Creative släpper Sound Blaster Z – nya ljudkort för spel och nöje

Permalänk
Melding Plague

Creative släpper Sound Blaster Z – nya ljudkort för spel och nöje

Trots inbyggda ljudkretsar och digitala utgångar är de klassiska ljudkorten inte utdöda. Nu släpps en ny generation Sound Blaster för gamers, skriver Creative i ett pressmedddelande.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig när dessa lanseras...endast med Win8-drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Bara jag som trodde det var AMD som gjort något vid sin första titt på bilden?

Permalänk
Medlem

Creative släpper en drivrutin sedan skiter de i sin produkt. Tänker aldrig mer köpa något från det företaget.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

ASIO drivrutiner?

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Bara jag som trodde det var AMD som gjort något vid sin första titt på bilden?

Nej, trodde det var ett nytt deformat grafikkort

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

För mig är det klassiska ljudkortet dött. Ska jag ha bra ljud köper jag en DAC som kopplas in via USB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exroz:

Kan tänka mig när dessa lanseras...endast med Win8-drivrutiner.

Vad menar du med "när"

"Pressmeddelande
Stockholm – 7 november, 2012 – Creative Technology Ltd lanserar idag sin nya extrem prestandaserie av Sound Blaster PCI-Express ljudkort, vilken höjer standarden på teknologi och prestanda för framtida spel och underhållning på datorn."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Äh, jag tycker den ser frän ut och kommer lätt att fundera på en.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marwelln:

Bara jag som trodde det var AMD som gjort något vid sin första titt på bilden?

Så du läste inte rubriken innan du klickade på länken?!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Inte audiofil nog för detta. Annars var det ganska snyggt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Varför röd? Usch.

Permalänk
Medlem

Nejtack! Creative gillade man tills man insåg vilket skitföretag de är med drivrutiner. Dyrt skit med ännu billigare komponenter och massa flashiga namn.

Håller mig till mitt Xonar

Permalänk
Medlem

Vill se tester på hur dessa står sig mot Asus Xonar Essence ST/STX, prisklassen på "Zx" verkar vara satt mot ST/STX, men sett till funktioner så låter "ZxR" mer som en konkurrent till ST/STX, så tester så får man se hur bra de är. Saker som klassificeras mot gamers tenderar ofta att ha ett visst överpris, så vi får se...

EDIT: Tycker gott att de kan se till att ha bra drivrutiner till sina ljudkort, något även Asus borde tänka på. Utvecklingskostnaden på att se till att ljudkorten har bra drivrutiner är låg i förhållande till hur mycket som krävs på ex. grafikkort och dy. så jag tycker att det borde kunna gå att få ihop ekvationen. Förhållande mellan drivrutiner och utvecklingskostnader på en produkt borde innebära att man kan lägga lite extra på drivrutinerna och få ut så mycket mer av produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Så du läste inte rubriken innan du klickade på länken?!

Skickades från m.sweclockers.com

Bilden ligger ju ovanför rubriken och man kan klicka på bilden för att ta sig in i reklamen (artikeln)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

behövs ljudkort verkligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultra94:

behövs ljudkort verkligen

För tungdrivna hörlurar så är det definitivt ett måste med någon form av förstärkare, men ljudkort är inte enda vägen att gå. När det kommer till mer påkostade (och högkvalité) ljudsystem, så mår de också bra av ljudkort.

Permalänk
Medlem

Synd att deras drivrutiner samt ljudkort är skit. totalt.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Köpte förra generationens Recon 3D (instickskort) men detta såg rätt intressant ut.

Permalänk
Medlem

Creative har under en längre tid visat att de inte längre är bäst på marknaden då deras drivrutiner är rena rama skämtet som ofta bidrar till klick och knaster -ljud..

Tacka vet jag ASUS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bilden ligger ju ovanför rubriken och man kan klicka på bilden för att ta sig in i reklamen (artikeln)

Vad menar du med reklam? Swec är väldigt tydliga då det är en sponsrad artikel så som en tävling eller liknande. Har du lust att förklara varför du tar till en sådan anklagelse?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Nejtack! Creative gillade man tills man insåg vilket skitföretag de är med drivrutiner. Dyrt skit med ännu billigare komponenter och massa flashiga namn.

Håller mig till mitt Xonar

Har ett Xonar DX men den senaste drivrutinen är från förra året om jag inte minns fel. Bara som jämförelse så uppdaterar Realtek sina drivrutiner oftare

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Verkar som många hyser agg mot Creatives Drivrutiner och produkter... För mig känns företaget lite dött i PC världen just nu iaf...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Finns det någon anledning för en att köpa ljudkort? Kan det vara lönt att köpa om man kör en stereo med AUX? Vad säger ni?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

är nöjd med mitt x-fi men snyggt va det och förmodligen underbart till spel

Fattar inte hur ni gör med era creative ljudkort.Har haft detta i över 2 år och aldrig strulat.Kör win 8 nu och hur stabilt som helst.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Creative har under en längre tid visat att de inte längre är bäst på marknaden då deras drivrutiner är rena rama skämtet som ofta bidrar till klick och knaster -ljud..

Tacka vet jag ASUS.

Tyvärr är inte allt guld och gröna skogar när det gäller Asus drivrutiner, det är mer en generell brist, skillnaden är väl att Creative har haft längre tid på sig att bygga upp ett dåligt rykte kring mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Har ett Xonar DX men den senaste drivrutinen är från förra året om jag inte minns fel. Bara som jämförelse så uppdaterar Realtek sina drivrutiner oftare

Asus må inte ha uppdaterat men med den högen problem jag hade med mitt creative kort mjukvarumässigt så är det inte hur många drivrutiner som kommen utan den faktiska kvalitén som e viktig. För min del då

Realtek är något jag undviker i så god mån som möjligt

Permalänk
Medlem

sitter kvar med mitt 7 år gamla x-fi, kan inte släppa frontpanelen, fullstor phonoplugg rätt in är smutt.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Nejtack! Creative gillade man tills man insåg vilket skitföretag de är med drivrutiner. Dyrt skit med ännu billigare komponenter och massa flashiga namn.

Håller mig till mitt Xonar

Nu vet jag inte hur dåliga drivrutiner Creative har, men du kan ju fan inte lyfta upp Xonar som något föredömme. Jävlar vad mykt problem jag haft med det ljudkortet bara pga mjukvara som ASUS aldrig uppdaterar, och om de mot all förmodan uppdaterar med 1års mellanrum så är enda skillnaden att saker som fungerat förut inte längre fungerar. Finns någon mjukvara som är gjord av någon annan till det kortet som fungerar 15ggr bättre men även den är utdaterad.

Hårdvarumässigt är kortet såklart bra :P.

Permalänk
Medlem

Nice, med drivers ifrån 95 eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200