Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kevve1
Ni som säger att det är samma sak varje år, vad tycker ni dom ska ändra? Jag har funderat på vad ni menar flera gånger men det enda jag får fram är att dom ska skaffa bättre grafik. VAD exakt ska dom ändra? VAD kan dom ändra och fortfarande kunna kalla det cod? Jag började spela vid black ops och det är cod för mig, killstreaks, lättanvända vapen, slippa sitta och vara stenhårt koncentrerad hela tiden. För andra som började vid cod 1 så fanns det väl inga killstreaks utan det kom väl i 4an? Jag vill veta vad ni tycker dom ska ändra. Sen är det så barnsligt med allt p12:ande. Kom igen! Jag är 25 år och dom jag spelar med är alla över 20. P12 hit och P12 dit...
Jag antar att det är ett sätt att förklara att någon är skrikig och otrevlig emot andra, men att samla in en hel samling spelare i en kategori är inte direkt något vuxet beteende heller. P12 är förövrigt jävligt gammalt, kom på något nytt, var kreativa, var allt som cod inte är.... ok
Hejsan på dig!
Jag har inte spelat BO2 så vissa av de här sakerna kanske är bättre nu än de var i MW2/BO/MW3.
Så, vad ska de ändra? Vad jag i alla fall hade velat ha är 1) mod tools, 2) bättre vapenbalans, framförallt i avseende akimbo/shotguns som är cointoss i hur de är insta-win i CQB och insta-loss på mid+ range (eller i vissa fall bara insta-win oavsett range, men se (3)) 3) balanspatchar 4) möjlighet att köra privata servrar med access till att ändra saker som tillåtna vapen, styrka på granater osv. 5) inga deathstreaks (varför ska man bli belönad för att man spelar dåligt?) 6) en bättre grafikmotor, inte nödvändigtvis detta "herp derp bf är snyggare" utan en motor som håller en vettig prestanda på PC. I de äldre titlarna i alla fall så har man behövt en monster-dator för att hålla 120+ FPS hyfsat stabilt vilket. Det känns mer som att det beror på att motorn är dåligt optimerad för PC (för att de fokuserar på XBOX) snarare än att spelet är så toksnyggt att det ska vara så tungt. 6) bättre balans av perks/vapen inom samma kategorier. Det finns i nästan alla fall ett gäng perks/streaks/vapen som bara rakt av är sämre. Tänk BO FAMAS vs andra AR eller slight of hand/steady aim i MW2 (om jag inte minns fel).
Sen personligen, och jag är nog inte ensam, så tycker jag akimbo och möjligheten att köra 2 "stora" vapen, dvs shotgun/machine pistols osv som secondary är lätt efterblivet. Det är omöjligt att balansera det vettigt. MW3 var ju ett fint exempel på det med akimbo machine pistols som var mycket bättre än något primary.
Spelstilsmässigt kommer folk alltid gnälla, för det går fort och du dör ofta. Även folk som lirar 3+ k/d dör säkert nån gång i minuten i snitt, förutsatt att du inte är pinsamt långsam i din spelstil. Folk gillar inte att dö ofta, och vissa inser inte att det liksom krävs för att man ska kunna ha ett spel som är så intensivt som COD.
Fixar de mina punkter 1-6 så tror jag nog att gnället minskar från många håll. Möjligen ökar det från p12-maffian, dock.