Spelförsäljningen i fritt fall – minus 25 procent

Permalänk
Melding Plague

Spelförsäljningen i fritt fall – minus 25 procent

Det säljs allt färre spel och spelkonsoler i USA. Enligt den senaste statistiken från NPD Group har den amerikanska spelmarknaden minskat med hela 25 procent på årsbasis.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Allra sämst gick det för försäljningen av spelkonsoler..." Ja det var ju positivt för oss flesta i alla fall!

Men att man inte räknar digital nedladdning så som Steam och liknande är bara efterblivet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Förväntade mig att läsa att det är piratkopieringens fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Allra sämst gick det för försäljningen av spelkonsoler..." Ja det var ju positivt för oss flesta i alla fall!

Men att man inte räknar digital nedladdning så som Steam och liknande är bara efterblivet.

Steam släpper inte dom siffrorna så det är svårt för dem att räkna på det.

Det är väl inte så konstigt att försäljningen börjar minska på konsolerna. De har funnits länge nu och många har dem redan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

För den 22:a månaden i rad sålde Microsoft flest basenheter.

RROD verkar vara ett bra knep att dra in extra pengar (om de nu tjänar på varje såld enhet).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

25% mindre än ekonoming generaly.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kanske är så att folk vill se någon ny spel konsol.
Ps3 kom 2007 snart 6 år sen och xbox 360 kom väll ungefär då det också.
rätt gamla grejer spelbutikerna har på hyllorna med andra ord

Permalänk
Snusfri

Folk vill helt enkelt inte köpa en utgående spelkonsoll utan väntar på XBOX 720, PS4, Wii U.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

"Allra sämst gick det för försäljningen av spelkonsoler..." Ja det var ju positivt för oss flesta i alla fall!

Men att man inte räknar digital nedladdning så som Steam och liknande är bara efterblivet.

dom brukar inte räkna streem eller origin. ggc osv. inga digitala downloads. De har däremot börjat. har inte läst loggar på ett tag så kan ha fel.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Den nya generationen konsoller, både Xbox och Playstation, är alldeles runt hörnet, så jag tycker inte det är så konstigt att folk drar ned på inköpen till den gamla generationen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Sötast

WAAAAAAAAAH OMG DET ÄR PIRATER WAAAAAAAAAAAAH!

or wait?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Förväntade mig att läsa att det är piratkopieringens fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det brukar ju heta så. Det är ett vanligt knep som tomtarna använder.

våran försäljning av fysiska produkter har sjunkigt! Nu måste vi lobba igenom diverse lagar och regler som gör internet oavnändbart så att ingen kan piratkopiera!!

Men... Den digitala försäljningen har ju ökat med 50%, hur kan ni då påstå att ni _förlorar_ pengar?

Ja som sagt var så har försäljningen av fysiska produkter minskat i RASANDE takt! Skynda på med de integritetskränkande lagarna nu!

Ja fast jag sa ju precis att...

Här är en låda choklad och en anställning hos Warner när du får kicken för att de upptäcker att du blivit mutad!

Ok då, kör till!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Varför köpa en Wii om du kan vänta några månader för en Wii U? Vem vill ha en Xbox 360/PS3 från 2005? Hade spelkonsoler fungerat som annan elektronik så hade de släppt uppdaterade versioner långt mer frekvent, ingen skulle väl t.ex. någonsin överväga att köpa en TV från 2005 ny i butik i dagsläget?

Permalänk
Medlem

För den delen så är nog väldigt många medvetna om alla rykten om att XBOX 720 och Playstation 4 finns i görningarna till nästa år så det är nog många som håller i plånboken. AC3 och MOH:W i all ära, i jämförelse med förra årets höst är den riktigt blek vad gäller bra titlar.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

Kan vara nu innan Wii U släpps. Sen väntar antagligen många på nästa Xbox och Playstation konsol.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av PirateKensai:

Varför köpa en Wii om du kan vänta några månader för en Wii U? Vem vill ha en Xbox 360/PS3 från 2005? Hade spelkonsoler fungerat som annan elektronik så hade de släppt uppdaterade versioner långt mer frekvent, ingen skulle väl t.ex. någonsin överväga att köpa en TV från 2005 ny i butik i dagsläget?

