Sidan 8 av 9 « Första 567 8 9

Verktyg Visningsval
2012-11-12, 22:27   #211

ade182

Medlem

Plats: Sunne

Registrerad: feb 2007

Nu kör jag Win8 men tycker såklart att det är tråkigt att de inte gör det kompatibelt med äldre op-system..
ade182 är inte uppkopplad
2012-11-12, 22:49   #212

zzcool

Inaktiv

zzcools avatar

Plats: Olofstorp/Göteborg

Registrerad: feb 2009

en av dem största anledningarna att jag tvingade mig själv att köpa windows 8

men är rätt nöjd faktiskt

tog bort start knappen men inte start menyn är faktiskt väldigt nöjd med detta nu om jag bara kan få metro att sluta starta bilder utan att jag får manuellt ändra det så det det nog bra

start8 använder mindre än 1 mb av ram och ännu mindre processor kraft så det märkt inte alls
zzcool är inte uppkopplad
2012-11-13, 00:20   #213

dunis90

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: mar 2009

Godtog Microsofts ursäkt med XP och DX10, men dethär har jag svårt att svälja. Det positiva i sammanhanget är dock att DX11.1 inte verkar innehålla så mycket nytt.

DX11/11.1 kommer garanterat ta fart när Xbox 3 och PS4 kommer.

Förväntar mig att DX12 kommer ha en liknande situation som DX10, och alltså inte komma till tidigare versioner

Senast redigerad av dunis90 2012-11-13 klockan 00:30.
dunis90 är inte uppkopplad
2012-11-13, 00:40   #214

Alling

Medlem

Allings avatar

Plats: Chalmers

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flipp3n Visa inlägg
Hade XP haft stöd till battlefield hade jag aldrig bytt till win7
Varför det?

» Better SweClockers «
Alling är inte uppkopplad
2012-11-13, 05:01   #215

Bazooka_tim

Medlem

Bazooka_tims avatar

Plats: Ludvika

Registrerad: nov 2008

Haha MS dom gör allt för att man ska köpa 8an.
Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.
Bazooka_tim är inte uppkopplad Folding Överklockning
2012-11-13, 07:35   #216

Wizbro

Medlem

Wizbros avatar

Plats: Täby

Registrerad: maj 2011

Tur då att bara tre titlar någonsin kommer använda DX11.1. Titta bara hur välanvänt DX11 är.

Skickades från m.sweclockers.com

Citera för svar!
Wizbro är inte uppkopplad
2012-11-13, 08:22   #217

Perb

Medlem

Perbs avatar

Plats: Falun

Registrerad: jul 2001

Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

http://arstechnica.com/information-t...e-immediately/
Perb är inte uppkopplad
2012-11-13, 08:30   #218

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: apr 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Perb Visa inlägg
Det ser ut som om Microsoft inte är helt nöjda med hur Windows har utvecklats, Steven Sinofsky får kicken!

Onej! Det blir ara värre och värre för MS! Jag trodde på honom, men nu fick man något helt oväntat uppkört i ansiktet.
2012-11-13, 09:05   #219

NodCommander

Medlem

NodCommanders avatar

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av THB Visa inlägg
Själv gillar jag Windows 8 mycket och förstår inte varför folk är sådan fruktansvärda bakåtsträvare hela tiden.
På engelska finns det ett bra talesätt för det där: Don't fix whats not broken. Någonting som M$ har svårt att förstå på senare tid med Windows 8, Hotmail och att tvinga folk över till Skype från Windows Live Messenger.
C&C Renegade X är i Beta 3, kom och spela! http://www.sweclockers.com/forum/sho....php?t=1326374
NodCommander är uppkopplad nu
2012-11-13, 09:12   #220

KTL

Medlem

KTLs avatar

Plats: Borås

Registrerad: jul 2005

Citat:

Där ser man.
2012-11-13, 09:32   #221

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:

Fast det står ju inte uttryckligen att han får sparken. Tvärt om låter det som att han valt att sluta eftersom de passar honom tidsmässigt.
2012-11-13, 09:49   #222

Perb

Medlem

Perbs avatar

Plats: Falun

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bejje Visa inlägg
Fast det står ju inte uttryckligen att han får sparken. Tvärt om låter det som att han valt att sluta eftersom de passar honom tidsmässigt.
Jo, det brukar ju formuleras så. Skulle de skriva att de sparkar honom för att de är missnöjda så skulle de ju underförstått underkänna hela Windows 8.
Perb är inte uppkopplad
2012-11-13, 10:55   #223

Hardware guy

Medlem

Hardware guys avatar

Plats: Scania-Earth-Milky way

Registrerad: nov 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sandia Visa inlägg
Jag hoppas att någon moddare går in och moddar om directx till windows7 hände i xp så du kunde använda 10 på xp

Sen kan jag gå över till w8 om dom bara fixar så man kan stänga av metro och att dom ger mig sökfuntiuonen under start menu!!
DX10 har aldrig portats till XP, det var en bluff och scam.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Atlas Tasume Visa inlägg
På engelska finns det ett bra talesätt för det där: Don't fix whats not broken. Någonting som M$ har svårt att förstå på senare tid med Windows 8, Hotmail och att tvinga folk över till Skype från Windows Live Messenger.
Utan förnyelse finns det ingen anledning att uppgradera om man får detsamma som i föregående version. Om win8 ser ut och fungerar som win7, varför uppgradera?
2012-11-13, 11:22   #224

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hardware guy Visa inlägg
Utan förnyelse finns det ingen anledning att uppgradera om man får detsamma som i föregående version. Om win8 ser ut och fungerar som win7, varför uppgradera?
Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre. Det var en hel del klagomål på Vista när det kom också, men så mycket klagomål som det är på Windows 8 har jag nog aldrig hört om en Microsoftprodukt. Låt oss säga att 52% tycker att det är ett bra operativsystem. 40% tycker det suger och resten har ingen åsikt. Tycker du då att Microsoft ska köra på som de vill eftersom över 50% tycker det är bra? OM så vore fallet så finns det ju ändå 40% som avskyr det och kommer förr eller senare söka efter alternativ.

När det finns mycket klagomål så måste man lyssna på dessa och göra förändringar så att man kan göra en större andel nöjda. Annars gräver man sin egen grav, om än långsamt.

Senast redigerad av Bejje 2012-11-13 klockan 11:41.
2012-11-13, 11:34   #225

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Jag förstår inte gnället på detta.
När första spelet med krav på DX11.1 kommer släppas, sitter ändå alla där med Windows 13, och gnäller på att den älskade Metroskärmen ska ändras till Windows 14.
2012-11-13, 12:09   #226

holmberg

Medlem

holmbergs avatar

Plats: Skara

Registrerad: mar 2003

Citat:
Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre. Det var en hel del klagomål på Vista när det kom också, men så mycket klagomål som det är på Windows 8 har jag nog aldrig hört om en Microsoftprodukt. Låt oss säga att 52% tycker att det är ett bra operativsystem. 40% tycker det suger och resten har ingen åsikt. Tycker du då att Microsoft ska köra på som de vill eftersom över 50% tycker det är bra? OM så vore fallet så finns det ju ändå 40% som avskyr det och kommer förr eller senare söka efter alternativ.

När det finns mycket klagomål så måste man lyssna på dessa och göra förändringar så att man kan göra en större andel nöjda. Annars gräver man sin egen grav, om än långsamt.
Även om 40 % - som är en stor andel - skulle tycka det suger innebär det inte att de har rätt Det gäller att se potentialen och lite framåt i tiden. Kan hålla med om att W8 är l_i_t_e av ett Vista. För det känns inte helt klar på alla punkter om jag skall vara ärlig. Dock tycker jag att metro-hatet är sjukt överdrivet.
2012-11-13, 12:16   #227

Arie

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: apr 2003

Citat:
Givetvis ska saker förändras, men då till det bättre.
vad är till det bättre och vem avgör att det är bättre? Om man ser på gränssnittet ur en människa-datorinteraktion synvinkel så skulle jag säga att vanliga desktop är mer svårbegripligt än nya windows med stora klara knappar/tiles. Kanske inte för oss som har arbetat med desktop i 15 år, men för en dator novis så skulle jag säga att så är fallet.
Arie är inte uppkopplad
2012-11-13, 12:50   #228

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av holmberg Visa inlägg
Även om 40 % - som är en stor andel - skulle tycka det suger innebär det inte att de har rätt Det gäller att se potentialen och lite framåt i tiden. Kan hålla med om att W8 är l_i_t_e av ett Vista. För det känns inte helt klar på alla punkter om jag skall vara ärlig. Dock tycker jag att metro-hatet är sjukt överdrivet.
Men vem ska bestämma om de har rätt? Du eller? För oavsett vad andra tycker så tar det inte bort åsikten från de som har en negativ upplevelse. Givetvis är missnöje något personligt, för alla tycker ju olika, så även om 2% skulle vara missnöjda och resten nöjda så behöver inte dessa 2% ha fel i det dom tycker. Dom har bara en annan åsikt.

Skulle 2% vara missnöjda så ser jag ingen större anledning att göra något åt det, visst, lyssna kan man göra, men frågan är om man gör något åt det.
Skulle däremot 40% vara missnöjda så ska man absolut inte spotta åt det.
2012-11-13, 12:53   #229

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Arie Visa inlägg
vad är till det bättre och vem avgör att det är bättre? Om man ser på gränssnittet ur en människa-datorinteraktion synvinkel så skulle jag säga att vanliga desktop är mer svårbegripligt än nya windows med stora klara knappar/tiles. Kanske inte för oss som har arbetat med desktop i 15 år, men för en dator novis så skulle jag säga att så är fallet.
Vilka som avgör vad som är bättre eller sämre borde ju självklart vara användarna. Ett företag har oftast bara att vinna på att lyssna på sina kunder och ge dom vad de vill ha. Detta kan som sagt oftast göras utan att den nöjda gruppen sedan blir missnöjd genom att ge användaren möjligheten att själv ändra på saker som många klagar på.
2012-11-13, 13:17   #230

Arie

Medlem

Citat:
Vilka som avgör vad som är bättre eller sämre borde ju självklart vara användarna. Ett företag har oftast bara att vinna på att lyssna på sina kunder och ge dom vad de vill ha. Detta kan som sagt oftast göras utan att den nöjda gruppen sedan blir missnöjd genom att ge användaren möjligheten att själv ändra på saker som många klagar på.
Användarna, ca 500 miijoner människor alltså. Flesta är inte power users med stora desktop datorer. Finns inga studier som visar att folk gillar eller inte gillar Windows 8 än.
Man får ge nya gränssnittet lite tid att mogna plus att man måste inse att Windows 8 är tänkt att användas med nya typer av system. Men funkar lika bra som tidigare versioner på äldre system.
Använder man bara musen till att navigera i Windows är man lika oeffektiv i tidigare versioner också.
Arie är inte uppkopplad
2012-11-13, 13:35   #231

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Användarna, ca 500 miijoner människor alltså. Flesta är inte power users med stora desktop datorer. Finns inga studier som visar att folk gillar eller inte gillar Windows 8 än.
Man får ge nya gränssnittet lite tid att mogna plus att man måste inse att Windows 8 är tänkt att användas med nya typer av system. Men funkar lika bra som tidigare versioner på äldre system.
Använder man bara musen till att navigera i Windows är man lika oeffektiv i tidigare versioner också.
Men något jag vill veta är om du är emot inställningsmöjligheter i operativsystemet? Som sagt, låt det gärna vara som det är nu, men låt det också finns inställningsmöjligheter för att ändra på detta. Varför skulle det vara något negativt?
2012-11-13, 13:50   #232

Arie

Medlem

Citat:
Men något jag vill veta är om du är emot inställningsmöjligheter i operativsystemet? Som sagt, låt det gärna vara som det är nu, men låt det också finns inställningsmöjligheter för att ändra på detta. Varför skulle det vara något negativt?
Nej absolut inte emot. Försöker inte propagera för Windows 8 heller.
Men jag förstår att om man ger möjligheten att ha kvar det gamla är det ingen som provar på det nya. Jag tror om Microsoft skulle göra som dom ville så skulle desktop inte vara med i Windows 8, bara Modern UI. Men dom förstår att det inte går göra så stora förändringar så snabbt. Skulle inte bli helt förvånad om desktop försvinner helt i Windows 9+ och dom som vill syssla med utveckling och andra tyngre saker får man köra desktop i någon sort VM.
Arie är inte uppkopplad
2012-11-13, 14:12   #233

Bejje

Medlem

Bejjes avatar

Citat:
Nej absolut inte emot. Försöker inte propagera för Windows 8 heller.
Men jag förstår att om man ger möjligheten att ha kvar det gamla är det ingen som provar på det nya. Jag tror om Microsoft skulle göra som dom ville så skulle desktop inte vara med i Windows 8, bara Modern UI. Men dom förstår att det inte går göra så stora förändringar så snabbt. Skulle inte bli helt förvånad om desktop försvinner helt i Windows 9+ och dom som vill syssla med utveckling och andra tyngre saker får man köra desktop i någon sort VM.
Håller inte rikitigt med. Den stora massan kommer inte ens veta om att det går att ändra. De kommer troligen köra modern UI som det är out of the box. Sen finns det dom som stör sig väldigt mycket på det, det är dom som kommer leta efter möjligheter till att ändra utseendet och funktionerna, men då har de troligen hunnit köra out of the box upplevelsen ett tag och skaffat sig en uppfattning om att det inte är bra innan de ändrar på det.

Tidigare versioner har ju haft det på det sättet. T.ex. Windows XP's startknapp och aktivititesfält gick att ändra till klassiskt läge, likså med kontrollpanelens utseende. Även Windows Vista och Windows 7 går att ändra utseende på. Varför man nu ska sluta att erbjuda den möjligheten förstår jag inte. Det retar ju bara upp folk som annars säkert skulle vara riktigt nöjda.

Sen om det skulle vara så att i en fantasivärld så väljer alla att ändra till klassiskt utseende så ska väl Microsoft skita i det, de säljer ju sin produkt och folk är nöjda så varför lägga sig i hur folk använder sitt system på bästa sätt?
2012-11-13, 14:18   #234

Arie

Medlem

För att folk inte köper desktops längre. Folk vill ha mobiler ,plattor och tunna ultrabooks! På dessa fungerar inte det gamla gränssnittet!
Microsoft skulle säkert kunna släppa Windows 8 som en Windows 7 plus med diverse förbättringar. Men då hade man förmodligen tappat en stor del av användarna till Google eller Apple.
Arie är inte uppkopplad
2012-11-13, 17:05   #235

thunderboy88

Medlem

thunderboy88s avatar

Plats: sundsvall

Registrerad: aug 2010

alla som är haters kan ju ta och gö som oss andra som blivit less, skaffa Linux i alla dess former. Ubuntu för nybörjaren, Mint för den som vill ha Ubuntu fast inte Ubuntu, ArchLinux för den som vill vara avancerad av sig och skryta över sina kunskaper . Steam kommer snart på linux, så några av dom mest spelade spelen på steam kommer ändå inom en ganska nära tid bli spelbara även för oss "fria" PC Användare. och om nu någon skulle ta och klaga på linux som sitter med windows eller det dära äpplet så sluta klaga på själva linux utan istälet ta och försök rätta till det ni ogillar då det är fritt fram oftast i just linux att ändra det man ogillar till någon man gillar.
thunderboy88 är inte uppkopplad
2012-11-13, 17:09   #236

thunderboy88

Medlem

thunderboy88s avatar

bästa operativsystemet skulle enligt mig vara ett som har så få vitala funktioner som möjligt, extrem öppenhet och enkelhet att modifiera efter eget behov, ständiga förbättringar och redan från grund anpassningsbart. oj nu glömde ja ju..finns ju redan diverse Linux
2012-11-13, 19:20   #237

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thunderboy88 Visa inlägg
bästa operativsystemet skulle enligt mig vara ett som har så få vitala funktioner som möjligt, extrem öppenhet och enkelhet att modifiera efter eget behov, ständiga förbättringar och redan från grund anpassningsbart. oj nu glömde ja ju..finns ju redan diverse Linux
Du glömde "stöd för programvaran man vill ha/behöver" i det tyvärr
2012-11-14, 00:16   #238

thunderboy88

Medlem

thunderboy88s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av n_sandstrom Visa inlägg
Du glömde "stöd för programvaran man vill ha/behöver" i det tyvärr
vadå glömde? har aldrig faktiskt stött på något som inte jag har fått att funka antingen flytande eller någorlunda. har haft mer problem med windows än vad jag har haft med Linux baserade system.
2012-11-14, 04:45   #239

Campaigner

Medlem

Campaigners avatar

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2002

Äh, med tanke på att utvecklare inte kommer använda Dx v.11.1 i sina spel förrän om 3 år så gör det inte så mycket. Dä'ä lugnt som de säger nånstans i Sverige ^^
2012-11-14, 09:44   #240

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thunderboy88 Visa inlägg
vadå glömde? har aldrig faktiskt stött på något som inte jag har fått att funka antingen flytande eller någorlunda. har haft mer problem med windows än vad jag har haft med Linux baserade system.
Då menar du "det perfekta operativsystemet för thunderboy88", för jag kan garantera att allas mjukvarubehov inte är i närheten av att täckas upp av linux
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker