Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Arie
Nej absolut inte emot. Försöker inte propagera för Windows 8 heller.
Men jag förstår att om man ger möjligheten att ha kvar det gamla är det ingen som provar på det nya. Jag tror om Microsoft skulle göra som dom ville så skulle desktop inte vara med i Windows 8, bara Modern UI. Men dom förstår att det inte går göra så stora förändringar så snabbt. Skulle inte bli helt förvånad om desktop försvinner helt i Windows 9+ och dom som vill syssla med utveckling och andra tyngre saker får man köra desktop i någon sort VM.
Håller inte rikitigt med. Den stora massan kommer inte ens veta om att det går att ändra. De kommer troligen köra modern UI som det är out of the box. Sen finns det dom som stör sig väldigt mycket på det, det är dom som kommer leta efter möjligheter till att ändra utseendet och funktionerna, men då har de troligen hunnit köra out of the box upplevelsen ett tag och skaffat sig en uppfattning om att det inte är bra innan de ändrar på det.
Tidigare versioner har ju haft det på det sättet. T.ex. Windows XP's startknapp och aktivititesfält gick att ändra till klassiskt läge, likså med kontrollpanelens utseende. Även Windows Vista och Windows 7 går att ändra utseende på. Varför man nu ska sluta att erbjuda den möjligheten förstår jag inte. Det retar ju bara upp folk som annars säkert skulle vara riktigt nöjda.
Sen om det skulle vara så att i en fantasivärld så väljer alla att ändra till klassiskt utseende så ska väl Microsoft skita i det, de säljer ju sin produkt och folk är nöjda så varför lägga sig i hur folk använder sitt system på bästa sätt?