Och endå var folk vansinniga när Microsoft bestämde sig för att sluta sälja XP i butik....

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Kanske är så att folk vill se någon ny spel konsol.
Ps3 kom 2007 snart 6 år sen och xbox 360 kom väll ungefär då det också.
rätt gamla grejer spelbutikerna har på hyllorna med andra ord

Det är till och med 7 år sedan 360 kom, release var i november 2005, så den har levt sjukt länge. Som folk sagt i tråden så väntar nog folk in nya xboxen/playstaion eftersom det har börjat snackas om att de inte är så himla långt bort längre.

Sen säljs det en hel del spel digitalt på xboxen, t.ex. sålde ju minecraft i miljoner på xboxen.

Edit: såg nu att många skritivt exakt samma jaja.....

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Atlas Tasume:

Men att man inte räknar digital nedladdning så som Steam och liknande är bara efterblivet.

Håller med, det är där jag har köpt mina senaste 10 spel iaf.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

För den 22:a månaden i rad sålde Microsoft flest basenheter.

RROD verkar vara ett bra knep att dra in extra pengar (om de nu tjänar på varje såld enhet).

Om vi är riktigt galna och tänker "outside the box" så kan vi ju spekulera att det är en mer populär konsol.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig få för mig att köpa en konsol nu när nya är på gång. Wii U är det mindre än en månad kvar till och de andra kommer säkert inom ett år.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Väldigt dålig undersökning ifall... Assasins Creed 3 är ju lite uttjatat, därför inte så många köpte det. Konsolerna är gammla och folk vet att nya är på väg.. därför säljer dem dåligt. Medal of honor sög, och de nya warfighter vart ingen direkt höjdare heller hos alla som recenserade det.

Ut tjatade och tråkigt spel och en gammal konsol... undra varför inte folk köpte dem

Samma månad förra året kom Arkham City... Dark Souls, och det lilla spelet Battlefield 3

Tillgägg
Permalänk
Medlem

Inte konstigt att konsolförsäljninen sjunker med tanke på hur gamla ps3/xbox360 är. Sedan när det gäller spel, finns det ngn som inte köper via steam eller på annat sätt digital numera? Borde vara givet att inkludera dessa siffror med.

Permalänk

Det är väl inte så konstigt!
De har mättat marknaden och konsolerna är ju förjävla gamla

Det ska väl släppas nya nästa år?

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Detat e väl inte så konstigt när alla väntar på nya konsoler från MS, Sony och Nintendo..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Detta är dessutom lite smått lustigt, var det inte EA som gjorde ett pangår med försäljning på PC för inte så länge sedan?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Det är ju solklart fildelningens fel, förstår inte hur folk kan vara så blinda. Jag betalar iallafall för mig och snyltar inte på andra

/troll

Permalänk
Avstängd

finns inget Tråkigt med detta, Konsoler o Fysiska kopior ska dö ut. i högsta grad konsolerna.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Det är väl inte så konstigt!
De har mättat marknaden och konsolerna är ju förjävla gamla

Det ska väl släppas nya nästa år?

Wii U börjar säljas om mindre än en månad, PS4 och Krysslåda 720 (8?) förväntas att lanseras nästa år. Så den nya generationen konsoler är redan här.

Som många redan har skrivit så är det en ovanligt sömnig spelhöst, med många dåliga titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
99:e percentilen

Det är väl självklart. Sju år gamla konsoler som nätt och jämnt klarar att rendera dagens spel (BF3) i 720p @ 30 fps på Low! Det är dags att gå vidare.

Byt förresten namn på artikeln till "Försäljningen av cirkulära plastbitar i fritt fall".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det är väl självklart. Sju år gamla konsoler som nätt och jämnt klarar att rendera dagens spel (BF3) i 720p @ 30 fps på Low! Det är dags att gå vidare.

Det är faktiskt till och med under 720p i BF3!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841