![]() |
Blizzard stäms för Authenticator – kräver betalt för "nödvändig säkerhet"
Speljätten Blizzard är i hetluften för en säkerhetsfunktion som kostar pengar – nödvändig för att upprätthålla en acceptabel säkerhetsnivå.
Läs artikeln |
Så de ska ge ut doserna gratis? Är ju ändå ett spelföretag vi pratar om, inte någon bank eller så..
|
nej men de skulle ju kunna uppgradera sin lösenordshantering från att bara vara lowercase alfanummeric tillatt registrera uppercase och även andra unicode tecken
|
Citat:
|
Den där appen till smartphone får jag titta lite närmare på tror jag.
|
Citat:
De dom menar är att man inte ska behöva betala för säkerheten man får av authenticator. Skickades från m.sweclockers.com |
Nah, Authenticator behövs inte för att hålla en nödvändig säkerhet..
Java+adblock i webbläsaren funkar lika bra. Men annars tycker jag att det är mycket dåligt av blizzard att inte skilja på versaler och gemener i lösenorden man använder. |
ja härrigud, varför skulle dom ge ut dom gratis, ingen som köpt dom lipar ändå då om kostar typ 10e ?
|
Citat:
|
Säkerhetens ansvar ligger väl ändå på användaren.Jag menar till 99% av fallen är det ju faktiskt användarens dator som blir hackat och inte blizzard.Blizzard ska väl inte behöva betala för att vissa idioter inte vet hur man håller sin dator säker.
Mitt battlenet konto har aldrig blivit hackat på 7 år och jag använder ingen autenticator :S |
Citat:
all säkerhet ingår redan vad jag vet Skickades från m.sweclockers.com |
Förstår inte hur de som stämt blizzard tänker. För det första kan man få den gratis via en app som finns till iphone, android och windows phone. För det andra så tjänar inte blizzard någonting på authenticator. Man betalar produktionskostnaden. Fast jag tycker de borde bundla med en authenticator med battlecrest packetet. Känns som ett lamt försök att gå klirr i kassan. Vem får pengarna om de vinner? Knappast de som köpt en authenticator.
Skickades från m.sweclockers.com |
så idiotiskt... vad ska blizzard göra åt att användarna använder samma lösenord till allt?
sen skylla på blizzard för dålig säkerhet? ingenting är gratis, dosan som man får från banken är ju garanterat inräknad någonstans. |
Ni borde ju använda en bild på en dosa och inte på en telefon. Tog ju några rader innan man förstod att det inte var själva GRATISAPPEN de blivit stämda för.
http://www.bandoffools.org.uk/wordpr...enticator2.jpg |
Gratis "app" till valfri smartphone? Låter nice, synd bara att valfri smartphone för det mesta inte innefattar min smartphone... (kör MeeGo) Nå blizzard?
|
Haha ja... Går detta igenom så är det rent av skrämmande.
Alla de som tycker att det är upp till blizzard att betala för era authenticators kanske ska börja med att ta bort "VISA.TXT" från skrivbordet som ni har sparat för att slippa ta fram kortet varje gång de ska handla. |
Så varför Kräver inte folk att Microsoft, Sony, apple etc har liknande, Säkerhet ?
|
Authenticator via mobilen är gratis, köper man dosorna så gör man det av egen fri vilja och får då skylla sig själv.
Folk klagar på så konstiga saker ibland. |
Citat:
.. Allt blev återställt inom 24timmar efter samtal med Blizzard.. Men att slutanvändaren (jag) skall behöva ha stenkoll på allt som har med datorer att göra, där finns väl ett resonemang. Att man inte skall behöva säkra sitt eget system när hotet om att stjäla ens konto finns. |
Citat:
|
Deras app till Android funkar hur bra som helst på min gamla HTC Legend. Fast nog kan jag förstå att det är frustrerande för de som inte har iOS / Android / WP och måste köpa den där dosan istället. Men eftersom Blizzard är bland den största måltavlan av hackers när det kommer till spelvärlden så kan jag förstå att de måste ha denna dosa.
|
Citat:
Skickades från m.sweclockers.com |
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Blizzard förlorar pengar på Authenticators, för att de ska vara så billiga som möjligt för folk.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
om någon borde ha detta så är det Sony, Steam, apple, Microsoft etc finns ingen anledning att bara blizzard tvingas till det samma skall gälla för alla. |
Citat:
Och ja, 90% av alla hackade konton är rent användarens fel.. varför? Jo för de har skitit i en viss aspekt av säkerhet. I flesta fall är det pga. avsaknad av authenticator och delade lösenord på diverse sidor. |
Citat:
Du kan ju t.ex installera valfritt säkert operativ i sandlådemiljö och sedan skapa ett wowkonto där på en email som skapas endast för det syftet som sedan antingen raderas eller aldrig öppnas igen på en osäker dator. Efter det så formaterar du din speldator och säkrar den med antivirus,brandvägg och liknande och installerar WoW och ENDAST WoW på den. Du får endast använda speldatorn för just WoW och inget annat, du får inte öppna din mail, surfa eller ens lyssna på en MP3 på datorn utan endast WoW. Jag kan personligen garantera dig att sålänge som datorn är uppdaterad och har fullgott skydd så kommer ditt konto _ALDRIG_ att falla i någon annans händer då _ALLA_ konton som någonsin har blivit övertagna har varit pga kundens dumhet och okunnighet. Anledningen till att så många kontostölder uppstår för blizzard är just av den simpla anledningen: De har miljoner kunder, och den absolut största massan av dessa kunderna har INGEN till väldigt dålig kunskap om datorer i allmänhet. Ja till och med om spel vilket man märker när man försöker spela i party på Blizzards servrar ._. Blizzard erbjuder till dessa kunder en Authenticator för att sänka deras egna supportkostnader, då desto färre av deras totalpuckade kunder som ger bort sina konton genom att frivilligt installera spyware och liknande, desto billigare blir det för dem. Blizzard skulle nog helst vilja ge ut en gratis authenticator till varenda en av deras kunder för att dramatiskt sänka supportkostnaderna som de har för att gång på gång rädda dessa kunder som inte bryr sig det minsta för att sedan gå in på blizzards forum och klaga på hur sämst blizzard är. Tyvärr för Blizzards del så är det ett Aktiebolag och skulle de plötsligt gå ut och säga att de ska ge bort authenticatos för miljontals dollars värde så skulle aktien sjunka dramatiskt. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:35. |