Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ronnylov
Nästa steg är väl att man kan vika runt skärmen 360 grader och få en "surfplatta". Men det kanske blir opraktiskt med tangentbordet på baksidan då... Jag antar att bilden vänder sig uppochner när man viker ut den platt så man kan få skärmdelen närmast kroppen? För ingen vill väl sitta och skriva på tangentbordet med dagens "moderna operativsystem" där man bara ska peka... Ja bilden ska väl vända sig automatiskt när man vrider den så man kan köra på högkant med antar jag för att få den fullständiga smartphone-upplevelsen?
Fast för egen del som helst kör Linux och mest skriver text i en terminal och helst på ett riktigt tangentbord känner jag ingen större nytta med en pekskärm. Jag kanske börjar bli gammal och har svårt med dagens "nymodigheter"? I övrigt är det säkert en trevlig dator, man måste ju inte peka på bildskärmen om man inte vill. Antar att det inte är alltför svårt att inaktivera pekskärmsfunktionen i UEFI-bioset?
Börjar fundera på vilken sten du legat under eller vilken grotta du bott i.....
HP är en tillverkare som har haft den här typen av lösning i många år........fast man vrider skärmen så att man lägger botten av denna mot t-bordet.....
EliteBook 2760p Tablet PC är deras senaste version av det hela....
Välkommen tillbaka till 2000-talet