Sidan 7 av 8 « Första 456 7 8

Verktyg Visningsval
2012-11-11, 22:32   #181

SiRai

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Justbecause Visa inlägg
Jag säger bara en sak...spelglädje, ett ord som ingen förstår sig på idag
Nej nej, det är glo på väggar och golv för att se hur texturer ser ut som gäller.
SiRai är uppkopplad nu
2012-11-11, 22:34   #182

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Du "måste" inte göra det när det dyker upp, enda som är är att om du inte gör det så sjunker din kompisnivå, spelet blev mer realistiskt med kompisar man var tvungen att göra saker för om man vill behålla dem, precis som i verkliga livet, ställde man upp för dem så ställde de upp för dig i olika uppdrag

Skickades från m.sweclockers.com
Jag vet att man inte "måste" göra dom. Och jag vet att det är mer realistisk. Men tja, det var GTA jag köpte, inte Social Simulator 2000. Jag hoppas GTA 5 blir GTA 5, och inte Social Simulator 3000.
2012-11-11, 22:37   #183

Justbecause

Avstängd

Registrerad: sep 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av n_sandstrom Visa inlägg
Jag vet att man inte "måste" göra dom. Och jag vet att det är mer realistisk. Men tja, det var GTA jag köpte, inte Social Simulator 2000. Jag hoppas GTA 5 blir GTA 5, och inte Social Simulator 3000.
Den delen infördes i GTA SA, så jag vet inte vad du hade förväntat dig, som jag editerade in i mitt förra inlägg, du ska inte förvänta dig att de plockar bort den delen, jag hoppas de inte gör det, det är en sak som gör spelet mer långlivat, vill du bara köra bil, köp ett billspel, vill du krascha bilen så köp Burnout, vill du skjuta köp då ett sånt spel, för uppenbarligen har du inte fattat hela grejen med GTA

Senast redigerad av Justbecause 2012-11-11 klockan 22:39.
2012-11-11, 23:36   #184

Skater93

Medlem

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fantomsmurfen Visa inlägg
Att ingen PC-version är planerad har R* inte sagt.

"Hey guys, glad to see so much enthusiasm about the release announcement. For those asking about the PC platform, we're currently focused on the Xbox 360 and PS3 versions of the game and don't have any details to share about a PC version at this time,"
Jag skrev min kommentar baserat på det jag läste i artikeln men om nu Rockstar inte har sagt något om detta så är det väldigt bra.

"Ingen PC-version är planerad i dagsläget men likt tidigare titlar finns möjligheten för en portning i framtiden."
Fractal Design Arc | Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 4,5 GHz - 1,45 V | Cooler Master Hyper 212 Plus | Gigabyte GTX 580 1536 MB @ 900 MHz Core - 4,2 GHz Memory - 1,15 V | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Corsair 8 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711
Skater93 är inte uppkopplad
2012-11-12, 02:39   #185

s_jimmie

Medlem

s_jimmies avatar

Plats: hbg

Registrerad: feb 2007

Ett riktigt GTA-fan köper först till sin konsol och har man ingen konsol så köper man den också. Sen köper man det till PC när det kommer
2012-11-12, 07:38   #186

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av s_jimmie Visa inlägg
Ett riktigt GTA-fan köper först till sin konsol och har man ingen konsol så köper man den också. Sen köper man det till PC när det kommer
Personligen skulle jag inte vilja förstöra upplevelsen genom att spela på konsol, men man kanske blir tvungen. Tycker för övrigt att de blir lite konstigt att det utspelar sig i Los Santos, som var en stad i GTA San Andreas
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 680 SLI @ 1354/7000MHz | |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är inte uppkopplad
2012-11-12, 08:20   #187

riktigninja

Medlem

Plats: sdf

Registrerad: apr 2011

bildspel på konsollerna som gta IV. PC-verisionen blev inte bättre.
2012-11-12, 09:10   #188

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Den delen infördes i GTA SA, så jag vet inte vad du hade förväntat dig, som jag editerade in i mitt förra inlägg, du ska inte förvänta dig att de plockar bort den delen, jag hoppas de inte gör det, det är en sak som gör spelet mer långlivat, vill du bara köra bil, köp ett billspel, vill du krascha bilen så köp Burnout, vill du skjuta köp då ett sånt spel, för uppenbarligen har du inte fattat hela grejen med GTA

Jag hade absolut inget emot att det fanns i SA, det var mest upplägget på det i fyran som fick mig att tappa suget. "Sluta ha kul, och återgå till spelet nu", var känslan jag tidvis fick.
Det fanns ju moment som krävde kontinuerliga åtgärder även i SA, tex att behöva gymma och äta ibland, men tja, det tog max 20 sekunder att åtgärda, och dessutom blev det bortplockat till fyran, eftersom många tyckte att det var ett väldigt onödigt spelmoment
Så tja, jag ser det inte som helt omöjligt att upplägget kommer vara annorlunda i femman.
2012-11-12, 09:12   #189

Xelathur

Medlem

Xelathurs avatar

Plats: London

Registrerad: dec 2003

Spelveckan: Konsol?
Xelathur är uppkopplad nu
2012-11-12, 09:26   #190

Lionheartus

Medlem

Lionheartuss avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jun 2009

Citat:
Förstår fortfarande inte vad folk gnäller över på GTA IV, jag finner inga som helst fel i det, jävligt mycket oförtjänt gnäll bara

Finns flera saker att "gnälla" över i IV, spelet är för mörkt (måste köra med ljuset på hela tiden för att kunna se), finns inget roligt i det (kan inte flyga flygplan, hoppa fallskärm osv), sämsta soundtracket hittills i ett GTA spel. Finns bara storyn att göra i IV som är okej men finns inget annat förutom det, då får man köpa expansionen i så fall.
Lionheartus är inte uppkopplad
2012-11-12, 10:13   #191

zeagan

Medlem

zeagans avatar

Registrerad: jul 2003

Ok, så GTA blir till the sims med bilar?
2012-11-12, 12:56   #192

ZaInT

Medlem

ZaInTs avatar

Plats: På snedden i Dirty South

Registrerad: dec 2001

Ingen PC-version planerad? F U Rockstar.
Sweclockers är inte en spelchatt eller en sökhjälp, det är ett diskussionsforum. Vi använder fullständiga meningar, vi tänker på stavning och interpunktion. Läs igenom ditt inlägg innan du postar det. Använd Google & Prisjakt innan du skapar en tråd.
Om du inte lägger mer än en minut på din fråga, förvänta dig inte att någon ska lägga mer än 30 sekunder på ett svar.
ZaInT är inte uppkopplad
2012-11-12, 13:07   #193

Hexenhammer

Medlem

Hexenhammers avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jan 2010

Om spelet är så bra som det låter, så kommer det nog fasen att bli årtiondets spelupplevelse!
Hexenhammer är inte uppkopplad
2012-11-12, 14:01   #194

Tri_State

Medlem

Tri_States avatar

Registrerad: nov 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hexenhammer Visa inlägg
Om spelet är så bra som det låter, så kommer det nog fasen att bli årtiondets spelupplevelse!
...om det släpps på PC, ja.
Stationär: Core i7 920 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | Corsair Vengeance 18GB | MSI GTX 780 Twin Frozr| Asus Xonar Essence STX | Intel 330 180 GB SSD + 3,5 TB HDD | Fractal Design Define R3 | Corsair K70 MX Brown | Samsung S27B970D + NEC 26 tum |
Bärbar: Macbook Pro Retina 15 tum | 2.0 GHz Quad Core | 16GB RAM | 256GB PCI-E SSD
Tri_State är inte uppkopplad
2012-11-12, 14:43   #195

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ZaInT Visa inlägg
Ingen PC-version planerad? F U Rockstar.
Tror det är ett missförtånd eller redaktionen som hittar på. Har inte sett någon källa till det påståendet över huvud taget.
Aleshi är inte uppkopplad
2012-11-12, 15:35   #196

Justbecause

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lionheartus Visa inlägg
Finns flera saker att "gnälla" över i IV, spelet är för mörkt (måste köra med ljuset på hela tiden för att kunna se), finns inget roligt i det (kan inte flyga flygplan, hoppa fallskärm osv), sämsta soundtracket hittills i ett GTA spel. Finns bara storyn att göra i IV som är okej men finns inget annat förutom det, då får man köpa expansionen i så fall.
Du kan flyga helikopter i GTA IV, mycket roligare än flygplan

2012-11-12, 15:46   #197

Justbecause

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aleshi Visa inlägg
Tror det är ett missförtånd eller redaktionen som hittar på. Har inte sett någon källa till det påståendet över huvud taget.
Jag pastade källa härom dagen, men gör det väl igen för dig då

http://ww.rockstargames.com/newswire/article/45951/grand-theft-auto-v-is-coming-spring-2013.html

Så här ser du vart de kommer i etapp 1 (som det alltid sett ut)

http://m.rockstargames.com/newswire/article/46011/grand-theft-auto-v-now-officially-available-for-preorder.html

Med det sagt så är det ingen som sagt att det inte kommer att komma till PC ca 8-12 månader senare (som det oxå alltid gjort), bara att det inte är planerat i dagsläget

2012-11-12, 16:03   #198

Lionheartus

Medlem

Lionheartuss avatar

Plats: Skåne

Registrerad: jun 2009

Citat:
Du kan flyga helikopter i GTA IV, mycket roligare än flygplan

Den beväpnade helikoptern är kul (apache?) men den kan du endast flyga om du fuskar eller spelar multiplayer, personligen tyckte jag det var roligare med flygplan i San Andreas.
Lionheartus är inte uppkopplad
2012-11-12, 17:31   #199

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeagan Visa inlägg
Ok, så GTA blir till the sims med bilar?
Grand Sims Auto!?
Waowt är inte uppkopplad
2012-11-12, 17:50   #200

fantomsmurfen

Medlem

Registrerad: apr 2012

R* har aldrig sagt att ingen PC-version är planerad. Det enda dom sagt är att de för tillfället fokuserar på PS3 och Xbox360 versionerna och de inte har några detaljer om en PC-version i i nuläget.
Intel i5 2500K @4.5GHz - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 4x4GB - Asus GTX 560 Ti DirectCU II - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 1.5TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred
fantomsmurfen är inte uppkopplad
2012-11-12, 17:52   #201

MadMantiz

Medlem

MadMantizs avatar

Plats: Umeå

Registrerad: jul 2008

Tusan också... ska detta bli anledningen till att man köper sin första konsoll i livet?
| Lian Li PC-P60 | Corsair VX 550W | Asus Rampage II GENE | Intel Core i7 920 | Corsair H50 | 24GB DDR3 Corsair Vengeance | OCZ Vertex 2E 120GB | 2x Samsung F3 1TB | GeForce GTX 260 896MB | Cambridge Audio DacMagic |
MadMantiz är inte uppkopplad
2012-11-12, 17:55   #202

stormense

Medlem

stormenses avatar

Plats: Utanför

Registrerad: dec 2011

Angående de som säger GTA 4 var en dålig portning från konsol. Spelet var CPU-krävande i början. Tyder det på dålig portning?

Efter sista patchen hjälpte även ett bättre grafikkort mycket.
2012-11-12, 19:49   #203

Eriand

Medlem

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av erikssonown Visa inlägg
Här är en video om ni är intresserade av lite mer gameplay och genomgång på hur Far Cry 3 fungerar:

http://www.youtube.com/watch?v=aXVuF3IWSSA&
ugh. Så jäkla äckligt att kolla på konsol-footage. Siktar som åsnor, går slött, låg FOV blablabal.
Eriand är inte uppkopplad
2012-11-12, 20:56   #204

erikssonown

Medlem

erikssonowns avatar

Plats: Jkpg

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Eriand Visa inlägg
ugh. Så jäkla äckligt att kolla på konsol-footage. Siktar som åsnor, går slött, låg FOV blablabal.
Sant, poängen med filmen är däremot att visa game-mechanics alltså hur det beter sig vilket jag tycker ser bra ut. Sen är det bara att hoppas på en bra pc-version
erikssonown är uppkopplad nu Folding
2012-11-12, 22:23   #205

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Citat:
Jag pastade källa härom dagen, men gör det väl igen för dig då

http://ww.rockstargames.com/newswire...ring-2013.html

Så här ser du vart de kommer i etapp 1 (som det alltid sett ut)

http://m.rockstargames.com/newswire/...-preorder.html

Med det sagt så är det ingen som sagt att det inte kommer att komma till PC ca 8-12 månader senare (som det oxå alltid gjort), bara att det inte är planerat i dagsläget

Du har bidragit med länkar, men de säger ingenting om ämnet som diskuteras. Jag ser inga källor till påståendet. Vart i länkarna står det att de inte planerat någon PC-version?
2012-11-12, 22:37   #206

Justbecause

Avstängd

Citat:
Du har bidragit med länkar, men de säger ingenting om ämnet som diskuteras. Jag ser inga källor till påståendet. Vart i länkarna står det att de inte planerat någon PC-version?
Det jag skriver, de har inte sagt varken bu eller bä, det är bara ingen planerad just nu, hade det varit det så hade du även kunnat förhandsbokat det nu, vilket du inte kan eftersom de inte uttalat sig om det än (sen får prisjakt hänvisa till hur många förhandsbokningsställen de vill då de hänvisas till en produkt de inte vet ifall eller när den kommer)

2012-11-12, 22:49   #207

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Citat:
Det jag skriver, de har inte sagt varken bu eller bä, det är bara ingen planerad just nu, hade det varit det så hade du även kunnat förhandsbokat det nu, vilket du inte kan eftersom de inte uttalat sig om det än (sen får prisjakt hänvisa till hur många förhandsbokningsställen de vill då de hänvisas till en produkt de inte vet ifall eller när den kommer)
Men hur kan du påstå att ingen är planerad just nu? Menar du på allvar att Rockstar inte hade planerat en GTA V ens för konsol fram tills för två veckor sedan då det gick att förboka det? GTA V har varit under utveckling i flera år, och planerat ännu längre, det är jag övertygad om. Det är inte något de började planera för två veckor sedan då det gick att förhandsboka. Jag delar inte din syn att det måste vara bokningsbart för att vara planerat.
Jag finner det väldigt troligt att GTA V är planerat att även släppas till PC. Det slutgiltiga beslutet om det sker eller datumet kanske inte är hugget i sten, men att påstå en sådan sak som att de inte ens planerat det kräver källhänvisning, allra helst om påståendet kommer från redaktionen.
2012-11-12, 23:26   #208

Justbecause

Avstängd

Citat:
Men hur kan du påstå att ingen är planerad just nu? Menar du på allvar att Rockstar inte hade planerat en GTA V ens för konsol fram tills för två veckor sedan då det gick att förboka det? GTA V har varit under utveckling i flera år, och planerat ännu längre, det är jag övertygad om. Det är inte något de började planera för två veckor sedan då det gick att förhandsboka. Jag delar inte din syn att det måste vara bokningsbart för att vara planerat.
Jag finner det väldigt troligt att GTA V är planerat att även släppas till PC. Det slutgiltiga beslutet om det sker eller datumet kanske inte är hugget i sten, men att påstå en sådan sak som att de inte ens planerat det kräver källhänvisning, allra helst om påståendet kommer från redaktionen.
Ja, det har varit under utveckling under flera år....till konsol, en portning till PC är i daxläget inte planerad än då de konsentrerar sig till PS3 & Xbox 320 i dagsläget, efter det att de släppt det i vår påbörjas jobbet med portningen till PC, samma väg som alltid, så någon gång under sensommaren borde info om release dyka upp

2012-11-12, 23:52   #209

Aleshi

Medlem

Aleshis avatar

Citat:
Ja, det har varit under utveckling under flera år....till konsol, en portning till PC är i daxläget inte planerad än då de konsentrerar sig till PS3 & Xbox 320 i dagsläget, efter det att de släppt det i vår påbörjas jobbet med portningen till PC, samma väg som alltid, så någon gång under sensommaren borde info om release dyka upp
Du fortsätter komma med dessa påståenden utan källa. Och du inser inte det motsägelsefulla i att erkänna att det utvecklats i flera år till konsol, när förbokning blev möjlig för bara två veckor sedan? Det verkar ju på dig som att man inte kan planera något om man inte har det tillgängligt för förbokning.
2012-11-13, 00:10   #210

Justbecause

Avstängd

Citat:
Du fortsätter komma med dessa påståenden utan källa. Och du inser inte det motsägelsefulla i att erkänna att det utvecklats i flera år till konsol, när förbokning blev möjlig för bara två veckor sedan? Det verkar ju på dig som att man inte kan planera något om man inte har det tillgängligt för förbokning.
Men tänk till lite, det går samma väg som de gått historisk varenda gång, att du inte klarar av att använda hjärnan lite är absolut inte mitt problem, Rockstar har gått ut med den information de har och som synes ligger in PC på agendan i dagsläget

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb