Apple släpper Imac 2012 med ny design

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Imac 2012 med ny design

Även om Apple lägger mest krut på den mobila sidan lämnas är inte de stationära datorerna åt sitt öde. Storsäljande Imac uppdateras med Ivy Bridge och ny, tunnare design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Väldigt snygg!

Permalänk
Inaktiv

Haters are welcome, men...JAG VILL HA EN! DEN VAR JU SNYGG!!!!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den är ful? Hade hellre gillat att den var fyrkantig än att den har en "ölmage" på baksidans mitt

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

hur snabba är dom propparna jämfört med desktop ivy bridge?

Permalänk
Medlem

Trevligt antar jag, men är det bara jag som inte förstår "hypen" med att ha det så tunt som möjligt? Visst, en fördel bland bärbara datorer, men jag tycker inte att det bland t.ex. TV-apparater eller stationära datorer gör någon skillnad med 2 mm eller 10... Den ska ju trots allt stå still.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Extremt sexig och hårdvaran var ju inte kass på något sätt. Har ingen användning av en men jag önskar att jag hade det.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet jag betalar 13-20k för en sådan dator.

Aldrig förstått vad som är så speciellt med deras datorer. Läser man mellan raderna börjar man undra hur Apple ens kan sätta sådana priser.

Jaja någon skall väl betala Apple:s löner.

Permalänk

0.5 cm på kanten. ~4 cm i mitten. Det är typ som att mät hur brett man hoppar i längdhopp.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

blir nog dyrt med 768 gb ssd

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av buddaz:

Aldrig i livet jag betalar 13-20k för en sådan dator.

Aldrig förstått vad som är så speciellt med deras datorer. Läser man mellan raderna börjar man undra hur Apple ens kan sätta sådana priser.

Jaja någon skall väl betala Apple:s löner.

Designen, och sen är kvalitén man får väldigt hög på Macdatorer.

Permalänk
Proffsmobbare

Gief uppdaterad Cinema Display..

Permalänk
Medlem

Varför så många separata nyheter istället för en enda? Nu när 99mac finns vid eran sida också?

Tycker det är konstigt när inte Nokia inte fick en enda nyhet om nya Lumiaserien. Det mesta var ju även uppdateringar av befintliga modeller? iPad mini är en krympt ipad2.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Sista 27 tummarn såg trevlig ut!

Något jag skulle kunna tännka mig! Bra operativsystem, Sjysst spec

Permalänk
Medlem
Skrivet av thetotalcow:

hur snabba är dom propparna jämfört med desktop ivy bridge?

Det är troligen vanliga desktop proppar, iMac brukar använda vanliga proppar men Mobil grafik tyvärr men med tanke på kylningsmöjligheterna så är det förståligt.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Så klart är jag medveten om att folk köper det på grund av märket och designen. Argumentet kvalitén går jag tyvärr inte på.

Hur som helst kommer jag inte köpa något det får andra göra. Så grattis till dem som gör det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zalice:

Designen, och sen är kvalitén man får väldigt hög på Macdatorer.

Desginen är Meh... Och kvalitén förklarar inte det höga priset. Snarare så att Apple VILL ha dessa höga priser för att de ska ge sken av att vara "exklusiva". Apple är datorvärldens motsvarighet till designkläder.. De är sällan snyggare eller mer hållbara (oftast raka motsatsen) än lite "billigare" kläder utan man betalar för märket.. Problemet är väl att märket i sig inte garanterar att du håller dig varm.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

0.5 cm på kanten. ~4 cm i mitten. Det är typ som att mät hur brett man hoppar i längdhopp.

Med tanke på att det är de 5mm som du kommer se 99% av tiden så är det även det som räknas.

Jag har en dator hängandes på vesafästet på min supertunna led-tv men den känns inte 15cm tjock bara för det.

Har själv en gen1 iMac 27" som kommer uppgraderas vid nästa speedbump.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk

Cool design och bra monitor. Men hårdvaran man får för det skyhöga priset. Nä usch, iMacs är verkligen ingenting för mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zalice:

Designen, och sen är kvalitén man får väldigt hög på Macdatorer.

Design ja, kvalitén är lika bra som en väl-byggd stationär burk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Aldrig i livet jag betalar 13-20k för en sådan dator.

Aldrig förstått vad som är så speciellt med deras datorer. Läser man mellan raderna börjar man undra hur Apple ens kan sätta sådana priser.

Jaja någon skall väl betala Apple:s löner.

27" IPS-skärm kostar mellan 5.000-10.000kr beroende på kvalitét. Apple's TB Display kostar 10.000kr. Vilket gör att den här 17.000kr Mac:en kostar 7.000kr för själva datorn. Inte så farligt tycker jag. Plus att du får en skitsnygg dator i form av en slimmad display utan någon datorlåda som tar upp plats. Inga ockerpriser om man tänker efter vad man faktiskt får.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

27" IPS-skärm kostar mellan 5.000-10.000kr beroende på kvalitét. Apple's TB Display kostar 10.000kr. Vilket gör att den här 17.000kr Mac:en kostar 7.000kr för själva datorn. Inte så farligt tycker jag. Plus att du får en skitsnygg dator i form av en slimmad display utan någon datorlåda som tar upp plats. Inga ockerpriser om man tänker efter vad man faktiskt får.

Du kan få en Dell ultrasharp för just över 5.000.. alltså skulle den datorn kosta 10.000 utan skärm. Vilket är överpris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tanax:

27" IPS-skärm kostar mellan 5.000-10.000kr beroende på kvalitét. Apple's TB Display kostar 10.000kr. Vilket gör att den här 17.000kr Mac:en kostar 7.000kr för själva datorn. Inte så farligt tycker jag. Plus att du får en skitsnygg dator i form av en slimmad display utan någon datorlåda som tar upp plats. Inga ockerpriser om man tänker efter vad man faktiskt får.

apples display är överprisad så den är ju kanske värd 6000kr så det blir typ 11000kr för hårdvara som kostar typ 5000

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Skrivet av Tanax:

27" IPS-skärm kostar mellan 5.000-10.000kr beroende på kvalitét. Apple's TB Display kostar 10.000kr. Vilket gör att den här 17.000kr Mac:en kostar 7.000kr för själva datorn. Inte så farligt tycker jag. Plus att du får en skitsnygg dator i form av en slimmad display utan någon datorlåda som tar upp plats. Inga ockerpriser om man tänker efter vad man faktiskt får.

Ja, Apple's TB display säljs för 10k men den är verkligen inte värd så mycket. Kan du inte förstå att Apple är mästarna på att överprisera produkter? Det finns bra 27" med den kvalitén för 5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Designen, och sen är kvalitén man får väldigt hög på Macdatorer.

Du behöver inte betala mycket för en dator med högkvalité chassi som har sjukt snabba komponenter, visst Macbooks är najs men iMac och Mac Pro har jag aldrig förstått mig på, allt i ett datorer är sämst, du betalar massor bara för att få en tunnare dator, som du ändå inte märker av, för du tittar på framsidan, eller?
Tycker som tidigare nämnt att stationära inte behöver vara tunna, kanske inte allt för feta dock gör det ju inget om den är lite tjockare, är ju bättre för kylningen med..

Permalänk
Inaktiv

Så slimmad dator (inte fan att jag förstår varför då utrymmet bakom skärmen är oanvändbart hur som helst) som inte går att höja eller vrida ordentligt men väldigt dyr och med skit hårdvara. Det är kanske ok för laptops men varför använda segare och dyrare komponenter på en desktop bara för att spara in någon millimeter som ingen vettig bryr sig om.

Saknar gamla goda tiden då datorer användes för vettiga saker och utbudet bestämdes av vad de vara bra för inte vem kan slakta mer användbarhet i jakt på någon sorts "design".

Permalänk
Medlem

Som någon frågade innan, vad är det för tryck i processorerna i jämförelse med desktop PC? Det är väl mobila processorer även i iMac?

Permalänk
Medlem

Deras skärmar har alldeles för hög input lag för mig. Muspekaren släpar efter och du förlorar all precision.

Edit: Det är min erfarenhet i alla fall.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

27" IPS-skärm kostar mellan 5.000-10.000kr beroende på kvalitét. Apple's TB Display kostar 10.000kr. Vilket gör att den här 17.000kr Mac:en kostar 7.000kr för själva datorn.

Koreaskärmar med exakt samma lg-panel ligger på ca 2200-3500kr (+frakt). Nog för att stödet och ramen är mycket sämre men det kostar ju inte 7-8 tusen och även om de gör det får du inte med det när du köper en imac. Så 13.000kr om du räknar 4000kr på skärmen vilket är lite mer rättvist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suffix:

Som någon frågade innan, vad är det för tryck i processorerna i jämförelse med desktop PC? Det är väl mobila processorer även i iMac?

Nej det är desktop processorer. Grafiken är mobile.