Corsair introducerar AX860i och AX760i – nätaggregat med styrsystemet Link

Permalänk
Melding Plague

Corsair introducerar AX860i och AX760i – nätaggregat med styrsystemet Link

Corsair rullar ut fyra nya nätdelar i den påkostade AX-serien med huvudnummer som styrsystemet Corsair Link och certifiering för 80 Plus Platinum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle nog inte betala ~230 kr extra (ca 15%) för "Link".

Permalänk
Medlem

Är det inte seasonic som gör dom är jag inte intresserad i alla fall. Får man väl kolla upp en dag antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Verkar som om Corsair satt igång med ett " i " på slutet nu! Köp, köp, köp!

För att förtydliga vilken modell som har "Link", ja!

Inte så farliga priser med tanke på att man kan köra fläktslöst till 30% belastning. ALltså utan problem en dator där grafikkortet inte surrar.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Inaktiv

Corsair har alltid byggt väl presterande och snygga nätaggregat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Verkar som om Corsair satt igång med ett " i " på slutet nu! Köp, köp, köp!

Det är väl trevligt att det är fler än Apple som har förstått att ett litet "i" gör att folk köper mer?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemonIllusion:

Det är väl trevligt att det är fler än Apple som har förstått att ett litet "i" gör att folk köper mer?

Det stämmer inte, snarare en avtändande effekt. Men då det gäller en Corsair produkt så ser jag inte problemet! :annoyed:

Permalänk
Medlem

Den prislappen var inte att leka med

Permalänk
Medlem

Jag hoppas vi får ett saftigt test på de här skönheterna.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Rekordmedlem

Är alltså i modellerna sämre och dyrare ? Det måste bero på nått att de behöver mer kylning, annars är ju det logiska att man klarar sig längre utan fläktar om nätdelen har högre verkningsgrad, eller drar i linken så mycket effekt att det gör att kylningen krävs för den ? Besynnerligt, hoppas nån mäter upp dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Värt att skicka tillbaka mitt nyss hemkomna och oöppnade ax750 för att köpa ett av dessa nya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Värt att skicka tillbaka mitt nyss hemkomna och oöppnade ax750 för att köpa ett av dessa nya?

Naturligtvis är det "värt" det.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Ge oss Obsidian 900D!

Permalänk
Medlem

Ojoj, platinumagg med passiv kylning upp till 50-60% belastning. JAG VILL HA!

760w och 860w är för övrigt tillverkade av seasonic och bör väl rimligtvis prestera likt deras egna platinumagg, precis som vanliga ax-serien är i princip identisk med seasonic x-serie. i-modellerna verkar dock vara tillverkade av flextronics, samma som tidigare gjort ax 1200w. kan det ligga något i det att de med link-grejen bara "klarar" passiv kylning upp till 30% drift?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Värt att skicka tillbaka mitt nyss hemkomna och oöppnade ax750 för att köpa ett av dessa nya?

Ja du. Jag skulle definitivt göra det. Men om man som mig till exempel köpt en AX850 för 2 månader sen är det inte värt att sälja mitt och köpa nya AX860.
Det är bara min Åsikt

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

damit corsair, sluta komma med nyare versioner av allt när jag precis har köpt nytt

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

iLink lär ju inte bli en storsäljare, att köpa ett dyrare nätag med lite övervakningsegenskaper jämfört med ett bättre och billigare nätagg utan i:et.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Skulle nog inte betala ~230 kr extra (ca 15%) för "Link".

Men Link räddar dagen
o O ( Bara jag som kom att tänka på den låten ? )

Intressant att nätaggen är semi-passiva. Men är de med corsair-link passiva upp till 30% belastning och de utan upp till 60% så tar jag nog hellre utan. Speciellt när de är billigare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cuge:

Den prislappen var inte att leka med

Det handlar inte heller om leksaker

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

damit corsair, sluta komma med nyare versioner av allt när jag precis har köpt nytt

ax 750 och 850 har funnits ett bra tag nu och har till och med slutat tillverkas men de blir ju inte dåliga för det, och de här med platinum är ju dessutom lite dyrare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

de billigare klarar högre belastning vid passiv drift = felskrivning?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Ge oss Obsidian 900D!

900i menar du väl

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Asså varför har de börjat med fläkt lös drift på fläktar, deras GS-serie är ju helt kass och för de har det också. Byggde ett system med ett GS700 och fläktmotorn står bara och tuggar när värmen ligger på gränsen och då låter motorn mer illa än en vanlig fläkt som snurrar, för den startat stänger av, startar stänger av och den har ett wom wom wom ljud när den gör det, låter som fläkten duttar med strömmen till motorn, skit störande.

Men man får väll hoppas att de fixat detta på dessa nätagg, i alla fall på de modeller som har link så man kan bestämma varvtalet själv, annars så är det helt värdelöst.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Är alltså i modellerna sämre och dyrare ? Det måste bero på nått att de behöver mer kylning, annars är ju det logiska att man klarar sig längre utan fläktar om nätdelen har högre verkningsgrad, eller drar i linken så mycket effekt att det gör att kylningen krävs för den ? Besynnerligt, hoppas nån mäter upp dem.

Finns version utan men den har lägre effektivitet (90% peak mot 92% peak). Det smartaste är nog att köpa direkt från tillverkaren även om jag potentiellt gillar idéen med link men för att det ska vara värt det måste Corsair öppna upp det hela så att man kan ha delar från andra tillverkare med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Asså varför har de börjat med fläkt lös drift på fläktar, deras GS-serie är ju helt kass och för de har det också.

Försökte med Google Translate men det begrep inte heller vad du försöker säga med ovan citat. Du har inte lust att ta det på svenska?

Grön IT är ju på tapeten och kan det månne vara därför man letar strömtjuvar? Man undrar ju eftersom jag inte kan säga att mina Corsair har haft en massa oljud för sig men å andra sidan har jag inte stressat dem speciellt mycket heller, läs: låg last.
Sällar mig till dem som tror på PR trick för att få fart på försäljningen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Återstår att se om dessa nätagg suger lika hårt som AX1200i gör.
AX1200i har enorma kvalitetsproblem, en himla massa har problem med surrande fläkt, folk får göra RMA hur många gånger som helst.
Jag skulle då aldrig våga köpa ett nätagg som slutar med i från Corsair.

Men de nätagg som är gjorda av Seasonic (utan i) är säkert bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

de billigare klarar högre belastning vid passiv drift = felskrivning?

kika på vad jag skrev här...

Skrivet av Starric:

760w och 860w är för övrigt tillverkade av seasonic och bör väl rimligtvis prestera likt deras egna platinumagg, precis som vanliga ax-serien är i princip identisk med seasonic x-serie. i-modellerna verkar dock vara tillverkade av flextronics, samma som tidigare gjort ax 1200w. kan det ligga något i det att de med link-grejen bara "klarar" passiv kylning upp till 30% drift?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Försökte med Google Translate men det begrep inte heller vad du försöker säga med ovan citat. Du har inte lust att ta det på svenska?

Grön IT är ju på tapeten och kan det månne vara därför man letar strömtjuvar? Man undrar ju eftersom jag inte kan säga att mina Corsair har haft en massa oljud för sig men å andra sidan har jag inte stressat dem speciellt mycket heller, läs: låg last.
Sällar mig till dem som tror på PR trick för att få fart på försäljningen.

det är väl skönt att agget är helt tyst när man inte spelar?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zillio:

För att förtydliga vilken modell som har "Link", ja!

Inte så farliga priser med tanke på att man kan köra fläktslöst till 30% belastning. ALltså utan problem en dator där grafikkortet inte surrar.

Eller så sparar man 250 kr och köper versionen utan i som kör fläktlöst upp till 60 % belastning, alltså i princip hela tiden om man inte har dubbla grafikkort eller tung överklockning. Versionen med Link verkar ju sällsynt ointressant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24