Logitech släpper minimalistiska Bluetooth Illuminated Keyboard K810

Permalänk
Melding Plague

Logitech släpper minimalistiska Bluetooth Illuminated Keyboard K810

Schweiziska Logitech släpper ett nytt tangentbord som inte bara är avsett för persondatorer utan även mobila enheter med Apple Ios och Google Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut! Very sleek!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, men 99 EUR verkar ju vara lite häftigt.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

riktigt fräsig, men dom läkarn sa, priset var inte lika fräsigt tyvärr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

batteritid på 10 dagar låter väldigt dåligt, orka ladda tangentbordet till media pc'n "varje" vecka..
Har ett gammalt Dell med blåtand och mediaknappar de varar ju minst 1 månad.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Undrar om det klarar mer än två nertryckta knappar samtidigt? (2KRO). Det Illuminated jag hade kunde jag inte använda W/A/S/D+Shift+Space..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Något att komplettera sin Nexus 7 med kanske. Små datorer är ju på modet, så 7" borde vara helt rätt i tiden...

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Snusfri

Skulle funka till en HTPC helt klart.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om dom bara kunde fixa ett liknande i fullstorlek med, gärna med sladd.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

D.Y.R.T

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Läcker design, men jag undrar om det går att skriva med? Det lär knappast gå att spela med iaf.

Permalänk
Medlem

Snyggt, gillar att den inte har numpad

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Logitech's "blingade" svar på Microsoft ARC Keyboard?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

tun och stilren men lite väl dyrt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Inaktiv

Äntligen, kan man köra utan bluetooth och batterier med sladden inkopplad?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det ser ju bra ut, men ska det kosta sådär mycket så får de allt intigrera en styrkula också, så att man kan använda tangentbordet fullt ut till mediaPC's och liknande.

Sen skulle det ju inte skadat om de gjorde en verison med lite vettiga brytare också..

Permalänk
Medlem

Borde de inte gjort så att den stänger ner sig om användaren inte skrivit på typ en kvart och sedan vaknat när man börjat skriva igen. Så fungerar ju blåtandsmöss, dock hamnar de i standby lite för fort. Man ska ju inte behöva stänga av det manuellt varje gång, för tio dagar konstant igång är ju lite segt/onödigt att byta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

batteritid på 10 dagar låter väldigt dåligt, orka ladda tangentbordet till media pc'n "varje" vecka..
Har ett gammalt Dell med blåtand och mediaknappar de varar ju minst 1 månad.

Mitt trådlösa Logitech K400 har jag haft ett riktigt bra tag nu, minst sedan slutet av 2011 och jag har aldrig behövt byta batterier. Och då använder jag det dagligen. Använder det tex nu, är väldigt nöjd med det, men det är inte det snyggaste, är plastigt och har inte så många funktioner. Men det fungerar perfekt att styra datorn när man är i sängen som jag är nu eller styra netbooken när man har den kopplad till en TV

Synd att K810 inte har en styrplatta, då hade det definitivt varit något för mig. Bakgrundsbelysta tangenter + att kunna koppla till mobilen och surfplattan hade lockat Men som några skrivit så känns priset lite väl dyrt, dock så har Logitech alltid väldigt höga riktpriser enligt vad jag märkt och att det oftast går att hitta produkterna på Prisjakt för nästan halva priset ibland. Så var det med mitt K400 iaf, tror att det låg på 499 SEK på Logitechs sida, men att jag fick det för 249 SEK hos Komplett eller liknande.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Supersnygg design, possitiv överraskning Logitech, hoppas att tangentbordet håller lika bra kvalité som vanligt!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Låter lite väl dyrt och verkar ha dålig batteritid, mitt Apple Wireless Keyboard som är i princip likadant fast utan bakgrundsbelysning har batteritid på ett par månader och kostar runt 700kr. Då är det dessutom gjort helt i aluminium, till skillnad från detta som är av plast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Logitech's "blingade" svar på Microsoft ARC Keyboard?

Snarare Microsoft Wedge keyboard. Extremt lika tangentbord, men jag gillar "fast-switch"-funktionen på Logitechs nya tangentbord.

Permalänk
Medlem

Det måste vara något fel med batteritiden, den verkar ju usel. Dyr jämfört med Logitech K340/360.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Låter lite väl dyrt och verkar ha dålig batteritid, mitt Apple Wireless Keyboard som är i princip likadant fast utan bakgrundsbelysning har batteritid på ett par månader och kostar runt 700kr. Då är det dessutom gjort helt i aluminium, till skillnad från detta som är av plast.

Jag har också Apples variant idag, men är bra sugen på att få ett tangentbord med dedikerade Windowstangenter och en Delete-knapp.

Dessutom ser det ut som att tangentbordet matchar Logitechs nya touchpad, så med den kombinationen blir det inte en alltför stor estetisk nedgradering (lite trist med bara svart/grått dock)...

Bakgrundsbelysning är också en bonus.

Permalänk
Medlem

Funkar det alltså inte med Windows Phone 8?

Skrivet av huttala:

Det ser ju bra ut, men ska det kosta sådär mycket så får de allt intigrera en styrkula också, så att man kan använda tangentbordet fullt ut till mediaPC's och liknande.

Sen skulle det ju inte skadat om de gjorde en verison med lite vettiga brytare också..

Vilka switchar är det? Logitech har ju haft lite skumma scissorswitchar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Batteritiden är helt åt fanders dålig. Är det bakgrundsbelysningen som drar så mycket? Går den stänga av.?Har ett trådlöst tangenbord, blåtand, från Logitech. Eftersom jag byter batterier på det så sällan tror jag det sitter 4st AA i det. Räcker drygt ett år vid 1-3h användande dagligen.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Hade de haft en minimalistisk modell med en liten trackball i något hörne hade det varit perfekt för medistationen!!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Snygg, men dyr :/

Permalänk

Utan å, ä och ö så köper jag hellre från HK för 259kr MED "track-pad"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Hade de haft en minimalistisk modell med en liten trackball i något hörne hade det varit perfekt för medistationen!!

Eller ännu hellre med en inbyggd pekplatta med rörelsekänsliga ytor.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Utan å, ä och ö så köper jag hellre från HK för 259kr MED "track-pad"

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer den till Sverige så är säkert å, ä och ö med. De saker som visas upp här och på andra svenska datorsajter brukar ofta ha bilder på tangentbord/laptop med engelsk layout. Man brukar väl oftast flytta på tecknen som finns på de svenska vokalerna (å,ä,ö) till andra knappar som sekundära tecken, via ALT, Alt Gr etc...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.