska det vara!
Windows 7 går också bra, men för mig blir det linux!
2012-08-16, 20:08   #38

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: apr 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bourne94 Visa inlägg
Så jag är inte helt ensam ändå
Nej jag kör just nu Windows7 som huvudoperativsystem och Ubuntu som andra i dualboot. Anledningen till att Ubuntu inte är huvudoperativsystem är del att jag har spelat en hel del spel på senaste tiden. Mitt andra problem är att det kommer bli dyrt och krångligt för mig att gå över Ubuntu som huvudoperativsystem.

Jag har nämligen 6st hårddiskar och en SSD uppdelat på lite fler partitioner. 2 av dom partitionerna är filsystem EXT4 och en till Linux Swap, men det utgör en väldigt liten del av mitt totala utrymme. Skulle jag köra på linux fullt ut så skulle det vara tvärtom, d.v.s. det mesta i EXT4 och en liten del NTFS, men problemet är att mina diskar är nästan fulla allihopa och det går inte att komvertera NTFS till EXT4. Mitt enda alternativ är då att flytta flera TB data någonannanstans, men var? Har inga extra diskar till övers... har inte riktigt funderat så mycket mer hur jag skulle kunna göra.
2012-08-16, 20:36   #39

flyawaynille

Medlem

flyawaynilles avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2008

Om jag drar ner den här 90-dagars versionen. Kan jag använda en msdnaa kod för att aktivera sen?
flyawaynille är uppkopplad nu
2012-08-16, 20:38   #40

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flyawaynille Visa inlägg
Om jag drar ner den här 90-dagars versionen. Kan jag använda en msdnaa kod för att aktivera sen?
Enligt vad som har skrivits i nyheterna, bland annat på idg.se, så går det inte att aktivera testversionen utan man måste installera om från början.
2012-08-17, 02:55   #41

AxMi-24

Medlem

Plats: Tyskland

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DanTheManSwe Visa inlägg
Neg neg neg.
Ingen tvingar er att använda det, så det känns menlöst att klaga hela tiden.
Det är det MS försöker göra. De kommer tvinga OEMs att köra win8. Så man köper en dator och blir sittande med win8 oberoende om man vill ha skiten eller inte.
AxMi-24 är inte uppkopplad
2012-08-17, 06:56   #42

Martinson

Medlem

Martinsons avatar

Plats: /8

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AxMi-24 Visa inlägg
Det är det MS försöker göra. De kommer tvinga OEMs att köra win8. Så man köper en dator och blir sittande med win8 oberoende om man vill ha skiten eller inte.
Installera om? Det behöver man ändå göra då datorerna är bloatade med massa kringprogram som man aldrig behöver.
Windows 8 är gjort för plattor och touchskärmar och inte en vanlig hempc, så ser ingen anledningen att installera det på min burk.

Inväntar Windows 9 och blir också en flopp får man väl gå över till iMac och OS X som erbjuder ett mycket trevligare gränsnitt.
2012-08-17, 09:12   #43

Genelec8030

Medlem

Registrerad: jan 2012

Spåkulan är framme:

Windows 7 är såpass robust att det kommer räcka väl till dess "Windows 9" kommer, som med största sannolikhet kommer gå tillbaka till gränssnitt anpassat för desktopanvändning med tangentbord och mus.

Windows 8 blir förpassat till en liten andel (av marknaden) surfbrädor och telefoner, och succén uteblir.
Genelec8030 är inte uppkopplad
2012-08-17, 09:59   #44

Evil Peter

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av bengt-re Visa inlägg
Nej, och 1996 ringde och önskade sig sitt GUI tillbaka....

http://iwastesomuchtime.com/on/?i=37153

Men 1996 så kunden du ju slippa fjantrutorna - med Win8 så är det bara att bita ihop och inse att allt man gör tar längre tid och blir sämre...
Ja, för GUI:et med startmenyn kom ju verkligen senare än 1996... Jag tror inte du tänkte till tillräckligt där.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av havoc Visa inlägg
Det är samma handfull användare som hörs hela tiden, visst allas åsikter räknas men vissa verkar ha investerat väl mycket prestige i detta ämne. Om ni inte är intresserade av Windows 8 varför då spendera så mycket tid i trådar som behandlar ämnet? Tror mycket få om ens någon inte redan vet var ni står vad gäller Windows 8, dvs era åsikter är glasklara vid det här laget.
Ja, tyvärr är det så folk fungerar på Internet. Man får ju lätt intrycket att vissa måste släppa på trycket för all ilska i deras vanliga liv eftersom vissa ska klaga om och om och om igen på exakt samma sak. Uppenbarligen inte de personerna vars tid är mest värdefull.

Senast redigerad av Evil Peter 2012-08-17 klockan 10:05.
Evil Peter är inte uppkopplad
2012-08-17, 11:49   #45

bourne94

Medlem

Plats: ASCII

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bejje Visa inlägg
Nej jag kör just nu Windows7 som huvudoperativsystem och Ubuntu som andra i dualboot. Anledningen till att Ubuntu inte är huvudoperativsystem är del att jag har spelat en hel del spel på senaste tiden. Mitt andra problem är att det kommer bli dyrt och krångligt för mig att gå över Ubuntu som huvudoperativsystem.

Jag har nämligen 6st hårddiskar och en SSD uppdelat på lite fler partitioner. 2 av dom partitionerna är filsystem EXT4 och en till Linux Swap, men det utgör en väldigt liten del av mitt totala utrymme. Skulle jag köra på linux fullt ut så skulle det vara tvärtom, d.v.s. det mesta i EXT4 och en liten del NTFS, men problemet är att mina diskar är nästan fulla allihopa och det går inte att komvertera NTFS till EXT4. Mitt enda alternativ är då att flytta flera TB data någonannanstans, men var? Har inga extra diskar till övers... har inte riktigt funderat så mycket mer hur jag skulle kunna göra.
Det låter som du har en del att fixa om det ska bli ubuntu för hela slanten
Men bäst att köra på med Win7 ett tag till
2012-08-17, 13:49   #46

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Ju mer jag använder Win 8 ju mer älskar jag det. jag använder en PC (med mus och T-bord) som jag har som en "testdator" Och jag fattar ärligt talat inte varför så många gnäller.
Visst, det finns en inlärningskurva på 8:an som är lite högre än innan. Väldigt mycket är lite "nytänk" Och det tar lite tid att uppskatta det.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [Mjuk RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[Toshiba Qosmio F20] [X-Fi][Z-5500][NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 Series 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GB] Foto [Nikon D3100]
skog1s är uppkopplad nu
2012-08-17, 15:35   #47

Schnitz

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av n_sandstrom Visa inlägg
Och 1995 ringde och ville ha sitt GUI tillbaka.
Nog för att jag trivs med att ha kört samma GUI sen Win95, men att det var vart så oförändrat i 17 år börjar kännas lite löjligt.
Det är trevligare om man kan välja att slippa GUI helt efter en nyinstallation så man kan installera det GUI man själv vill ha. Öppenhet, valfrihet och anpassningsbarhet är 2010-talets melodi.
2012-08-17, 16:15   #48

Johan1980

Medlem

Johan1980s avatar

Plats: Svedala

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Schnitz Visa inlägg
Det är trevligare om man kan välja att slippa GUI helt efter en nyinstallation så man kan installera det GUI man själv vill ha. Öppenhet, valfrihet och anpassningsbarhet är 2010-talets melodi.
Det är väl precis det du kan göra idag? Förutom OS X då, men annars kan du ju installera precis vad du vill?
Johan1980 är inte uppkopplad
2012-08-17, 19:32   #49

flyawaynille

Medlem

flyawaynilles avatar

Plats: Linköping

Registrerad: feb 2008

Om denna fråga är lite tveksam inom piratande så får mod gärna ta bort den. Jag kommer få msdnaa inom några dagar. Borde jag inte kunna hitta win 8 på valfri sida och sen bara använda nyckeln jag får från msdnaa för att registrera? Vilken version ska jag ha då? Jag får msdnaa från ieee.
flyawaynille är uppkopplad nu
2012-08-17, 19:33   #50

Tea42BBS

Medlem

Tea42BBSs avatar

Registrerad: mar 2010

Men är det verkligen så mycket nytt?

1. Start-skärm istället för start-meny, i stort sett samma funktioner
2. Muskänsliga hörn
3. Äntligen kan man få taskbaren på fler än 1 skärm
4. Man knyter kontot till ett onlinekonto

Jag gillar det och tyckte det inte det var svårt att gå från 7 till 8

// Lazze
Tea42BBS är inte uppkopplad
2012-08-17, 21:23   #51

Pepperflame

Medlem

Pepperflames avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: aug 2008

Någon som har en W8 testnyckel tills övers? Måste ju testa detta lite nogare, tycker hitills att det är rätt snabbt och helt okej att hitta runt i, och ännu lättare med classic shell
Skulle vara väldigt tacksam ifall jag fick en nyckel via PM ! Och en länk på vart jag kan ladda ner .iso filen lagligt
2012-08-17, 21:30   #52

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pepperflame Visa inlägg
Någon som har en W8 testnyckel tills övers? Måste ju testa detta lite nogare, tycker hitills att det är rätt snabbt och helt okej att hitta runt i, och ännu lättare med classic shell
Skulle vara väldigt tacksam ifall jag fick en nyckel via PM ! Och en länk på vart jag kan ladda ner .iso filen lagligt
Följ länken i nyheten och få en 90 dagar trial(lagligt)
2012-08-17, 23:46   #53

intel&nvidia fan

Medlem

Registrerad: apr 2012

Nej tack, inte ens gratis
intel&nvidia fan är inte uppkopplad
2012-08-18, 14:29   #54

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

haha fail .. alla här brukar tjata om "omg bah alla spel kommer få 50fps mer .. och allt kommer bli så snabbt i win x och starta på 2 sekunder typ"
så har det låtit sen windows 95 kom .. men aldrig blivit så .. det roliga nu är att alla dissar windows 8 trots ni inte varit så kritiska vid tidigare os-releaser från ms *asg*
riktigninja är inte uppkopplad
2012-08-18, 15:49   #55

riktigninja

Medlem

startknappen kom väl 93 eller ngt med windows nt
2012-08-18, 15:50   #56

riktigninja

Medlem

och vad är det för skillnad mot det här jämfört med prerelease som finns på microsoft.se? är det en nyare build?
2012-08-18, 15:51   #57

riktigninja

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sheik Yerbouti Visa inlägg
Följ länken i nyheten och få en 90 dagar trial(lagligt)
nej, du kommer bli någons bitch i fängelset om du inte är en professionel utvecklare av appar
riktigninja är inte uppkopplad
2012-08-18, 19:38   #58

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Schnitz Visa inlägg
Då diskuterar du i en tråd för helt fel OS, sådana val har man ju aldrig haft i Windows.
2012-08-19, 20:49   #59

zeagan

Medlem

zeagans avatar

Registrerad: jul 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ggustavsson Visa inlägg
Ja vad ska man säga herregud, och Microsoft bör dra tillbaka allt vad windows 8 heter och börja om från början kanske.
intrycket från när jag testa det är desamma som dessa herrar tycker ungefär fast dom var lite väl positiva till det, och efter kört win 8 20-30 minuter eller tittat på den här filmen, känner man sig som om man åkt berg o dalbana på tok för länge.

Bästa folk kan göra är att bojkotta det här skräpet!
Det har alltid varit kul att kritisera microsoft. Jag kör windows 8 och har i princip inte ägnat en enda sekund åt metro, har för tillfället ingen användning av det men det kan eventuellt vara nice att ha lite små appar för mail m.m. senare.

Jag har ett SJUUUKt positivt intryck av windows 8 och skulle aldrig gå tillbaka till 7an. Det flyter på mycket bättre och ger så pass mycket bättre funktioner och verktyg att det inte går att ens tveka.

Några små sköna finesser:
Allt viktigt kommer man åt från ett högerklick på startmenyn.
Man har full kontroll på vilka program som körs och detaljerad information om vad det är som drar kraft.
En ny flik på aktivitetshanteraren ger dig dessutom full kontroll av vilka program som startas med windows och hur mycket de sölar ner.
Automatiskt val av användare vid uppstart, vilket gör att man enkelt kan ha ett användarkonto som startas automatiskt och sedan ett adminkonto för nätverks åtkomst etc utan att få upp någon fråga när man ska logga in.

Att tro att det är kasst pga av att startmenyn ser annorlunda ut är i min mening ganska retarderat och passar bättre hemma hos pensionärsföreningar än ett internetforum.

EDIT:
Det enda negativa är windows inbyggda mediaspelare och bildprogram som båda är appar, sen har jag visserligen aldrig kört på de tidigare standardprogrammen heller. Ladda hem XnView och MPC så har ni det problemet löst.

Senast redigerad av zeagan 2012-08-19 klockan 20:57.
2012-08-19, 22:36   #60

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5 Visa inlägg
För tillfället ÄLSKAR jag Windows 8.

Varför?

Jo för att det ÄR/UPPLEVS snabbare/rappare jämfört med Windows 7. Att man kan pausa filöverföringar är suveränt. Javisst, det finns diverse andrahandsprogram för det ändamålet, men de jag testat är på tok för tillkrånglade.
Ja visst finns det fördelar, men alla negativa delar drar ner det så mycket att det inte är värt det ens om man får det gratis. Skulle jag köpa ny dator om någon månad och få med Windows 8 så skulle jag kasta ut det och antingen köra Windows 7 eller Ubuntu. Har ingen extra Windows 7 licens, så antingen kanske man kan få Windows 7 genom något nedgraderingsprogram som tidigare har funnits och finns inte det så får det bli Ubuntu för hela slanten. (eller nja, det är ju gratis så )

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb