LG premiärvisar Nexus 4 i Sverige

Permalänk
Melding Plague

LG premiärvisar Nexus 4 i Sverige

Koreanska LG visar upp den senaste generationens Google Nexus-telefon på svensk mark. SweClockers var på plats under pressvisningen och samlar några första intryck och bilder.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lanseras nu bara, så jag kan kassera min Desire S. Oliiiiiidlig väntan.

Permalänk

Kanske skulle byta ut S3an nu.. börjar bli rätt sleten

Permalänk
Medlem

Fick dom en hjärnblödning när dom tyckte att max 16gb minne var en bra idee? Utan möjligheter för expansion. Priset här i norden känns som vanligt lite i överkant men det är knappast LG/Googels fel.

Varför har inte telefonerna samma mjukvara i hela världen?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Kanske skulle byta ut S3an nu.. börjar bli rätt sleten

Hur har du slitit ut en telefon så fort ?

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Blir nog till att köpa både Nexus 4 och 10 från USA. Tycker det är helt orimligt att vi ska betala sådana överpriser bara för att vi inte har fått tillgång till googleplay-store ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Fick dom en hjärnblödning när dom tyckte att max 16gb minne var en bra idee? Utan möjligheter för expansion. Priset här i norden känns som vanligt lite i överkant men det är knappast LG/Googels fel.

Varför har inte telefonerna samma mjukvara i hela världen?

Lite patetiskt kan tyckas, speciellt nu när flashlagring faktiskt är så pass billigt som det är. Men Google vill verkligen trycka på att framtiden är streamad media (Google Play Music), molnet, etc. Det här är ett av sätten dom gör det på. Nexus Q kan ju tex endast streama, samma filosofi där.

Permalänk
Medlem

Ingen möjlighet till SD-kort är tyvärr en dealbreaker.

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Hur har du slitit ut en telefon så fort ?

Slitit ut kanske var lite fel ord väl. Menade mer att den blivit tråkig

Permalänk
Medlem

Hm, frågan är om man vågar köpa en mobil som LG knåpat ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Sötast

My..... Precious!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sh4dy_05:

Hm, frågan är om man vågar köpa en mobil som LG knåpat ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

LG kan väl hårdvara men att underhålla mjukvara är de sämre på. Det är ju dock Googles jobb för den här telefonen så det kan nog gå tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Rekommenderade pris är enligt företaget 4 990 kronor inklusive moms för modellen med 16 GB lagringsutrymme

Varför i helvete kostar den över 1500 kr mer i Sverige än i Tyskland?!

EDIT: Tydligen LGs fel... Android central

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Slitit ut kanske var lite fel ord väl. Menade mer att den blivit tråkig

Du är nog bara en tråkig ägare, inte en tråkig telefon.

http://www.xda-developers.com/

Permalänk
Medlem

Synd att man jämt måste vänta på allt när det blir försenat... De borde ju fatta att efterfrågan kommer bli stor innan de lanserar mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Varför i helvete kostar den över 1500 kr mer i Sverige än i Tyskland?!

För att det här är Sverige. Tyvärr..

Permalänk
Skrivet av Late:

Blir nog till att köpa både Nexus 4 och 10 från USA. Tycker det är helt orimligt att vi ska betala sådana överpriser bara för att vi inte har fått tillgång till googleplay-store ännu.

Det är väl snarare så att google knappt gör någon vinst eller att importören/distributören/detaljisten i sverige ska ha lite marginaler. Köper man via google play så finns det knappt några mellanhänder, LG skeppar telefonen till googles lager och google skickar till kund. Så går det ju inte till i vanliga fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Slitit ut kanske var lite fel ord väl. Menade mer att den blivit tråkig

är ju "samma" mjukvara ...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Slitit ut kanske var lite fel ord väl. Menade mer att den blivit tråkig

Tråkig? Det är ingen större skillnad på lurarna direkt, så vidare du inte menar desigen.
Det är ingen iPhone där det ända sättet att göra mobilen personlig är att designa ett eget skal haha, bara att byta launcher och göra luren personlig in i minsta detalj.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Tråkig? Det är ingen större skillnad på lurarna direkt, så vidare du inte menar desigen.
Det är ingen iPhone där det ända sättet att göra mobilen personlig är att designa ett eget skal haha, bara att byta launcher och göra luren personlig in i minsta detalj.

Han menar nog generellt tröttnat på telefonen, alltid kul med nya objekt efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Det är väl snarare så att google knappt gör någon vinst eller att importören/distributören/detaljisten i sverige ska ha lite marginaler. Köper man via google play så finns det knappt några mellanhänder, LG skeppar telefonen till googles lager och google skickar till kund. Så går det ju inte till i vanliga fall.

Absolut. Men det känns helt omotiverat att betala dessa priser när du bara behöver sträcka dig några mil fågelvägen för att kunna köpa produkterna till ett kraftig rabatterat pris (t.ex. Tyskland & England). Kunderna är inte dumma och jag vill tro att denna försäljningsstrategi kommer att backfire:a.

Kundsegmentet som telefoner som denna riktar sig mot är oftast väldigt pålästa och inte främmande för att beställa online/importera.

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Så glasbaksida är helt plötsligt bra då det är Android??

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har då alltid gillat designen på iphone och glasbaksida tar jag gärna emot. Men det är naturligtvis inte lika hållbart eller praktiskt som plast.

Permalänk
Medlem

För dyr för mig... under 4k så köper jag. 3500kr så hade jag slagit till direkt.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Och hur många minuters batteri-tid har den?
En mobiltelefon borde åtminstone klara sig 3-5 dagar på en laddning med sporadisk användande.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

Så går det att köpa den i t.ex. Tyskland och använda den felfritt i sverige, t.ex. välja svenska som språk etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200933:

Så går det att köpa den i t.ex. Tyskland och använda den felfritt i sverige, t.ex. välja svenska som språk etc?

Som jag har förstått det ska en Nexus 4 inköpt i t.ex. USA fungera lika bra att använda i Sverige, detsamma borde gälla möjligheten att byta språk.

Permalänk
Medlem

Är det någon idé att försöka importera? Kan det bli mycket krångel?

Permalänk
Medlem

Sedan dag ett ändra jag färgschemat i min S3'a så färgerna inte är så överdriva. Fotografier osv ser mer naturliga ut. Tror Emil ignorerar den inställningen.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Skulle också vara intresserad om någon har bra erfarenheter i att importera telefon från typ Tyskland eller USA? Krångligt? Tillkommer massa avgifter? Bra sidor att köpa ifrån?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Sötast
Skrivet av #enbom:

För dyr för mig... under 4k så köper jag. 3500kr så hade jag slagit till direkt.

Därför så många av oss importerar

Du kan köpa 8GB modellen i UK på handtec för c:a 3300KR, eller 16GB modellen från tyskland på handyshop för c:a 3600KR.
Dessa butiker levererar direkt till din adress utan mellanhänder.

Skrivet av skogsvilden:

Och hur många minuters batteri-tid har den?
En mobiltelefon borde åtminstone klara sig 3-5 dagar på en laddning med sporadisk användande.

Min Galaxy Nexus höll i snitt 2.5 - 3 dagar på en laddning då med c:a 2.5 timmar _ON_ tid och c:a 60min taltid, detta med ett mycket mindre batteri, så förhoppningvis så kan Nexus 4 ta 3+ dagar

Sen är det ju såklart helt beroende på hur mycket man använder en lur och vad "sporadiskt" egentligen är

Skrivet av Justbecause:

Så glasbaksida är helt plötsligt bra då det är Android??

Är väl inte så svårt på en så orobust plastbit

Skickades från m.sweclockers.com

Jaha, jag har missuppfattat det hela.
Jag trodde helt enkelt att du bara var mindre begåvad när jag såg dig skriva i Blizzard tråden, men jag ser nu att du endast är ute efter att hetsa upp folk.

Roligt ?