Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-11-08, 22:39   #61

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Vill ni ha ännu lite vassare prestanda så testa en dist på debian-bas. Tex. Mint Debian Ed
thereal_twisted är inte uppkopplad Folding
2012-11-09, 17:21   #62

shelter

Medlem

shelters avatar

Plats: ::1

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Visa inlägg
Vill ni ha ännu lite vassare prestanda så testa en dist på debian-bas. Tex. Mint Debian Ed
Linux Mint är riktigt trevlig, kan också rekommendera den.
2012-11-10, 10:37   #63

dr-nix

Medlem

dr-nixs avatar

Plats: Timrå

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thereal_twisted Visa inlägg
Ubuntu har Debian i grunden också.
Fractal Design Define R3 w/ EVGA SuperNova 750 G2 | ASUS P8Z77-V | Intel Core i7 3770K | 16GB Corsair DDR3 PC12800| MSI GeForce GTX 680 2GB | 500GB Samsung 840 + 2xWestern Digital AV-GP 3TB + Seagate 4TB | Crossover 27Q LED
dr-nix är inte uppkopplad
2012-11-10, 20:18   #64

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dr-nix Visa inlägg
Ubuntu har Debian i grunden också.
Jo, man kan skriva en hel uppsats i ämnet men jag misstänker att som flesta är lagom intresserade.

Vad jag ville få fram är att ex. Mint Deb. ed. är bra mkt snabbare än den vanliga Ubuntu disten.
thereal_twisted är inte uppkopplad Folding
2012-11-11, 18:38   #65

skitskurk

Medlem

skitskurks avatar

Plats: Östersund

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rektor Visa inlägg
Jävligt nice att Steam kommer till Linux.
Även Desura finns till Linux. Hoppas EA Origin också kommer till Linux.

Vad exakt är "open" med Steam?
Hur skulle Steam vara en öppen plattform?
Det är Linux som avses och inte Steam. De är alltså glada att kunna erbjuda sitt Steamcommunity för den öppna plattformen Linux.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ddelin Visa inlägg
Bara att hoppas att den färdiga versionen släpps i ett mer generiskt format, d.v.s. inte bara för Ubuntu. Linux har ju en väldigt liten andel av desktopmarknaden så det vore småkorkat att stänga ute dom som köra andra distributioner, och krympa den potantiella kundbasen ännu mer.

Om Valve får snurr på detta är det väl inte omöjligt att fler hoppar på, Origin som någon nämnde hade ju också varit trevligt. Känns faktiskt som dagen då man slutgiltigt kan avliva sin Windows installation börjar närma sig.
Deb-paket är ju en öppen standard och verktygen för att hantera dessa kan installeras i vilken distribution som helst. Det är heller inte särskilt komplicerat att konvertera en .deb till en vanlig tarboll för de användare detta blir aktuellt för.

Funkar det på Ubuntu funkar det överallt med några små ingrepp. Skulle också våga mig på en kvalificerad gissning att det kommer även i rpm-format och kanske eventuellt som vanlig tar.gz så småningom. Jag, som användare av Arch Linux, är i alla fall inte orolig att jag ska behöva byta till Ubuntu :-)
PC: Core i5 2500K | MSI P67A-G45 | G.Skill F3-12800CL9D 8GB | 2x WD Caviar Black 640GB RAID0 | 2x Samsung 320GB RAID0 | Intel 320 128GB SSD | Geforce 460GTX 1GB | Hiper Type-R 580W | ASUS Xonar DX | Logitech MX518 | Apple Wired Keyboard | Antec 600 | BenQ G2420HDBL 24" | Ancor Communications Inc VW225 22" | Arch Linux x86_64
Mac: MacBook 3.1 | 4GB RAM | OSX 10.6.8
skitskurk är inte uppkopplad
2012-11-12, 14:58   #66

shelter

Medlem

shelters avatar

Plats: ::1

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Maguro Visa inlägg
Jag fick för mig att legacydrivern inte bara gällde för linux utan för windows också. Dem har alltså dumpat ditt gfx-kort i framtiden catalyst-uppdateringar. Har själv lite problem med det då jag kör ett ati X300SE på min ubuntuburk.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av shelter Visa inlägg
Verkar inte bättre.. men det betyder i så fall att den antagligen är ännu svårare att få den att fungera med nya kernels/nyare Xorg, nu verkar den iofs inte så jättegammal.
http://support.amd.com/us/gpudownloa...ded_linux.aspx
Har provat med AMD's Legacy drivrutinen i Windows 7 och den hittade inte kortet, antagligen därför det inte fungerade i Linux heller då. Surt sa räven.
I win7 kör jag med de drivrutiner windows hittar.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker