Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Petterk
Nexus One.
Så kom inte bara med floskler.
Deras multimediatjänster finns inte ens i alla territorier USA har ockuperat.
Intressanta blir om man kan köra USB-stickor med OTG utan root. Helt idiotiskt att begränsa operativsystemet där, kan förstå om de inte vill stödja NTFS och exFAT däremot. Det är däremot något tillverkarna redan licensierar för enheterna.
Ok, Nexus One var så länge sedan så jag hade faktiskt inte koll på att den hade sd-kortplats. Det var ett misstag från min sida.
Jag omformulerar mig därför så här:
Ingen Nexus-enhet
sedan Nexus One har haft kortplats. Jag tror Google specar att det ska vara så. Det är inte LGs fel. Google vill att du ska använda molnet och deras streaming-tjänster i stället för lokalt lagrat media.
Jag tror inte att Google bektraktar det faktum att Google Play inte lanserats överallt som skäl till att ha en sd-kortplats. Kortplatsen försvann dessutom ett år innan streaming-tjänsterna lanserandes.
Hursomhelst är det trist för alla som tycker att utbyggbart minne är viktigt. Hur mycket kan en sd-kortplats kosta egentligen? Många skulle säkert betala några hundra extra för att få den.
Personligen tycker jag dock att glaset på baksidan är en större dumhet än avsaknad av utbyggbart minne. Jag skulle faktiskt föredra Galaxy Nexus framför Nexus 4 på grund av detta.