Corsair lanserar budgetchassit Carbide 200R

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar budgetchassit Carbide 200R

Carbide har de senaste åren varit Corsairs chassiserie för prismedvetna entusiaster. Den nya modellen 200R tar ytterligare ett steg ner på både pris och storleksstegen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

budget? 600 spänn

Permalänk
Medlem

Håller med, 600:- lät inte direkt billigt, och det såg väldigt billigt ut.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

ser ganska fint ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

budget? 600 spänn

Tänkte precis säga det! Budget är ju runt 300-40

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg ganska snyggt ut på utsidan, önskar dom kunde gett 650D en liknande front.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

300R kostar runt 50kr mer och är fotlängder snyggare

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Intressant! Men nog inget för min smak dock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedenVirre:

budget? 600 spänn

Jag lägger hellre några extra hundralappar på ett chassi från Fractal Design!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tänkte precis säga det! Budget är ju runt 300-40

Färskingar! Jag minns när det billigaste av de billiga skitchassin (tro mig, du ville inte ha ett sådant på den tiden) som fanns kostade 600 kr, och då räknar jag inte ens med inflationen till dagens värde..

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

600 för ett budgetchassi? Lol

Skulle kostat 400

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Jag lägger hellre några extra hundralappar på ett chassi från Fractal Design!

Ja faktiskt!

En R3 får man för 650~kr något på inet inklusive frakt vilket jag ser som en bättre lösning

(sedan gillar jag luckor så man döljer allt )

Permalänk
Proffsmobbare

Till skillnad från alla andra chassin i Carbide-serien som varit sådana tekniska underverk eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Färskingar! Jag minns när det billigaste av de billiga skitchassin (tro mig, du ville inte ha ett sådant på den tiden) som fanns kostade 600 kr, och då räknar jag inte ens med inflationen till dagens värde..

Hmmm joo det är sant. Men 600:- i dagens läge är ju snarare mellanklass än budget tycker jag. Man fårju ta det aktuella priset som referens då det trots allt är det vi diskuterar. Minns likaväl att jag runt 1000-lappen för en herrans massa år sen för nåt crappy in-win chassi eller nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Ser rätt bra ut. Priset känns helt okej kunde givetvis varit billigare. Gillar annars att startknapp och USB ligger högre upp på chassit. Det gillar jag!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Skulle vara prisvärt om det kostade 400kr..

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd

600kr är budget, det är inte dyrt alls och väldigt mycket bättre än Fractal Design, de känns ju t.o.m budget om de så skulle vara ett "lyxchassi" för 3000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

Budget chassi håller jag inte med om. Corsair är inte direkt kända för att göra budget något. Skulle tro att "Jonas" menar att det är en budget variant av Corsair och inte budget när det gäller alla tillverkarna.

För övrigt tyckte jag det såg ut att vara ett ganska läckert chassi med många möjligheter. Kul att Corsair gör något lite billigare chassi för de som inte har så mycket pengar man vill ha ett kvalitéchassi!

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

600kr är budget, det är inte dyrt alls och väldigt mycket bättre än Fractal Design, de känns ju t.o.m budget om de så skulle vara ett "lyxchassi" för 3000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Skitsamma om det är budget eller inte. Enligt mig ser det mycket billigt och ganska plastigt ut. Skulle inte betala mer än 400kr för det

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

600kr är budget, det är inte dyrt alls och väldigt mycket bättre än Fractal Design, de känns ju t.o.m budget om de så skulle vara ett "lyxchassi" för 3000kr

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många chassin för ett bättre pris, därav är det inte budget.

Permalänk
Medlem

Av det jag sett ser det inte ut att vara värt 600kr snarare 400kr

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

0-600kr inkl nätdel på 400-500watt, kan man kalla budget !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Fan vad Fint Perfect för mig !

Permalänk
Avstängd

läste lite fel "garbage" ser iaf bra ut

Permalänk
Medlem

kan ju inte annat säga en att det såg billigt ut iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cider123:

Finns många chassin för ett bättre pris, därav är det inte budget.

Allt under 1000kr är budget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

ser ganska snyggt ut för att vara corsair. det är mycket mindre p12 och tjafs än deras vanliga blinkande tramsiga produkter. men att inte göra ett mATX i denhär kategorin, som har bra funktioner och möjligheter känns lite dumt.

Permalänk
Medlem

Vad är budget, skulle det inte kunna vara så att det en specifik individ anser är budget.., well, är just det. Budget?

Menar bara att vi alla tänker olika så att 400 är budget för person A medans ett budget chassi går loss på 600 för person B, kanske 800 för person C etc..?

Sedan ligger väl olika tillverkare olika till i pris också, Corsair i min mening skulle kunna vara ännu starkare ifall dom droppade priserna bara lite till.. Just i 600 kronorsklassen har iaf jag svårt att välja ett chassi så har vid några tillfällen bara lagt till nån hundring och vips så finns ju Fractal Design (R3) R4 tillgängligt. Jag tycker dom känns mycket stabilare än de flesta andra stora märkena gör i prisklassen fast det är ju såklart enbart min högst personliga åsikt.

Permalänk
Skrivet av rmd:

ser ganska snyggt ut för att vara corsair. det är mycket mindre p12 och tjafs än deras vanliga blinkande tramsiga produkter. men att inte göra ett mATX i denhär kategorin, som har bra funktioner och möjligheter känns lite dumt.

Skojar du? Obsidian-serien är ju både cleana och sjukt snygga, och det är väl inte så mycket tjafs i carbide-serien heller? Blinkande tramsiga produkter? Vad jag kan komma på så har de inte ett enda chassi med led-fläktar förmonterade...?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rmd:

ser ganska snyggt ut för att vara corsair. det är mycket mindre p12 och tjafs än deras vanliga blinkande tramsiga produkter. men att inte göra ett mATX i denhär kategorin, som har bra funktioner och möjligheter känns lite dumt.

Har inte en aning om vilket blinkande och trams du pratar om, har inte sett ett enda Corsair chassi som har blinkande lampor, bara stilrena chassin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!