Xigmatek släpper Praeton LD963 – ny processorkylare i lågprofil

Permalänk
Melding Plague

Xigmatek släpper Praeton LD963 – ny processorkylare i lågprofil

För utrymmesbegränsade datorsystem släpper Xigmatek den nya processorkylaren Praeton LD963, som glider in med tre värmeledningsrör och en höjd på 44 millimeter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är den ocentrerad över sockeln kan den va intressant. Annars inte.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt trevligt att vi får se fler av såna här komprimerade kylare, för utbudet har varit klent ett bra tag. Det enda jag spontant känner mig tveksam för är hur ojämn själva ytan mot CPU:n ser ut att vara. Blir det inte lätt läckage då?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk

Den var snygg!
Konstigt att den inte stödjer LGA 2011.

Permalänk
Medlem

Wut? 530:- för den där lilla klumpen är nog minst 275:- för mycket, och med tanke på det stora avståndet mellan rören (på undersidan alltså) så ser det ut som om bara det mittersta egentligen kommer fylla någon funktion.

Förhandsgissning på recensionerna: dålig prestanda, dåligt pris.

Får väl se om jag får rätt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Den var snygg!
Konstigt att den inte stödjer LGA 2011.

Med tanke på specifikationerna är den nog helt enkelt inte kraftig nog att kunna kyla de varmare modellerna av LGA 2011 CPU'erna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Det är väldigt trevligt att vi får se fler av såna här komprimerade kylare, för utbudet har varit klent ett bra tag. Det enda jag spontant känner mig tveksam för är hur ojämn själva ytan mot CPU:n ser ut att vara. Blir det inte lätt läckage då?

I vanliga fall brukar man ju köra "ärtan" när det är en plan kylare. När det är heatpipes som ligger direkt an mot CPUn brukar man spackla kylaren med kylpasta med tex ett kreditkort eller liknande. Det är vad jag har läst iaf, jag har aldrig själv provat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Med tanke på specifikationerna är den nog helt enkelt inte kraftig nog att kunna kyla de varmare modellerna av LGA 2011 CPU'erna.

Det känns inte som om den kommer klara bulldozer heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

I vanliga fall brukar man ju köra "ärtan" när det är en plan kylare. När det är heatpipes som ligger direkt an mot CPUn brukar man spackla kylaren med kylpasta med tex ett kreditkort eller liknande. Det är vad jag har läst iaf, jag har aldrig själv provat.

Det får mig att tänka på mitt allra första datorbygge för sisådär femtioelva år sedan (känns det som). Jag hade missuppfattat det där med att "spackla" CPU:n ganska ordentligt och tryckte dit så mycket pasta att det vällde ut överallt när kylaren sattes fast. Det blev inte så bra, hehe.

Vi får helt enkelt vänta och se om det dyker upp några tester på den här kylaren inom kort.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

62 €uro för en sådan liten 90mm fläkt som går ända upp i 22 dBA och inte har stöd för LGA 2011? Umm...

Permalänk
Medlem

Känns lite väl klen och dyr

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite valmöjligheter. När jag behövde en lågprofilskylare så kändes utbudet lite klent. Blev en Scythe Big Shuriken.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Avstängd

vad fA* tror dom att dom är noctua med det där priset? Xigmatek är för mig riktigt lowend prylar... för 250 kronor skulle jag dock jublat av lycka då den säker är dubbelt så bra som amds stock kylare för tex trinity...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Mycket konstig prissättning. Kommer bli intressant att se en recension på denna, men jag tror jag vet vad slutsatsen blir. Osäker på om den ens kommer att få "Bra Produkt" utmärkelsen, med det priset.

Näe, gå ner ett par hundra så skulle den se intressantare ut.

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MuffinManxD:

Den var snygg!
Konstigt att den inte stödjer LGA 2011.

Rent spontant känns det inte som om LGA 2011 faller under "litet datorsystem" som denna kylare verkar vara idealisk för

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Kul produkt!
Mindre kul pris..

Permalänk
Medlem

Med tanke på den dåliga konkurrensen på lågprofilskylare är priset inte förvånande. Finns garanterat utrymme för rejäla sänkningar om fler tillverkare satsar på likartade kylare.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Entusiast

Varför ska man köpa den där då det finns tre modeller från scythe som kostar under 400 respektive 300...