Azio Levetron Mech 5

Permalänk
Melding Plague

Azio Levetron Mech 5

Amerikanska Azio invaderar Sverige med ett synnerligen unikt tangentbord. Levetron Mech 5 kombinerar mekaniska brytare med en uppsjö nyskapande finesser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4 GHz RAM: Corsair Vengence 8,00 GB 1600MHzm MB: ASUSTeK P8Z77-V LX2 GPU: MSI 970 Gaming 4GB HDD: WD Caviar Blue 1TB SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: Corsair VX 550W Chassi Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Önskar det fanns fler tangentbord där man kan konfigurera om alla knappar
En makroknapp som sitter ute på sidan av tangentbordet är ju igentligen inte så praktisk när man spelar.
Kul att någon tänker nytt

Jonas ser förresten mer och mer ut som en viking för varje video som kommer upp nu

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som något billigt skit från Saitek :/

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen att man kan ta bort numpaden, och layouten på tangenterna verkar bli bra också.

Permalänk
Medlem

Numpad idén var god, resten ser horibelt ut i mitt tycke

Permalänk
Medlem

fyfan, detta tangentbordet har ju noll ergonomi och ser jävligt plastigt ut.. typiskt amerikanskt med andra ord!

Permalänk
Avstängd

Jo nä fy vad FULT!
spelar ingen roll hur bra det än är...
ska se videon när jag kommer hem.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

"Det har blivit allt svårare att särskilja sig på den konkurrensutsatta tangentbordsmarknaden."

Jag har lösningen: sluta tillverka skräp för pubertala fjortisar som är fullpackad av poänglösa gimmicks.

Jag köpte ett Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000: underbart! Jag sitter hela dagen framför datorer och skillnaden är oerhörd med ergonomiskt tangentbord. Att inte tvingas sjunka ihop utan sitta ordentligt är underbart. T.om. för spel, wasd är ju lutat i riktining mot en! När man ska chatta sa maste man inte vända rätt pa tangentbordet innan man kan använda högerhanden.

MEN, det är för stort!

Sa:

  • Ergonomiskt (dvs höger och vänster sida har en ordentlig vinkel till varandra)

  • Inget numeriskt tangentbord (gör tangentbordet symmetriskt!)

  • Inga extra macro knappar eller quicklaunch knappar eller annat mög som ingen använder.

  • Sätt en kabel pa eländet

  • *

  • profit. (med punkt)

EDIT: men sätt gärna in USB3 High Power hubb i den.

Permalänk
Medlem

Nej föll tyvärr inte mig i smaken!

Permalänk
Medlem

Kul att de vågar sticka ut från mängden, dock är detta inget för mig. Gillar mitt nuvarande Qpad mk50, stilrent utan lull lull:D

Permalänk
Medlem

Idén med att löstagbar numpad gillar jag, resten av tangentbordet ser bara skrattretande ut. :l

Permalänk
Medlem

Första tanken: VAD är det DÄR?!

Bokstäver på rymmen
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Proffsmoddare

Jag är en total MS Natural galning (har kört Ms natural ända ifrån första utgåvan upp till 4000 ) och visst är mekaniska brytare nice men sålänge jag inte kan få ett Ms Natural 4000 med mekaniska brytare så kommer jag aldrig byta vilket förmodligen innebär att jag kommer använda Natural tills dagen då jag inte längre kan använda dator alls Ett tangentbord som detta hade aldrig fått komma innanför min dörr

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Fulaste tangentbordet jag har sätt på länge..

Permalänk
Medlem

Makro-knapparna SKA INTE SITTA DÄR, VARFÖR FÖRSTÅR FOLK INTE?!

Din hand kommer flytta sig åt vänster för att tangenterna sitter för nära, har dom inte provat sitt eget jävla tangentbord ?

(ja jag vet att man kan ta bort tangenterna, men va fan ska man behöva göra de på ett tangentbord som kostar 1000+ ?)

Det va samma skit med Razer Black widow. Prospelare som e sponsrade med detta tangentbord har tagit bort de tangenterna..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

Värdelöst

Att bygga ut tangentbordet till vänster med en massa skit = Fail
Har alltid varit, kommer alltid vara. Hur långt tid ska det ta innan företagen inser det?!

