Logitech gör tre nya pekdon för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Logitech gör tre nya pekdon för Windows 8

Inför lanseringen av Windows 8 presenterar tillbehörsjätten Logitech tre nya pekdon för Microsofts nya operativsystem; en pekplatta och två möss med rörelsekänsliga ytor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Så startar vi tidtagaruret för hur lång tid det tar för att Apple ska börja med stämningarna.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Discokungen

De är rätt lika produkter från ett annat företag. Vad heter de nu igen..?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Touchkänsliga ytor verkar verkligen vara inne just nu! Men jag är tveksam om detta är något jag skulle vilja ha själv. Men dom får väl försöka så får vi se hur detta slutar. Nedkladdade skärmar och självåkande möss som dampar runt över skärmen lite hur som helst när smutsen sitter och täcker sensorerna och i takt till att sitter användaren och svär

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Touch Mouse T620 kombinerar en modern design med ergonomisk komfort.

Verkligen Logitech? Säkert en bra mus men ergonomisk?

Permalänk
Medlem

Pekplattan är säkert skitbra men jag tror verkligen inte på mössen...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag tror på det här med touch på möss, varför begränsa sig till ett scrollhjul när man bara kan scrolla där fingret är?

Om recensenterna tycker om produkten så blir det nog ett införskaffande av en T620, där största frågetecknet är om ergonomin.

Visa signatur

The more you know, the less you need.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amuthir:

Jag måste säga att jag tror på det här med touch på möss, varför begränsa sig till ett scrollhjul när man bara kan scrolla där fingret är?

Om recensenterna tycker om produkten så blir det nog ett införskaffande av en T620, där största frågetecknet är om ergonomin.

Jag tycker tvärtom... jag gillar inte alls tanken på att den ska reagera på när jag rör fingrarna... jag sitter hela tiden och fipplar med fingrarna utan att tänka på det och vill inte att den skall känna av det och dampa runt pekaren. Jag älskar min vanliga logitechmus med ett riktigt trögt mushjul.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

Den där plattan kanske man på ett smidigt sätt kan ha på skrivbordet för snabba geströrelser (är det ens ett ord?).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Varit sugen ett tag på en sån stor platta för att navigera runt, och något för att avbelasta från musen. Kanske kan bli något.

Kommer ni att testa några "touchpekdon" Sweclockers?

Permalänk

Touchmöss är riktigt smidiga, scollhjul känns hopplöst föråldrat i sammanhanget. Bara en sådan grej som att navigera runt i en inzoomad bild i PS är betydligt smidigare med en mus med touchyta än med piltangenter eller scrollhjul. Sen är det smidigt att kunna backa/gå fram i webbläsaren och Finder också utan att behöva flytta muspekaren eller ha en hand på tangentbordet.

Sedan måste man ju vänja sig lite vid hur den ska ligga i handen. Man greppar ju en magic mouse och en vanlig mus på helt olika sätt. Den ena logitechen ser ju misstänkt lik ut en MM så jag antar att man får hålla den på ungefär samma vis.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Spenderar max 10% av min tid framför datorn ute i desktop istället för i ett program. Helt ointeressanta produkter för mig, men kul att se att Logitech designar produkter som underlättar för de som vill ha Windows 8 till desktop och använda touchfunktionerna till max. Som tidigare sagt, ska bli kul och see hur lång tid tills äpplet stämmer dem, om de inte redan har nåt liscensing avtal eller så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Jag tycker tvärtom... jag gillar inte alls tanken på att den ska reagera på när jag rör fingrarna... jag sitter hela tiden och fipplar med fingrarna utan att tänka på det och vill inte att den skall känna av det och dampa runt pekaren. Jag älskar min vanliga logitechmus med ett riktigt trögt mushjul.

/hulle.

Samma här. Synd att de verkligen gillar de nya scrollhjulen. Gillar mycket mer gamla riktigt tröga.

Detta med touch på möss är nog vettigare än touchskärm på en desktop men inget jag vill ha.

Permalänk
Skrivet av dr slizer:

Touchmöss är riktigt smidiga, scollhjul känns hopplöst föråldrat i sammanhanget. Bara en sådan grej som att navigera runt i en inzoomad bild i PS är betydligt smidigare med en mus med touchyta än med piltangenter eller scrollhjul. Sen är det smidigt att kunna backa/gå fram i webbläsaren och Finder också utan att behöva flytta muspekaren eller ha en hand på tangentbordet.

Sedan måste man ju vänja sig lite vid hur den ska ligga i handen. Man greppar ju en magic mouse och en vanlig mus på helt olika sätt. Den ena logitechen ser ju misstänkt lik ut en MM så jag antar att man får hålla den på ungefär samma vis.

Backa och gå fram i webbläsaren gör man ju med RMB+LMB respektive LMB+RMB. Snabbare än någon touchyta.
I photoshop använder jag bara Wacom + Tangentbord och aldrig märkt av några problem med att zooma.

Men visst. Det man vant sig vid är väl alltid bäst?

Permalänk
Avstängd

fattar alls inte touch hypen... när man surfar på ipaden eller telen händer det ju hur ofta som helst man råkar "trycka" på punkter man inte vill.. man får upp jobbiga reklamfönster o dyl..eller råkar stänga ner hela appen av misstag.. jag gillar en fysisk mus där jag trycker till rejält när jag vill ha ett "tryck"

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Byta ut scrollhjul mot en liten touchplatta kan jag tänka mig vara smidigt, speciellt i sidled, men inte hela musen.
Hoppas dock det går att testa i nån butik innan man slänger 500kr på nåt man inte alls är säker på. Givetvis kommer man få vänja sig, men ibland är det till det bättre.

Permalänk
Inaktiv

Två mycket väl designade möss, men nog duger det enbart till kontorsarbete..

Permalänk
Medlem

Man vet väl hur väl touch hypen slår om ca 6 månader till kanske 1 år, bu eller bä..
Verkar ju inte vara nått när man behöver precision precis.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att möss med touch yta inte smittar av sig alltför mycket på andra tillverkare.

Permalänk
Medlem

Pekdon samt surfplatta måste vara de två fulaste datorrelaterade orden som finns.

Permalänk

Yo dawg, I put a touchpanel on your mouse.

Känns larvigt. Jag föredrar iaf att känna när jag trycker och scrollar vid min stationära dator. Touch är för mobiler och surfplattor som inte har plats för traditionella knappar.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gillar inte riktigt det att man måste lyfta på fingret för att kunna klicka....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Vad är det för fel på en vanlig mus? Ibland känns det som om det skall finnas en touchfunktion bara för att alla telefoner har det nu utan tanke på om det faktiskt är bättre. If it ain't broken don't fix it.

Permalänk
Medlem

Det finns sk force-pads nuförtiden. Dvs en touch-pad som kan känna skillnad på hur hårt man trycker på den. Känns lite intressantare än vanlig touch som alltid är sämre än en knapp.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har så spattiga fingrar att jag ofrivilligt klickar lite här och där om jag använder en touchmus?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Skrivet av olafett:

Är det bara jag som har så spattiga fingrar att jag ofrivilligt klickar lite här och där om jag använder en touchmus?

Nej. Du är inte ensam. Jag gör det med en helt vanlig mus då och då...

Permalänk
Avstängd

Does not want.

btw, mössen ser inte ergonomiska ut.

Windows 8 suger.
Metro suger.

Så du ska ha en touchplatta, en tangentbord och en mus?
Tre inmatningsenheter när du använder datorn?
lol! kasst!

Permalänk

Blev riktigt intresserad av de nya mössen, men så när jag går in på Logitech hemsida så står det att de är OPTISKA! OPTISKA MÖSS, 2012!?!?!

WHAT.

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk
Medlem

Bah, om någon absolut måste kopiera Apples idéer så ta åtminstone någon BRA idé (vilket iofs kan vara svårt, så kopiera helst inte alls från dem). Hatar all former av touchpads, och Magic Mouse (eller vad skiten nu heter) är ett uselt skämt.

Touch, my ASS!

Visa signatur

5950X, 3090