Sidan 5 av 5 « Första 234 5

Verktyg Visningsval
2012-11-09, 20:48   #121

Dwightschrute

Avstängd

Dwightschrutes avatar

Registrerad: okt 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BergHa Visa inlägg
För den 22:a månaden i rad sålde Microsoft flest basenheter.

RROD verkar vara ett bra knep att dra in extra pengar (om de nu tjänar på varje såld enhet).
Du har ju livstids garanti på RROD eller nåt nu(?) åtminstone 3 år.
Dwightschrute är inte uppkopplad
2012-11-09, 21:00   #122

SiRai

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av igelkotte Visa inlägg
Dom bästa spelen kom för 10-20 år sedan. kommer nog inte köpa nästa generations spelkonsoler överhuvudtaget.

RIP Squaresoft.
Skulle inte heller köpa nästa konsolgeneration om det inte vore för sportspelen. Måste få min årliga fix av Fifa/Pes/NHL.
SiRai är uppkopplad nu
2012-11-09, 22:15   #123

Semjonov

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: jul 2001

Man kan köpa spel i butik?

Noterat att det finns spel i fysiska butiker men om man undantager ngt köp i en realåda så är det nog många år sen jag köpte ngt sist. Bioshock är det senaste jag kommer ihåg, och nu pratar vi ettan...
2012-11-10, 00:08   #124

Luxor ABC80

Medlem

Plats: Sölvesborg

Registrerad: okt 2010

Är detta dåliga nyheter ?

Det verkar vara spelkonsolerna som tappar. Mindre konsoler säljs och antalet sålda spel till konsolerna minskar.

Till PC verkar det vara oförändrat. Fysiska spel från butiker minskar MEN nerladdnings försäljningen ökar. Mao oförändrat trots svag spelhöst.

Och detta trots finanskris, eurokris, lågkonjunktur mm.

Och hur var det nu med piratkopieringen ? Skulle inte den ha dödat allt PC-spelandet vid det här laget ?

Som sagt, är detta dåliga nyheter ?

WHEN THE GOING GETS TOUGH THE PC GETS GOING !!
2012-11-10, 01:18   #125

Kingofmoon

Medlem

Kingofmoons avatar

Plats: Tampa Bay

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ozzed Visa inlägg
Ja, det brukar ju heta så. Det är ett vanligt knep som tomtarna använder.

våran försäljning av fysiska produkter har sjunkigt! Nu måste vi lobba igenom diverse lagar och regler som gör internet oavnändbart så att ingen kan piratkopiera!!

Men... Den digitala försäljningen har ju ökat med 50%, hur kan ni då påstå att ni _förlorar_ pengar?

Ja som sagt var så har försäljningen av fysiska produkter minskat i RASANDE takt! Skynda på med de integritetskränkande lagarna nu!

Ja fast jag sa ju precis att...

Här är en låda choklad och en anställning hos Warner när du får kicken för att de upptäcker att du blivit mutad!

Ok då, kör till!
Vad sägs om att lugna sig? De sa ju inget om piratkopiering så varför är du så jävla upprörd?
2012-11-10, 07:54   #126

mibsweden

Medlem

Plats: Boden

Registrerad: dec 2011

25% fall på försäljning av fysiska kopior är mindre än vad jag trodde. Skulle man räkna in digital försäljning så skulle det nog ligga på plus totalt sett. Har inte köpt en fysisk kopia av ett spel sen Wrath of the Lich King släpptes, och då var det endast för att komma ut vid midnatt och köa och känna stämningen.
2012-11-10, 10:29   #127

conando

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2011

Yay! Nästa NG => priser på äldre spel och konsoler kommer förmodligen dumpas på (andrahands)marknaden.
conando är inte uppkopplad
2012-11-10, 10:43   #128

dammskog

Medlem

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av conando Visa inlägg
Yay! Nästa NG => priser på äldre spel och konsoler kommer förmodligen dumpas på (andrahands)marknaden.
men visste du att du dömer spelutvecklares barn till svältdöden om du köper begagnat?!
dammskog är inte uppkopplad
2012-11-10, 12:37   #129

Poison

Medlem

Poisons avatar

Plats: Näsum

Registrerad: sep 2002

Jag tror att anledningen till att spelkonsoller har tappat en del är att både PS3 och XBOX360 är utgående produkter - från konsumenters synpunkt. Tror man håller lite extra hårt om plånboken i väntan på nästa konsoll.

Märkte själv detta när jag och grannen lirade NHL 12 på hans PS3. Det var inte alls lika roligt som förra året vi spelade. Tyckte grafik och fysik var riktigt sunk - och då har jag ändå inte provat NHL 13 ännu.
2012-11-10, 13:20   #130

Ozzed

Medlem

Ozzeds avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kingofmoon Visa inlägg
Vad sägs om att lugna sig? De sa ju inget om piratkopiering så varför är du så jävla upprörd?
Jag är inte ett dugg upprörd? Mitt inlägg var dessutom ett svar på ett annat inlägg och inte direkt en kommentar till artikeln.

Jag finns också på Jamendo och last.fm
Ozzed är inte uppkopplad
2012-11-10, 13:24   #131

Dadeby

Medlem

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2012

Skulle det kunna vara för dom inte uppdaterar och släpper nya konsoler, ps3/xbox är ju 5-6 år gamla och dom flesta har dom redan så varför köpa en ny?
Dadeby är inte uppkopplad
2012-11-10, 14:05   #132

MysickCombo

Medlem

MysickCombos avatar

Registrerad: feb 2012

Åhh neej multimiljon företag säljer inte lika mycket som förr, bäst att skylla allt på piratkopiering!!!!!!!!!!!!
2012-11-11, 13:12   #133

lolflakes

Medlem

Registrerad: nov 2011

Har bara köpt spel digitalt det senaste året. Kommer att köpa Far Cry 3 i fysisk butik för att jag har presentkort, annars blir det digitalt hädanefter. De får ta och börja mäta digitala försäljningen. Valve blir stormrika på sin tjänst ju!
2012-11-11, 15:08   #134

Startrance

Medlem

Startrances avatar

Plats: Umeå

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av femkantig Visa inlägg
mkt gratisspel som lol, dota 2, world of tanks, tribes ascend osv. som äter upp folks speltid nu så... plus inga nya konsoller (räknar wii u till denna generationen)
Dota 2 är dock inte gratis, kostar 27,99 euro innan du kan spela
Samsung 840 Series SSD 250GB / 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB / 1x Segate barracuda 3TB
Be quiet! (PSU) Straight Power CM E9 680W
Startrance är inte uppkopplad
2012-11-11, 19:56   #135

Webpiraten

Medlem

Webpiratens avatar

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Startrance Visa inlägg
Dota 2 är dock inte gratis, kostar 27,99 euro innan du kan spela
Skulle inte dota 2 bli gratis då alla konkurenterna är gratis? 27,99 euro är väll mest för skins och dylik + early access?

Skickades från m.sweclockers.com
Webpiraten är inte uppkopplad
2012-11-11, 21:14   #136

WhateverR

Medlem

Plats: everywhere

Registrerad: mar 2008

Dagens spel är inte mycket att hänga i granen. De smarta utvecklar spelen. Idioterna spelar och därför blir spelen också anpassade för idioter.
WhateverR är inte uppkopplad
2012-11-12, 01:10   #137

dammskog

Medlem

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av WhateverR Visa inlägg
Dagens spel är inte mycket att hänga i granen. De smarta utvecklar spelen. Idioterna spelar och därför blir spelen också anpassade för idioter.
vad gör du då?
dammskog är inte uppkopplad
2012-11-12, 01:27   #138

SysGhost

Medlem

SysGhosts avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2007

Har sagt det förut, och säger det igen: Med nuvarande utveckling på spel, där prådig grafik är allt och innehållet (story, karaktärer, variation, charm) utelämnas, så rusar marknaden mot en ny branchkrash, likt den på 80-talet.
Det är bara en tidsfråga. Jag tror att spelbolagen känner igen detta, och gör allt som står i deras makt för att roffa åt sig av snabba pengar innan det händer igen.

Läs om "Den stora spelskrashen 1983": http://www.ign.com/articles/2011/09/...me-crash-of-83
2012-11-12, 09:18   #139

cider123

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: apr 2011

Förstår dom inte att folk inte vill köpa exakt samma konsoler som funnits i ~10 år....?
2012-11-12, 09:57   #140

WrongTarget

Medlem

WrongTargets avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av skrytt Visa inlägg
Kanske är så att folk vill se någon ny spel konsol.
Ps3 kom 2007 snart 6 år sen och xbox 360 kom väll ungefär då det också.
rätt gamla grejer spelbutikerna har på hyllorna med andra ord
Citat:
Ursprungligen inskrivet av THB Visa inlägg
Folk vill helt enkelt inte köpa en utgående spelkonsoll utan väntar på XBOX 720, PS4, Wii U.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bananas2thebeat Visa inlägg
Den nya generationen konsoller, både Xbox och Playstation, är alldeles runt hörnet, så jag tycker inte det är så konstigt att folk drar ned på inköpen till den gamla generationen.

Precis, inget konstigt med att konsollerna säljer sämre i slutet av sin livstid, då de flesta börjat blicka framåt mot nästa generation och sparar pengarna till dess (dessutom har ju de flesta som vill ha en konsol av dagens generation redan köpt en) .
2012-11-13, 20:14   #141

Martinus

Medlem

Registrerad: sep 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av WrongTarget Visa inlägg
Precis, inget konstigt med att konsollerna säljer sämre i slutet av sin livstid, då de flesta börjat blicka framåt mot nästa generation och sparar pengarna till dess (dessutom har ju de flesta som vill ha en konsol av dagens generation redan köpt en) .
Är detta nödvändigtvis sant? PS2 sålde väl bättre än xbox 360 och PS3 väldigt länge?
http://www.bit-tech.net/news/2007/09..._in_us_sales/1

Lägg därtill att PS3 såldes till förlust väldigt länge. Det tillverkas fortfarande spel till PS2, exempelvis FIFA 2013.

Fast det är ju klart, att de säljer bättre än "current gen" betyder ju inte att de säljer som förut

Senast redigerad av Martinus 2012-11-13 klockan 20:24.
2012-11-14, 18:06   #142

hersses

Medlem

herssess avatar

Plats: Nässjö

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
Har sagt det förut, och säger det igen: Med nuvarande utveckling på spel, där prådig grafik är allt och innehållet (story, karaktärer, variation, charm) utelämnas, så rusar marknaden mot en ny branchkrash, likt den på 80-talet.
Det är bara en tidsfråga. Jag tror att spelbolagen känner igen detta, och gör allt som står i deras makt för att roffa åt sig av snabba pengar innan det händer igen.

Läs om "Den stora spelskrashen 1983": http://www.ign.com/articles/2011/09/...me-crash-of-83
Att en branschkrasch-liknande händelse kommer att ske tror jag med men inte på grund av någon av dina anledningar. Vi har gott om spel med story, karaktärer och charm. Variation har vi men inte allt för mkt hos de stora företagen utan hos indieutvecklarna(och det är för övrigt pga dessa som det inte kommer bli en riktig krasch utan att de stora utvecklarna kommer bli lite mer sällsynta). En krasch är inte oundviklig som du får det att låta som men jag kan hålla med om att de stora företagen försöker roffa åt sig pengar och det är det som kommer leda till en krasch, pengarna är inte en produkt av att spelsamhället faller utan snarare själva orsaken! De stora företagen bryr sig endast om pengar vet vi, alltså de vill bara få sålda spel och skiter i om vi finner någon glädje i att återspela spelen, vilket har lett till att bla Activision har förstört en hel spelgenre(musikspel som guitarhero) och håller på att göra med CoD för de flesta som har spelat en majoritet av spelen brukar säga att spelen var bättre förr och att MW1 var den bästa MW osv.

Om man vill förhindra en krasch så se till att stödja indie-utvecklarna, häng på greenlight och liknande...
hersses är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker