Origin får stöd för videoströmmar via Twitch.tv

Permalänk
Melding Plague

Origin får stöd för videoströmmar via Twitch.tv

Speltjänsten Origin uppdateras med möjligheten att spela in och strömma video från spel över nätet, närmare bestämt till videosajten Twitch.tv.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha Nice, kanske funkar bättre än de som redan finns på marknaden?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MuLLvaD3n:

Haha Nice, kanske funkar bättre än de som redan finns på marknaden?

Tveksamt. Det kommer nog dra igång lite konkurrens dock!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Haha, va kul.
Det verkar som att Origin kanske kan konkurrera med Steam trots allt.
Trodde Steam skulle krossa dem.

Får hoppas att de gör sig av med sin jävla spyware dock..

Permalänk
Medlem

Slår vad om att det inte kommer fungera (rätt) det första månaderna... *EA*

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hoppas på att det fungerar bra då det vore kul,

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Med EA i fronten så kommer tjänsten kosta 500 spänn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Haha, va kul.
Det verkar som att Origin kanske kan konkurrera med Steam trots allt.
Trodde Steam skulle krossa dem.

Får hoppas att de gör sig av med sin jävla spyware dock..

Förstår inte var ni nötter har fått det ifrån? Det finns INGET spyware i ORIGIN! FFS. Om det gör det, länka mig då en säker källa som bevisar detta.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Ointressant EA, ta bort era förbaskade ad popups istället!

Permalänk
Skrivet av Mor5ives:

Ointressant EA, ta bort era förbaskade ad popups istället!

Hahah what?

Permalänk
Medlem

vore intressant att veta hur det här fungerade jämfört med t.ex xsplit, inte för att jag kan streama bf3 ändå. 85-95% cpu use i BF3 50%+ bara av xsplit

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Förstår inte var ni nötter har fått det ifrån? Det finns INGET spyware i ORIGIN! FFS. Om det gör det, länka mig då en säker källa som bevisar detta.

Flera användare har visat att Origin letade igenom din dator(och inte efter EA spel att lägga till i Origin som EA själva säger) och skickade din webhistorik, alla dina installerade program, all din hårdvaruinformation och den kollar igenom dina EA spel för att se om de är piratade eller inte.
EA har gjort justeringar efter att de blivit upptäckta, men att de ens vågar göra något så jävligt att jag inte tror jag kan lita på EA överhuvudtaget..

http://www.cinemablend.com/games/EA-Says-Origin-Isn-t-Spyware...

Du får gärna bevisa motsattsen då jag inte är extremt insatt i frågan, men jag vill ha bra källor, inte pressmeddelanden från EA.

Permalänk
Medlem

första gången i världshistorien origin gör nått bättre än steam. dom har dock en lång bit kvar att gå innan dom övertygar mig om att köpa spel via deras skräp tjänst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ointressant EA, ta bort era förbaskade ad popups istället!

vad dillar du om?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Flera användare har visat att Origin letade igenom din dator(och inte efter EA spel att lägga till i Origin som EA själva säger) och skickade din webhistorik, alla dina installerade program, all din hårdvaruinformation och den kollar igenom dina EA spel för att se om de är piratade eller inte.
EA har gjort justeringar efter att de blivit upptäckta, men att de ens vågar göra något så jävligt att jag inte tror jag kan lita på EA överhuvudtaget..

http://www.cinemablend.com/games/EA-Says-Origin-Isn-t-Spyware...

Du får gärna bevisa motsattsen då jag inte är extremt insatt i frågan, men jag vill ha bra källor, inte pressmeddelanden från EA.

Steam samlar typ samma information.. Inte som att dom kan göra mycket åt den informationen endån så...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Marticus:

vad dillar du om?

Jag antar att han menar reklamrutan som poppar upp varje gång man startar origin. Om inte så har jag ingen aning om vad han menar

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ointressant EA, ta bort era förbaskade ad popups istället!

Steam forcerar också sina egna irriterande pop up skit..

Fattar inte vaför folk säger Steam är sååå mycket bättre. Är exakt samma skit för fan..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Haha, va kul.
Det verkar som att Origin kanske kan konkurrera med Steam trots allt.
Trodde Steam skulle krossa dem.

Får hoppas att de gör sig av med sin jävla spyware dock..

Steam var sjukt jobbigt och dåligt då det var nytt det också. Men det blev bättre och bättre... Är nog samma sak med Origin.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Steam forcerar också sina egna irriterande pop up skit..

Fattar inte vaför folk säger Steam är sååå mycket bättre. Är exakt samma skit för fan..

Håller med dig där.
Jag har kört med Origin sedan BF3 Alpha va ute och har aldrig haft några problem med det.
Tror det är en massa Steam FANBOYS här inne.

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk

Har aldrig haft några störra problem med Origin, bortsett från när det handlat om nyrealeser av spel möjligtvis. Har genom åren haft betydligt mer problem med Steam, vilket var långt från perfekt när det lanserades. Avskyr EA, men tänker inte sitta och gnälla på saker som inte är ett problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Steam forcerar också sina egna irriterande pop up skit..

Fattar inte vaför folk säger Steam är sååå mycket bättre. Är exakt samma skit för fan..

Fördelen i Steam är att det går att stänga av. Finns i Settings. I Origin däremot går det inte så titt som tätt när man startar det får man någon pop up om FIFA eller MOH.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går att lägga in en "scene" som i Xsplit när man t.ex byter game så dör inte streamen.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

vore intressant att veta hur det här fungerade jämfört med t.ex xsplit, inte för att jag kan streama bf3 ändå. 85-95% cpu use i BF3 50%+ bara av xsplit

Har väl att göra med hur kass en processor är att komprimera bild till video länk?
Därför folk kör capture cards om dom vill streama i 720 60fps.

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag har med Origin är att ibland så drar den 30% cpu i idle.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Wow fasen va coolt, GO ORIGIN!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

vore intressant att veta hur det här fungerade jämfört med t.ex xsplit, inte för att jag kan streama bf3 ändå. 85-95% cpu use i BF3 50%+ bara av xsplit

Testa något annat än xsplit, kostar pengar och drar massor av cpukraft. Finns gratis alternativ, FFsplit, Open Broadcast Software

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Har aldrig haft några störra problem med Origin, bortsett från när det handlat om nyrealeser av spel möjligtvis. Har genom åren haft betydligt mer problem med Steam, vilket var långt från perfekt när det lanserades. Avskyr EA, men tänker inte sitta och gnälla på saker som inte är ett problem.

Problemet är att Origin inte kan vara lika dåligt som Steam för ett antal år sedan. Man kan inte lansera en produkt och jämföra den med hur en annan produkt var för flera år sedan. Om ett nytt MMO släpps kan det inte jämföra sig hur mycket innehåll Wow hade för 8 år sedan utan måste naturligtvis jämföras med hur mycket innehåll Wow har idag. Sen är det självklart att Origin inte kan bli lika stort som Steam direkt men de kan absolut inte ta samma tid på sig som Steam gjorde.

För att hålla sig till ämnet är det bra att EA gör något nytt som sätt press på Steam nu eftersom det gynnar alla oavsett om man använder Steam eller Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Steam forcerar också sina egna irriterande pop up skit..

Fattar inte vaför folk säger Steam är sååå mycket bättre. Är exakt samma skit för fan..

Settings -> Interface -> stäng av "Notify Me" sen är alla "popups" borta.