CM Storm tillkännager Quick Fire TK med mekaniska brytare

Permalänk
Melding Plague

CM Storm tillkännager Quick Fire TK med mekaniska brytare

Kompakta yttermått, numpad och mekaniska brytare från Cherry är receptet för Cooler Masters nya gamingtangentbord Quick Fire TK.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Röd bakgrundsbelysning. Pass.

Permalänk
Medlem

Inga piltangenter = fail

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Vart är Delete knappen?

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Har använt ett tangentbord tidigare under rätt lång tid som kombinerade numpaden med piltangenter och insert/home/del osv och det var hemskt. En vidrid lösning som gjorde det förbaskat svårt att arbeta med. Skulle aldrig rekommendera detta tyvärr =/

Permalänk
Discokungen

Hur tänkte de med numpaden sådär..?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av ormey:

Röd bakgrundsbelysning. Pass.

Stämmer inte riktigt, bara modellen med röda brytare som har röd bakbelysning.

Blå brytare= Blå bakbelysning.
Röda brytare= Röd bakbelysning.
Bruna brytare= Vit bakbelysning.

Källa: Cm storm själva. http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfiretk/

On topic:

Ser ut att bli ett riktigt bra tangentbord, perfekt för mig. Hoppas bara det lever upp till kvalitén som quickfire rapid har. Priset ser också väldigt lovande ut, inte alls mycket dyrare än rapid, och då får man ju bakgrundsbelysning!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

och så har dom fuckat upp "enter" knappen vilket är oacceptabelt.

i övrigt riktigt läckert tgb!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

och så har dom fuckat upp "enter" knappen vilket är oacceptabelt.

i övrigt riktigt läckert tgb!

Inte den svenska layouten på bilden, lär definitivt vara en stor enter-knapp när det kommer till den svenska marknaden. vet inte ett enda svenskt tangentbord med liten enter-tangent.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hur tänkte de med numpaden sådär..?

Aningen knepigt ja Sen att det är mekaniska brytare gör det till än mer minus för mej (tål inte knattrandet, min adhd hjärna får frispel).

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Inga piltangenter? Och en dubbel-nolla-knapp? Lol...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Inga piltangenter = fail

Vad jag ser finns det piltangenter på knapp 2 och knapparna under 2an?

NU har jag skrivit klart.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det skulle bli jobbigt att använda om man inte enbart ska spela med det.
Home, end, delete, piltangenterna och numpad används trots allt ganska flitigt

Permalänk
Avstängd

Finns både delite, home, end och piltangenter.

Konstigt tangentbord, gillar det inte :/

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Inte den svenska layouten på bilden, lär definitivt vara en stor enter-knapp när det kommer till den svenska marknaden. vet inte ett enda svenskt tangentbord med liten enter-tangent.

Får verkligen hoppas det.. Mycket ovanligt som du säger, men jag har sett nån enstaka svensk laptop/netbook med detta

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte den svenska layouten på bilden, lär definitivt vara en stor enter-knapp när det kommer till den svenska marknaden. vet inte ett enda svenskt tangentbord med liten enter-tangent.

Har stött på många tangentbord med liten enter-tangent när man vart hemma hos folk för support, då speciellt från OEM-tillverkare. Så värst ovanligt är det inte faktiskt.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk

Bästa med det där tangentbordet var volymknapparna på F9-F11, kan man sänka/höja med en hand. De flesta andra har på F1-F4 så man får sträcka sig eller använda 2 händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Inga piltangenter = fail

Inga piltangenter = ÄNTLIGEN!

Jobbigt dock om man inte bara sitter och game:ar med det då man verkligen hela tiden måste använda FN knappen för att trycka på Del. >.>

Permalänk
Medlem

såg rätt trevligt ut, men finns det en efterfrågan av krympta tangentbord eller? att hålla på med FN bind kommer ju bara fucka up för en i slutändan. hatar mitt nuvarande tangentbord, har typ en 20 cm lång spaceknapp "sidewinder x4" och är allmänt rutten att skriva på

Permalänk
Medlem

Bah, puckad layout. Varför inte släppa Quickfire Rapid med blå och bruna brytare för EU-marknaden istället?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Stämmer inte riktigt, bara modellen med röda brytare som har röd bakbelysning.

Blå brytare= Blå bakbelysning.
Röda brytare= Röd bakbelysning.
Bruna brytare= Vit bakbelysning.

Källa: Cm storm själva. http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfiretk/

On topic:

Ser ut att bli ett riktigt bra tangentbord, perfekt för mig. Hoppas bara det lever upp till kvalitén som quickfire rapid har. Priset ser också väldigt lovande ut, inte alls mycket dyrare än rapid, och då får man ju bakgrundsbelysning!

Hade varit intressant att se bakrundsbelysning enligt vad som det stod i artikeln, dvs samma som färgen på brytarna. Brunt hade ju kanske inte blivit så snyggt och ska de vara svart belysning skulle vara nått nytt på riktigt!

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk

kan vara intressant ..

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

FN bind (?) Nä tack! Stort misstag.
Det skall väl inte kännas som man sitter vid laptopen när man sitter vid den stationära.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

FN bind (?) Nä tack! Stort misstag.
Det skall väl inte kännas som man sitter vid laptopen när man sitter vid den stationära.

Med det där tangentbordet skulle det nog till och med kännas bättre att använda en laptops!

Permalänk
Medlem

Fan. Kan det inte komma ett tangentbord som ser grymt bra ut med blåa LEDs och som man kan välja brytare till.
Måste följa mitt tema, men finns just nu bara ett tangentbord som kommer funka, och det är QPAD MK80.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Förstår inte varför så många är anti denna layout, den har ju precis allt man behöver men med lite mer kompakt layout. Piltangenterna kommer du åt på numpaden, de är tom upplysta, sen kommer det garanterat finnas ett läge för att låsa piltangenter och FN knappen så att man slipper använda FN samtidigt för att trycka på vissa knappar.

Jag gillar verkligen denna layout rent användarmässigt, men den ser ut som stryk. Men det är ju en helt annan sak. Tycker iaf att det är kul att CM valde att producera detta tangentbord då det funnits i kina ett tag under ett annat namn.

Permalänk
Medlem

Såg intressant ut tills jag såg att det inte fanns piltangenter.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Jag gillar det. Kör med ett kompakt tangentbord utan numeriska tangenter idag (blir trångt med två fullstora tangentbord). Jag vill verkligen ha bakgrundsbelysning på ett litet tangentbord. Blir säkert bruna MX för min del fast jag hade helst velat ha röd bakgrundsbelysning.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Medlem

För 850kr är det mycket intressant.

Skrivet av Azoicer:

Fan. Kan det inte komma ett tangentbord som ser grymt bra ut med blåa LEDs och som man kan välja brytare till.
Måste följa mitt tema, men finns just nu bara ett tangentbord som kommer funka, och det är QPAD MK80.

http://www.inet.se/produkt/6606484/ducky-shine2-mx-red-blue-l...

Ducky är bra. Kolla runt lite (sortera med Bakgrundsbelysning: Ja och Tillverkare: Ducky):
http://www.inet.se/kategori/657/speltangentbord/520/ducky

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

För 850kr är det mycket intressant.

http://www.inet.se/produkt/6606484/ducky-shine2-mx-red-blue-l...

Ducky är bra. Kolla runt lite (sortera med Bakgrundsbelysning: Ja och Tillverkare: Ducky):
http://www.inet.se/kategori/657/speltangentbord/520/ducky

Glömde skriva att jag vill ha svarta brytare.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör