Fractal Design Node 304

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design Node 304

Svenska Fractal Design går ned i storlek med minstingen Node 304. SweClockers ständige chassirecensent Jonas Thörnqvist synar nykomlingen i sömmarna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tjoho! Har väntat på denna recension!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

kollade nyss på detta från Linus på youtube och undrade varför har inte SWEC denna? går in strax efter och ser den på första sidan!

Sweclockers FTW!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

Ooo va snygg. Skulle vara perfekt vid min mattsvarta TV:)

Permalänk

Chassimannen slår till igen.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem

Nu vill jag se någon ge sig på att göra en vattenkylningsmod av detta chassi!
Challange accpeted, anyone?

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Hmm, den skulle passa perfekt i min garderob. Dags att uppgradera sin gamla trotjänare (Athlon 64 X2 4000+ ) kanske?

Permalänk
Avstängd

Ångrar mig nu att jag köpte R4an för en månad sedan
Bra recension som vanligt.

Permalänk
Medlem

Härlig recension.
Chassi-Jesus.

Permalänk
Medlem

SweC's videorecensioner känns så långsamma och tillrättalagda! Kan ni inte inspireras lite av Linus, så det blir lite action och spontant! http://youtu.be/MlbQoylBIiU

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi verkligen, en utmanare till Silverstone's Sugo serie defenitivt!

Skrivet av JayDee:

SweC's videorecensioner känns så långsamma och tillrättalagda! Kan ni inte inspireras lite av Linus, så det blir lite action och spontant! http://youtu.be/MlbQoylBIiU

Han gör dock inte recenssioner så här, han gör unboxing och first looks.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Argybarg:

kollade nyss på detta från Linus på youtube och undrade varför har inte SWEC denna? går in strax efter och ser den på första sidan!

Sweclockers FTW!

gjorde precis samma!

Visa signatur

Ljud: Quadral Aurum 70, Rotel RB-1582, Rotel RC-1550, Rega Dac, Musical Fidelity V-Link 192, Isotek Sirius Evo3
Dator 1: Define R4, Intel i7 3770k, HD 7970 Arctic Cooling CF, Samsung 840 Evo 500gb, Creative SB X-Fi Titanium HD
Dator 2: fujitsu lifebook nh532, Samsung 840 250gb

Permalänk
Medlem

Gillar stilrenheten FD har på sina produkter

Skrivet av JayDee:

SweC's videorecensioner känns så långsamma och tillrättalagda! Kan ni inte inspireras lite av Linus, så det blir lite action och spontant! http://youtu.be/MlbQoylBIiU

Nej detta är kvalite, mysigt och informativt <3 All kärlek till chassie-jesus

Edit*
Bra ljudkvalité i videon, inte skakig kamerea etc.
Linus i all ära men han är långa vägar ifrån SweCrew.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett en optisk slim-plats. Sedan betydligt bättre vibrationsdämpning av diskarna och sedan skrotat ATX-nätaggregatet med ett pico-PSU och sedan gömma AD-AC-adaptern för Pico-PSU-nätagget inne i chassit. Sedan skrotat fläktarna fram och satt ett gigantiskt luftfilter. Också täppa igen lufthålerna på sidorna chassit och ljudisolerat det kraftigt.

Ett system i det chassit hade varit trevligt. En CPU-fläkt på 120mm eller 140mm som snurrar i 600rpm och då är i praktiken ljudlös. Sedan in med en SSD och 5400rpm-diskar. Diskarnas vibrationer skall absolut inte höras utan möjligen endast diskarnas knastrande, lite som fågelkvitter.

Permalänk
Medlem

Den HDD leden...
Är det kameran som bara förstärker skenet eller är det så kraftigt verkligen?
Skulle irritera mig något enormt om man har den vid TVn och leden får spel när man kollar på film.

Permalänk

jag skulle vilja veta vilka alla komponenter ni kör in i test riggen och varför! ta med det i recenssionen!

Permalänk

Alltid trevligt med chassirecensioner
Såg inte alls tokigt ut detta, riktigt snyggt chassi, hade varit perfekt som NAS/HTPC.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker ena minnet satt väldigt snett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Den HDD leden...
Är det kameran som bara förstärker skenet eller är det så kraftigt verkligen?
Skulle irritera mig något enormt om man har den vid TVn och leden får spel när man kollar på film.

Koppla inte in den då. HDD-led behövs ju egentligen inte...

Permalänk
Medlem

Vilket trevligt litet chassi, ser rätt stilrent ut med, synd att jag inte är i behov av ett mindre bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Han gör dock inte recenssioner så här, han gör unboxing och first looks.

Jag menade inte vad han gör, utan hur.

Skrivet av N4kame0:

Nej detta är kvalite, mysigt och informativt <3 All kärlek till chassie-jesus

Edit*
Bra ljudkvalité i videon, inte skakig kamerea etc.
Linus i all ära men han är långa vägar ifrån SweCrew.

Jag tycker att en film kan vara av hög kvalité och informativ, samtidigt som det är lite fart i det så man inte somnar. Man jag kanske begär det omöjliga!

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Koppla inte in den då. HDD-led behövs ju egentligen inte...

Kvittar, är chassit designat på ett dåligt sätt så är det designat på ett dåligt sätt.

Permalänk
Medlem

Inge Full-HD?

Permalänk
Medlem

Hehe lite bättre än silverstone o lian Li som är de närmsta konkurrenterna. Men det tog över två år att matcha dem.

Det enda positiva jag ser är hårddiskburarnas placering. Annars samma som alla andra mini itx av klass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Hmm, vart plötsligt väldigt sugen på en liten filserver hemma

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Den HDD leden...
Är det kameran som bara förstärker skenet eller är det så kraftigt verkligen?
Skulle irritera mig något enormt om man har den vid TVn och leden får spel när man kollar på film.

Själv kopplade jag inte ens in min HDD LED då jag bygge min burk, alltid tyckt dom är tämligen onödiga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Jonas ser ut som en farsa i det skägget.

Permalänk
Medlem

Fundera på att spara den här recensionen till imorgon om det mot förmodan inte dyker upp någon fredagspanel. Perfekt när jag lagar mat. Ett skönt tempo.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk

Nu blev man ju nästan sugen på att skrota mitt kommande mATX bygge för den där lådan... :/

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt och kul att det börjar komma chassin utan 5,25"-platser

Skrivet av Vatten:

Jag hade gärna sett en optisk slim-plats. Sedan betydligt bättre vibrationsdämpning av diskarna och sedan skrotat ATX-nätaggregatet med ett pico-PSU och sedan gömma AD-AC-adaptern för Pico-PSU-nätagget inne i chassit. Sedan skrotat fläktarna fram och satt ett gigantiskt luftfilter. Också täppa igen lufthålerna på sidorna chassit och ljudisolerat det kraftigt.

Ett system i det chassit hade varit trevligt. En CPU-fläkt på 120mm eller 140mm som snurrar i 600rpm och då är i praktiken ljudlös. Sedan in med en SSD och 5400rpm-diskar. Diskarnas vibrationer skall absolut inte höras utan möjligen endast diskarnas knastrande, lite som fågelkvitter.

men det är ju inte det node är till för. detta är ju för att stoppa in ett högpresterande system i litet format (tänk bitfenix prodigy som blivit jättepopulärt fast ännu mindre), det är därför de fixat så att du utan problem både får plats med och kan kyla ett gigantiskt monstergrafikkort, och det är därför du vill få plats med fullstort atx-agg, fläktar och ventilationshål.

vill du ha ett litet, strömsnålt och ljudisolerat chassi är det ett annat du söker, inte node 304. vet inte om något sådant finns dock, kanske får modda ex ett minimalt silverstone eller lian li

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII