Geforce Drivers 310.54 Beta optimerar för Black Ops 2, Assassins Creed 3

Permalänk
Melding Plague

Geforce Drivers 310.54 Beta optimerar för Black Ops 2, Assassins Creed 3

Den som planerar att sätta tänderna i Call of Duty: Black Ops 2 kan ladda ned en ny optimerad drivrutin från Nvidia, som dessutom ska ge högre bildfrekvens i en mängd populära speltitlar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt, nvidia är riktigt duktiga på drivrutiner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Trevligt, nvidia är riktigt duktiga på drivrutiner!

Även snabba!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Så kommer väl AMD:s drivrutiner om två månader.

Visa signatur

Intel.

Permalänk

Fler spel med TXAA? TXAA för ACIII?
Is this the real life?

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant att få se ett nytt test på 7970 Ghz Edition mot nån av toppmodellerna av GTX680 efter de här nya drivrutinssläppen från både AMD och Nvidia för att se vilket kort som presterar bäst i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av anon173545:

Trevligt, nvidia är riktigt duktiga på drivrutiner!

Fast AMD's senaste beta drivrutin slår allt.

Permalänk

Linux får en fördubbling i vissa titlar i och med 310.14 http://www.omgubuntu.co.uk/2012/11/new-nvidia-driver-doubles-...

Lite benchmarks: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia_r31...

Får väl tacka valve (och Linus långfinger) för det

Permalänk

gött som fan. nvidia och amd <3

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Grrr hade Betan innan men fick byta tillbaka för att äldre spel började bugga sönder så man fick gråa bilder och massa skit!
Nej inga mer Beta drivers för mig blir att vänta på fullversion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Fast AMD's senaste beta drivrutin slår allt.

Dom är otroligt bra eftersom dom ger prestanda. Men man kan inte riktigt säga att en drivrutin är bäst eftersom nya spel släpps konstant och det behövs optimeringar och SLi/CF profiler. Nvidia brukar faktiskt vara snabbare på den fronten.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Dom är otroligt bra eftersom dom ger prestanda. Men man kan inte riktigt säga att en drivrutin är bäst eftersom nya spel släpps konstant och det behövs optimeringar och SLi/CF profiler. Nvidia brukar faktiskt vara snabbare på den fronten.

Nividia kanske är snabbare, men AMD's är ofta bättre. Jag är inget AMD Fanboy, men detta är vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

+25% i Cvilization V verkar ju inte helt fel!

Permalänk
Medlem

Vilken fin present NVIDIA ger oss dagen innan Black Ops 2.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nividia kanske är snabbare, men AMD's är ofta bättre. Jag är inget AMD Fanboy, men detta är vad jag tycker.

Av min erfarenhet så levererar amd inte bättre "stabilare" drivare. Jag har haft 1 ati kort som var stabilt och det var en x1900xtx.

Permalänk
Medlem

Ger den prestanda i Farming Simulator 2013 ?

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeenFo:

Ger den prestanda i Farming Simulator 2013 ?

Haha lämplig avatar till den kommentaren.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Kommer det att vara likvärdig prestandaförbättring i 5 serien?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeenFo:

Ger den prestanda i Farming Simulator 2013 ?

Som att drivrutiner skulle få någon dator på jorden att palla det spelet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gender Bender:

Som att drivrutiner skulle få någon dator på jorden att palla det spelet.

Är spelet så snyggt...eller är det fattigt kodat?!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Är spelet så snyggt...eller är det fattigt kodat?!

Det är gudomligt snyggt

*sarkasm*

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Nividia kanske är snabbare, men AMD's är ofta bättre. Jag är inget AMD Fanboy, men detta är vad jag tycker.

Nej jag är ingen fanboy jag heller (haha att vi ens måste nämna det). Mitt nästa kort är förmodligen HD7970. Men håller ändå inte med dig.
Att AMD's drivrutiner oftast är bättre dvs.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

3.10 ska tydligen vara snabbare och bättre optimerad i Linux.

Permalänk
Medlem

I AMD trådarna när det släpps drivrutiner tycker jag mig faktiskt se oftare att de blir gladare och säger att AMD är bäst jämfört med Nvidia trådarna.

Undrar vad det beror på?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Dessa benchmarks måste ju vara uppmätta i 2560x1440 eller nått, så dåliga resultat får inte ens jag med min rigg i sign. Speciellt inte i Borderlands 2 som jag klarar 60-sträcket utan problem på maxade inställningar i 1920x1080

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Alltid lika trevligt med drivrutiner som förbättrar prestandan.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Mja det var ju positivt för oss att AMD släppte sin "superdriver" då får man själv som Nvidia ägare mer prestanda! Är bara att tacka och ta emot, Amd

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Trevligt att diagramen börja på 0!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Dom kör med en monsterdator och får ändå under 30 fps på Metro, är det nya crysis eller? Är grafiken helt snuskigt bra i det spelet eller vad är det frågan om? Har inte spelat det själv, man blir ju lite nyfiken men ändå lite rädd att köpa det då jag bara har ett 580.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Hade varit intressant att få se ett nytt test på 7970 Ghz Edition mot nån av toppmodellerna av GTX680 efter de här nya drivrutinssläppen från både AMD och Nvidia för att se vilket kort som presterar bäst i dagsläget.

Jag har blivit bönhörd... men bara nästan, för detta testet är från idag men då inte med Nvidias senaste beta-drivrutiner

http://www.hardocp.com/article/2012/11/12/fall_2012_gpu_drive...

Många intressanta tester! [Läs hela artikeln för att se exakt vilka kort de testar och hur de testar, samt eventuella felkällor]

Här är BF3 i multiplayer

Apples-to-Apples

In this Apples-to-Apples test we ran all four video cards at 1920x1080 with 4X MSAA, FXAA, 16X AF and all in-game Ultra graphics options selected. We also had Ambient Occlusion set to HBAO and Motion Blur enabled.

The HD 7970 outpaces the GTX 680 by a 15.8% margin. The GTX 680 was able to best the HD 7950 by 3.1% and the HD 7870 and GTX 660 Ti tied each other by the margin of a rounding error.

The Bottom Line

"The real reason that the voices of the internet should be cheering should be for the falling prices that have been happening across enthusiast class video cards over the course of the past few months thanks to healthy competition between AMD and NVIDIA. From our perspective, the overall game play experience has improved slightly from older drivers for the cards from both the Red and Green teams, however we would not say that the performance differences have been earth shattering from the perspective of overall game play performance.

The most interesting stand out from this evaluation has been the NVIDIA GTX 660 Ti, which is priced significantly higher than the Radeon HD 7870 while turning in similar performance numbers. The GTX 660 Ti has lost its value at this point in time, lending way to the Radeon HD 7950 which has benefited from falling prices and new drivers.

If you are in the video card market today, the current offerings tend to scale very well with price and you will receive a higher level of performance for your incremental dollar spent."