Podcast 6: "Windows RaskTakt"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 6: "Windows RaskTakt"

I veckans avsnitt har delar av redaktionen installerat Windows 8 och reflekterar över dess för- och nackdelar. Dessutom gästas programmet av SweClockers spelskribent Niko Häkkinen som berättar om helgens besök på Gamex-mässan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wiee

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Snälla sänk ljudnivån på introt nästa gång.

Permalänk
Medlem

underbart

Permalänk

Underbart att lyssna på på bussen på väg hem En podcast per veckodag skulle uppskattas. Eller så skulle jag börja hata er, jag vet inte riktigt

Permalänk
Medlem

JAAA!

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Ja, något ska väl göra måndagarna uthärdliga..!

Permalänk

Haha, som en anställningsintervju på IKEA... "Bygg en stol och sätt dig!"

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Skäggig legend

PODCAST!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Han nr tre lät rätt lam?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Trevlig podcast!

Angående att bilder och filmer inte går att komma åt från (inte)metro-appar, så är det bara att lägga till sökvägen i respektive bibliotek (library i engelsk version) för att fixa det.

Angående vad RT står för, så är det inte något speciellt enligt denna artikeln: http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57454524-292/just-what-i....

Permalänk
Medlem

Påtal om att bli slängd rakt in. Jag praoade på en bilverkstad i 8:an då jag är lite bilintresserad. Det första handledaren sa var "kontrollerar du bromsarna på den där bilen", det är att bli slängd i djupa delen när man inte har någon aning om vad man gör.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbel:

Angående vad RT står för, så är det inte något speciellt enligt denna artikeln: http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57454524-292/just-what-i....

Denna artikel säger ungefär samma sak http://blogs.wsj.com/corporate-intelligence/2012/10/26/what-d...

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Han nr tre lät rätt lam?

Rent spontant hadde jag nog med inte hörts på rätt sätt om jag skulle vara med på en podcast för första gången, speciellt när det är ett antal tiotusen som lyssnar på den. Kine har inog nte riktigt samma vana framför kamera/mikrofon som Emil/Jonas har, så enligt mig så låter det helt normalt

Permalänk

Till Kine: Ett bra backupprogram är CrashPlan, och dom erbjuder även backup till molnet så man inte behöver egna hårddiskar för backup. Ett år med obegränsat utrymme kostar $50 så det är helt klart värt det. Själva programmet ligger i bakgrunden och kör konstant på dom mappar man har pekat ut.

Permalänk
Avstängd

Jobbigt att det inte finns stöd för <audio> i HTML5 för streaming direkt i webbläsaren.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pyootr:

Rent spontant hadde jag nog med inte hörts på rätt sätt om jag skulle vara med på en podcast för första gången, speciellt när det är ett antal tiotusen som lyssnar på den. Kine har inog nte riktigt samma vana framför kamera/mikrofon som Emil/Jonas har, så enligt mig så låter det helt normalt

Det är inte lätt att bli inslängd sådär utan mediavana.

Tyckte Kine gjorde ett riktigt juste jobb, kanske träna lite mikrofonteknik bara

Tack för en nice Pod igen Jonas och Emil. Får gå på medan man jobbar.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kommer vi få se Kine i någon video på Swec någon gång?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

RT = Runtime enligt vad jag hört. Wikipedia får ju förklara vad det står för om de hävdar att runtime är fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Kommer vi få se Kine i någon video på Swec någon gång?

skulle va kul men ingen får ta jonas eller emils plats för er gillar jag mest, mest bekväm med att se när man får se recensioner osv.
Men ja, kul med att kanske få lära känna kine lite

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Entusiast

Jag har samma problem med chassit och IKEAs datorhållare och jag har tillfälligt löst det på samma sätt. När jag har lite tid över blir det fram med vinkelslipen för lite kreativt förbättrande. För tillfället står datorn bredvid datorhållaren för jag har inte orkat vålda tillbaks den efter jag monterade tillbaks grafikkortet senast. Kanske återkommer med en bild på resultatet sen. Planen är vinkelslip och silvertejp. Alla moddares bästa vänner.

Transparenta fönster är det första jag dödar på en ny installation av Windows 7. Nästa steg är att minska window padding till noll för den kanten är ju bara till för att visa att kanten var transparent. Totalt slöseri med resurser och skärmyta. Kanske ska satsa på Windows 8 om ett par månader då när alla fått ut en omgång drivrutiner. Dumma ljudkortstillverkare som är episkt sega med drivare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av djaxxo:

skulle va kul men ingen får ta jonas eller emils plats för er gillar jag mest, mest bekväm med att se när man får se recensioner osv.
Men ja, kul med att kanske få lära känna kine lite

True story, Benny & Emil gjorde ett OK jobb när Jonas var sjukskriven men kunde inte fullt ut ersätta

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag lovar att RT står för något sjukt internskämt

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Haha dom kan verkligen inte klara av gränsen på en timme. Alltid någon minut eller några sekunder för mycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Kommer vi få se Kine i någon video på Swec någon gång?

är det inte han vid 1.55?
http://www.sweclockers.com/artikel/16094-sweclockers-besoker-...

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Vad är det med webspelaren? Vem tyckte det skulle va praktiskt om volymen hoppar i 33% steg när man vill ändra LITE

Och varför är den så liten? Går det inte göra den större på något sätt med html5? Så det blir lättare ändra i timelinen

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Entusiast
Skrivet av rektor:

Jobbigt att det inte finns stöd för <audio> i HTML5 för streaming direkt i webbläsaren.

De har flera gånger förklarat och varit bittra över att den taggen inte fungerar som den ska. Default så laddar den så fort någon besöker sidan vilket är ett enormt slöseri med bandbredd och därmed slöseri med pengar. Med taggen som ska förhindra att den börjar ladda automatiskt slutar spelaren att fungera i vissa webläsare. Så HTML5 används inte för att det inte fungerar.

Skrivet av Isorien:

Vad är det med webspelaren? Vem tyckte det skulle va praktiskt om volymen hoppar i 33% steg när man vill ändra LITE

Och varför är den så liten? Går det inte göra den större på något sätt med html5? Så det blir lättare ändra i timelinen

Webspelaren är inte en webspelare utan det är din defaultspelare i din webläsare. Fungerar spelaren dåligt är det alltså din webläsare som är dålig på att spela upp ljud. Oklart om du kör webläsarens egna eller ett plugin. Testa att installera till exempel VLC så borde det fungera bättre för den går att lägga som plugin till webläsare. Den skalar i alla fall seekbaren till bredden på fönstret för mig och volymkontrollen fungerar hyfsat. Annars är det kanske lättast att bara ladda hem avsnittet och lyssna i valfri mediaspelare lokalt på datorn.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att RT står för något i stil med Responsive Touch/Response Time/Responsive Tiles!

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ni glömde ju nämna Day-Z standalone som kommer i slutet av december om jag inte minns fel!