![]() |
SSD-lagring: Corsair, Crucial, Intel, OCZ, Plextor och Samsung i 256 GB-klassen
SweClockers testar några av höstens hetaste SSD-enheter i storleksklassen kring 256 GB. Tio modeller från sex välkända tillverkare bekänner färg i testlabbet.
Läs artikeln |
Trevligt med tester :)
Oväntat dock att Intel 335 fick opålitlig beteende? |
SSD Test! Finally! :D
|
Jag måste verkligen ta och skaffa mig en, det är inte kul att vänta 5 min på att komma in på internet efter att Windows bootat klart -.-. Men tanken att behöva installera allting igen avskräcker mig.
|
Samsung, en riktig värsting :P
|
Känns som alla tester har fått utmärkta produkter. vilken ska man välja?
|
Jag tyckte nog Samsung INTE imponerade efter tortyrtestet. Kul när den är ny, men sen....
|
Mycket trevligt med stora tester! Mer sådana!
|
Beställde Samsung 840 PRO samt med en hel del andra grejer och ser verkligen fram emot det, tummen upp!
|
Effekt?
Glatt överaskad av test!
Saknar effektmätning under IDLE och under BELASTNING. För mig den viktigaste egenskapen i en laptop. |
Ingen OCZ modell? :(
|
|
Citat:
|
Någon som kan svara på varför Vertex 4 fått sånt kallt bemötande? Den presterar snarlikt med alla andra SSD:s men är överlägset bäst gällande tortyrtestet.
|
Citat:
|
Samsung verkar leverera! Är supernöjd med min 830 och när det blir dags att byta blir det nog en Samsung igen, kanske 840 PRO, vem vet ;)
|
Nice, detta kommer nog påverka mitt nästa SSD köp! ;)
|
Det blir nog 4st Vertex 4 256Gb i Raid 5 för mig vid nästa datorbygge...mumma...speed rulez!!!
|
Citat:
|
Blir fortfarande en Samsung 830 till min laptop, billig och stabil, sådant vill vi ha!
|
http://www.anandtech.com/show/6337/s...0-250gb-review
Lite mer om Samsung 840, inklusive strömförbrukning etc. Finns tester på många modeller där. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Läs anands test av 840 för en lite mer utförlig förklaring om hur disken fungerar under hård belastning: http://www.anandtech.com/show/6337/s...50gb-review/11 |
När dom fixar TRIM med en firmware update så är jag på, men i nuläget väntar jag med Samung 840 serien.
|
Köpte en Samsung 830 serien 512 GB för ett tag sen, är skit nöjd med den. :D
|
Citat:
|
Jag förstår forfarande inte poängen med att aktivera trim genom formatering? Man måste ju kunna "rensa" disken utan att behöva formatera om hela?
Och kan jag likställa stresstestet med långvarigt användande? |
Citat:
|
Citat:
|
| Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:23. |