Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Permalänk
Melding Plague

Tredje gången gillt – ingen färgjustering i Battlefield 3

Det blir inget konsolkommando för färgjustering i Battlefield 3. Efter interna diskussioner beslutar utvecklaren DICE att inte implementera funktionen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

suck

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Nu blir det ett himmla liv kan jag lova, snacka om att skjuta sig själva i foten, DICE! Skärpning nu...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa premium när jag såg att det här skulle komma, nu ligger planerna på is.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Va i helvete

Permalänk

Bra att förstöra för sig själv.

Permalänk

Men alltså!

Idioter... -.-

Permalänk
Inaktiv

Seriöst.. dom verkar ha svårt att bestämma sig?

Permalänk
99:e percentilen

Kan faktiskt förstå det. Man känner lätt igen BF3 på dess kalla färgtemperatur och det är faktiskt en del av spelets profil.

Men ja, jag är kluven.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Lite osmidigt skött av DICE, kommer säkert bli en hel del nerd rage nu som de kunnat undvika

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

"I korthet handlade metoden om ett enkelt konsolkommando för att stänga av färgfiltreringen, dock med vissa sidoeffekter och helt utan support."

Sen när har DICE support?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Vill ha 1942 och BF2 färgen tillbaka:(

Permalänk
Medlem

J*vla DICE!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Men Dice det behöver ju inte vara antingen eller det förstör ju inte spelets image om det är frivilligt.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Inaktiv

Avinstallerar spelet, slänger skiva med fodral i närmaste papperskorg! :cry:

Permalänk
Medlem

Äsch vem bryr sig tycker den till höger ser fulare ut än den till vänster.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mina planer på att införskaffa BF3 ligger nu på is på obestämd tid. Snacka om att pissa på sina kunder!

Vi vill ha den här funktionen!

Nej!

Snälla?

OK då... ha ha,... Just kidding, in your face mofus!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Battlefield 4 kommer att ha de vanliga färgerna som i bf2 och inte den deprimerande gråa färgen som i bf3

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osca_r_00:

Vill ha 1942 och BF2 färgen tillbaka:(

Battlefield 4, Fyra nyanser av brunt

Permalänk
Medlem

Spelets image förstörs ju inte av att det läggs till fler alternativ.

men men....

Däremot skulle jag själv tro att bristen av partyglajjorna som BF3 soldaterna har på sig möjligtvis skulle kunna ge ett övertag i multiplayer.

det kanske är jag som kikar på fel ställen, men jag tycker inte man ser så särskilt mycket åsikter direkt ifrån de anställda där på dice.
undrar hur det ligger till med communityn egentligen.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Lite konstigt.. låter som om DICE/EA gillar å skjuta sig själv i foten om och om igen!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Battlefield 3 Fyra nyanser av brunt

Nä, det var Quake det..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Gud har hört min bön. Exakt vad jag har sagt hela tiden(kolla bara min inläggshistorik). Helt rätt gjort! Bästa dagen i mitt liv. För första gången på mycket länge känns det som rätt beslut har tagits trots att jag inte varit med när det togs. Ska bli härligt att flyga över nabsen i min lilla Sukhoi Su-35 med korrekt färgskala. DICE kommer alltid ha en plats i mitt hjärta för de sviker aldrig de riktiga fansen. Även om de på kort sikt skulle tjäna på att följa den stora massans minsta önskningar så väljer de att satsa på oss lite mer hardcore som inte vill att folk ska få orättvisa fördelar genom att höja kontrasten. Trots att vi troligen är minoritet. De vågar lita på sig själva och göra det de tycker är bäst. DICE har passion och hjärta för spel. Detta gillas och jag kommer troligen förhandsboka BF4 inom kort.

Skrivet av Ozzed:

Dice's framtida spel lär få ganska usla betyg på user reviews nu... Vi vet alla hur det gick för Spore.

Det är min konstnärliga frihet att göra ett spel som sporadiskt blinkar som ett stroboskop i regnbågens alla färger.. Men det lär inte falla folk i smaken... Dock tänker jag stå på mig och hävda att jag är stolt, och att det är spelets profil. Och om jag säljer dåligt se'n så är det naturligtvis piratkopieringens fel

Du är bara arg för att du haft fel och jag haft rätt i de senaste tre trådarna vi har varit i. Du vågar inte ens svara på direkta citat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dice? Vart är mitt älskade dice? Antagligen djupt begraven under pengabuntarna...

När man slutar lyssna på communityn som spelutvecklare så kan man lika gärna sluta göra spel!! Planerna på att köpa bf4 ligger på is efter det här kan man ju säga..

Nä men skärp er för fan. Ni får göra en snabb vändning snarast.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hade haft mer respekt för dem om de hållit sig till ett beslut.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeMisanthrope01:

Gud har hört min bedjan. Exakt vad jag har sagt hela tiden(kolla bara min inläggshistorik). Helt rätt gjort! Bästa dagen i mitt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

ne Det är ju kasst :/ spelet ser tusen gånger bättre ut med mod. Fråga mej jag använder Mod som inte punkbuster kan se och har gjort det i en månad
anmäl mej om du vill

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll för mig om hur färgerna är..
Bara det går att spela

Permalänk
Medlem

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master NR400, Mobo: Gigabyte Aorus Pro-P, CPU: Amd ryzen 5 3600, RAM: 16 GB Corsair Vengeance Pro 3600 mhz, GPU: Sapphire RX6800 Nitro +, PSU: Corsair TX 650M

Permalänk
Medlem

Jag förstår rent principiellt varför de vill att spelet ska ha ett distinkt utseende, men jag tror inte riktigt de inser hur irriterande det konstlade filtret är för många spelare. Väldigt tråkigt att de backar om detta. Ett konsolkommando hade varit en utmärkt lösning.

Permalänk
Medlem

Gör en egen färgprofil för spelet i drivrutinerna era ?

Skrivet av Knakmupp:

Men pojkar och flickor, skärpning! Man kan likna det DICE gör vid en tavla eller något annat konstverk. Ni ser en vacker tavla som hänger på ett galleri, köper den och kommer hem med den. Väl hängandes på väggen tycker ni inte att färgskalan är riktigt som ni har tänkt er. Tavlan är fortfarande fin, men ack! lite för blå i tonen.

Inte fan ringer ni upp konstnären, kallar honom/henne diverse skällsord och sen försöker tjata till er att konstnären ska ändra färgtonen på tavlan? DICE har skapat en produkt som ni har köpt, DICE har rättigheterna till spelet och således rätt att bestämma hur det ska se ut. OM de skulle vilja släppa en uppdatering där alla tanks förvandlas till rosa Barbiebilar så har de den rätten. Ni har valet att sluta spela spelet om ni inte tycker om den profileringen.

Jag kan tycka att skalan är lite väl blå, men den förstärker också känslan av att krig är något kallt och fruktansvärt. DICE har valt färgskalan, så det kanske är dags att växa upp och inse att man inte får allt man vill här i livet, vissa saker är bara att acceptera.

Men här finns det ju även ett "färgat glas" att hänga framför tavlan (color tweaker eller whatever det heter) MEN konstnären hotar med att ta tillbaks tavlan utan att ge igen pengarna om någon väljer att lösa det på det sättet för sig själv..

Sen vet jag inte hur dåligt kalibrerade skärmar de flesta sitter med, blå brukar vara överdriven out of the box i många fall !

Visa signatur