Permalänk
Medlem

KILL IT WITH FIRE!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SetSail4Fail:

Att bygga ut tangentbordet till vänster med en massa skit = Fail
Har alltid varit, kommer alltid vara. Hur långt tid ska det ta innan företagen inser det?!

Jag gillar när de bygger ut lite på vänster kanten, dock så är jag vänsterhänt så tummen passar ganska bra in där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det där tangentbordet ser ut som någon slags instrumentpanel i ett rymdskepp från någon sci-fi film
En liten ratt att snörra på, 6 st knappar (de upphöjda till vänster) för att avfyra missiler och såklart den lösa numpaden så man kan styra på avstånd! Dvs. det ultimata speltangentbordet!

För er som tror jag trollar: Nej jag trollar inte, jag försöker bara vara rolig

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

första tanken:
åh! snyggt!
andra tanken:
vill ha!
tredje tanken:
har den mekaniska brytare?
fjärde tanken:
svarta ..brytare..jaha.

synd!

kan passa på och rekommendera SteelSeries SteelKeys 6G V2 Red Edition...så sjukt skönt att skriva och spela på.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Inaktiv

haha "Azio Levetron Mech.. FIVE" episkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12642986']Jag är en total MS Natural galning (har kört Ms natural ända ifrån första utgåvan upp till 4000 ) och visst är mekaniska brytare nice men sålänge jag inte kan få ett Ms Natural 4000 med mekaniska brytare så kommer jag aldrig byta vilket förmodligen innebär att jag kommer använda Natural tills dagen då jag inte längre kan använda dator alls Ett tangentbord som detta hade aldrig fått komma innanför min dörr

Körde en förut, men hade problem med key rollower. Den tog ca 3 max. Men då pratar jag om ca 7 gammalt tangentbord+whireless. (den leker på server/htpc nu)
Själv kör jag logitech comfort delux. (utan rottan) Har du testat dem? I så fall är ms klart bättre?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilken bil den transformeras till.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Skrivet av SetSail4Fail:

Att bygga ut tangentbordet till vänster med en massa skit = Fail
Har alltid varit, kommer alltid vara. Hur långt tid ska det ta innan företagen inser det?!

Menar du att man kan sätta numpaden på vänster sida ?

Isåfall så tror jag att det är ganska skönt för vänsterhänta, är själv vänsterhänt och skulle kunna tro att det skulle vara rätt skönt, men kanske den skulle vara i vägen.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Saiteks designskola? Ser inte särskilt inbjudande alls oavsett funktioner. Att handlovsstödet inte heller kan tas bort är en stor brist beroende på hur trångbodd man är på skrivbordet.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;12642986']Jag är en total MS Natural galning (har kört Ms natural ända ifrån första utgåvan upp till 4000 ) och visst är mekaniska brytare nice men sålänge jag inte kan få ett Ms Natural 4000 med mekaniska brytare så kommer jag aldrig byta vilket förmodligen innebär att jag kommer använda Natural tills dagen då jag inte längre kan använda dator alls Ett tangentbord som detta hade aldrig fått komma innanför min dörr

Instämmer med vartenda ord. Har man en gång vant sig vid MS Natural 4000 är det jäkligt svårt att ens överväga annat.

Permalänk
Medlem

Inget för mig, och svarta brytare är ingen höjdare, man behöver ju domkraft eller nått för att kunna trycka ner tangenterna

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

logitech G13 FTW
Rickigt bra rev som vanligt skulle va kul och se tangentbord och möss riktad mot programmering och 3d studio max. tackar för ett rolig film klipp.

Permalänk
Medlem

Såg inte ut att vara nån höjdare till tangentbord. Håller på och kollar runt på mekaniska tangentbord men som det ser ut just nu så blir det ett Ducky SHINE red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

första tanken:
åh! snyggt!
andra tanken:
vill ha!
tredje tanken:
har den mekaniska brytare?
fjärde tanken:
svarta ..brytare..jaha.

synd!

kan passa på och rekommendera SteelSeries SteelKeys 6G V2 Red Edition...så sjukt skönt att skriva och spela på.

Första tanken borde vara: Har den full end key rollover eller va fan de heter, nej? ok get the fuk out of my sight.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz