EA tar emot ansökningar till betaprogrammet för Command & Conquer

Permalänk
Melding Plague

EA tar emot ansökningar till betaprogrammet för Command & Conquer

Den som är nyfiken hur Command & Conquer kan fungera i grafikmotorn Frostbite 2 får en chans att vara med och betatesta det kommande RTS-spelet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Anmälde mig, nu är det bara att vänta

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Det var ju jätte längesedan som jag anmälde mig till betan...

Permalänk

C&C: Generals samt expansionen var ju hur kul som helst! Ser fram emot detta!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Kul

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

*Check*

Ska bli kul att ta upp rts spelandet !

Visa signatur
Permalänk
Sötast

Haha öh... man behövde inte uppge någon form av information alls?

Jag antar att detta är ännu en "reklambeta" som man ser oftare och oftare nuförtiden, har alltså inget med testning att göra utan mest publicitet, kan man iallafall anta.

Hur som helst så reggar jag mig direkt då inte kan låta bli så fort jag hör namnet C&C även om jag vet att de tyvärr inte släppt något bra spel sedan Westwood erans slut =/

Permalänk
Medlem

Enligt rykten har EA lånat personal från Dice för att hjälpa till med den grafiska stilen.
Om detta stämmer är alltså det här vi har att vänta oss från det kommande spelet:

(Jag hoppas att moderatorerna kan se humorn i detta istället för att omedelbart radera inlägget)

OnT: Jag är inget stort fan av den här spelserien, men det finns nog många där ute som är lyckliga över ett nytt spel.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tveksamt ifall det kan bli bra med ett free to play RTS, men jag signade upp i alla fall.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

kommer garanterat spela det och kommer garanterat tröttna på det.
sen EA pillade på westwood blev det skit tyvärr.

Men likförbannat köper man spelen i tron på att dom kanske kanske kanske gör något bra =(

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Litar inte på att EA kan leverera längre. Antagligen så är spelet bra gjort, men kommer förmodligen bli förstört pga. F2P/P2W... Har dock skrivit upp mig till betan...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kommer garanterat spela det och kommer garanterat tröttna på det.
sen EA pillade på westwood blev det skit tyvärr.

Men likförbannat köper man spelen i tron på att dom kanske kanske kanske gör något bra =(

Nu behöver du ju iallafall inte köpa det, Free To Play;) hur bra Free To Play blir i ett RTS får man väl se... :/

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av €lysian:

Enligt rykten har EA lånat personal från Dice för att hjälpa till med den grafiska stilen.
Om detta stämmer är alltså det här vi har att vänta oss från det kommande spelet:
http://i.imgur.com/yqGrW.jpg

(Jag hoppas att moderatorerna kan se humorn i detta istället för att omedelbart radera inlägget)

OnT: Jag är inget stort fan av den här spelserien, men det finns nog många där ute som är lyckliga över ett nytt spel.

Jag förstår inte grejen med att addera ett blåfilter och en solfaktor på 64? Det hör inte hemma i mitt älskade Battlefield!! :cry:

Skrivet av HElephant:

Litar inte på att EA kan leverera längre. Antagligen så är spelet bra gjort, men kommer förmodligen bli förstört pga. F2P/P2W... Har dock skrivit upp mig till betan...

EA har aldrig under min livstid levererat ett kvalitativt spel, utan dem är istället världsmästare på att förstöra väletablerade spelserier, lägga ned spelstudios, fritt mjölka allt och alla för att inom kort breda plats för en nyskapande produkt. :annoyed:

Permalänk

Skönt att det inte blir "clown" grafiken det var i senaste red alert (3?)

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Nu behöver du ju iallafall inte köpa det, Free To Play;) hur bra Free To Play blir i ett RTS får man väl se... :/

Det är en stor fördel, men då blir det EA stil igen, sjutioelva expansioner, massa in-game köp och den med störst plånbok får bäst fördelar.
Mjölka så det står härliga till.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Observera att det är inte BioWare som utvecklar C&C, utan BioWare Victory (hette Victory Games innan EA beslutade att sätta "BioWare" framför varenda jävla pryl)

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Så spelet heter bara Command & Conquer eller vadå?
Är det en remake av gamla Command & Conquer med ny grafik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Jag förstår inte grejen med att addera ett blåfilter och en solfaktor på 64? Det hör inte hemma i mitt älskade Battlefield!! :cry:

EA har aldrig under min livstid levererat ett kvalitativt spel, utan dem är istället världsmästare på att förstöra väletablerade spelserier, lägga ned spelstudios, fritt mjölka allt och alla för att inom kort breda plats för en nyskapande produkt. :annoyed:

Jag håller med dig helt och hållet. EA är ett jävla träsktroll som dränker allt och alla i sin omgivning med sin girighet.
Det stinker träsk om dem redan i deras trailers till diverse speltitlar de har infekterat.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd

Inte ens snyggt. Snacka om att överhypa Frostbite 2 förresten. Destruction i BF3 känns inte det minsta realistisk eller dynamisk för den delen.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd

Precis som vanligt ska EA mörda en serie mer än dom redan har gjort, C&C var ett spel man spelade hur mycket som helst, sedan Red Alert 1-2 spelades hur mycket som helst, men där var ju EA tvungen att döda C&C helt liksom Westwood (åh vad ja älskade Westwood introt i C&C) sedan tog man och dödade Red Alert genom att göra det lika färgglatt som ja telitubis?, hur mycket mer kan dom mörda serien!? men detta glömmer väl alla när skiten väl släpps, varför kan ingen komma ihåg att EA är onda!

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Det är en stor fördel, men då blir det EA stil igen, sjutioelva expansioner, massa in-game köp och den med störst plånbok får bäst fördelar.
Mjölka så det står härliga till.

Japp så kallat free to play, pay to win.

Permalänk
Medlem

EA och liknande kommer aldrig lyssna på spelarna så länge större majoriteten köper/spelar spelen.
säg 50.000 personer gnäller och 1 milj är nöjda.

dom 50 rör inte EA i ryggen.så länge namnen säljer så är dom nöjda, se need for speed, sönder trasat sen länge , CnC serien, samma visa, nu har dom börjat med Battlefield serien.
Men folk köper och spelar för glatta livet.

Och tyvärr är jag en jävla optimist och man gör samma visa varje gång...."nu kanske det är bra" så köper man det
Jag kommer ärligt ge CnC en chans, men mitt sjätte sinne vet hur det slutar.

Kan dom inte bara låta klassikerna ligga kvar där nere och låt dom vara där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Mitt gamla stackars C&C Vad jag har hört hittils av Generals 2 så låter det som flopp ännu en gång. Kommer defenitivt att kolla på recenssion efter spelets/betans release.

Jag vill passa på att rekommendera alla gamla C&C-fans att spana in modden till C&C3, kallad Tiberium Essence, en mod som gör om C&C3 till en mera sann uppföljare till Tiberian Sun, spana in våran sida på ModDB här: http://www.moddb.com/mods/tiberium-essence/
EA har inte dödat C&C riktigt än!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Free To Play = Pay To Win

Det är ett så idiotiskt koncept.

League Of Legends är väl free to play men inte pay to win så vitt jag har hört, bara för att nämna ett exempel.

Med det sagt så tror jag inte detta kommer bli speciellt bra, jag menar hur f*n kan man kombinera RTS med MMO? F*** logic, då kanske det går. Och vill man ha ett C&C som är mera åt det "gamla" hållet så kanske inte detta är nåt för dig enligt deras blogg:

Citat:

Yes, the direction is new and many probably would say that this is not a “true” C&C, just as many did when the original Generals came out. For me, Command & Conquer isn’t just about Tiberium, Kane and the crazy Yuri.

http://forums.commandandconquer.com/en/blogs/blog/192

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

När jag först fick höra att de skulle göra en generals 2 så blev jag glad och
förhoppningsfull eftersom detta är en av mina favoritspel. Har spelat sen början och
en stor del av C&C är de halvtaskiga mellansekvenserna med B-skådisar på en annars helt ok
kampanj.

Men så ändrade de allt. Gjorde spelet till F2P och tog bort singelplayerdelen (som kanske kan
komma som DLC vid senare tillfälle) och döpte om det till endast Command & Conquer.
Efter detta så har jag iallafall lagt ner tanken på att spela detta så någon annan får ta
min betaplats

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

"We all have the big picture in our mind where we want to go with this new Command & Conquer, making a great RTS game that can wear the C&C logo with pride"

Lägg ner försöken så kan ni bära CnC loggan med stolthet, inte att försöker förstöra det så mycket det bara går.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Kan möjligtvis bli bra.

Hittils har jag inte spelat ett RTS som är roligare än Red Alert 2. Jag hoppas lite nyare spel tar inspiration från RA2 då detta är ett löjligt bra RTS spel i min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir större än StarCraft II, även om jag gillar det spelet också!

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem

Spelat alla C&C sedan första släptes.. Tyvär så har dom senaste RA inte ens varit värda att lägga mer än 10 minuter på ;Z Men denna trailer så iaf mer lovande ut så hoppas men får uppleva lite underbar RTS i sin finaste form ;D

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!