MSI Afterburner uppdateras till version 2.3.0

Permalänk
Melding Plague

MSI Afterburner uppdateras till version 2.3.0

Populära överklocknings- och övervakningsmjukvaran MSI Afterburner lanseras i ny version. Ändringsloggen visar bland annat stöd för nya grafikkort, samt möjlighet till videoinspelning med flera ljudkällor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

dum fråga, men funkar detta på mina EVGA kort?

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

även en ny version av MSI Live Update 5 idag... samlar de alla mjukvaruppdateringar till samma dag måntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunderboy88:

dum fråga, men funkar detta på mina EVGA kort?

"MSI Afterburner är gratis och fungerar med grafikkort oavsett tillverkare."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliaria:

"MSI Afterburner är gratis och fungerar med grafikkort oavsett tillverkare."

Någon som lyckats starta Afterburner automatiskt vid boot/login för icke-admin användare?

Jag har försökt allt möjligt i schemaläggaren utan att lyckas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Någon som lyckats starta Afterburner automatiskt vid boot/login för icke-admin användare?

Jag har försökt allt möjligt i schemaläggaren utan att lyckas.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag brukar lägga till en string i registret för sånt - kör regedit, gå till HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Microsoft > Windows > CurrentVersion > Run. Lägg till ett nytt string-värde och skriv in pathen till Afterburner's .exe-fil. Kom ihåg att sätta " runt pathen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Spännande nog så fungerar MSI afterburner på mitt Riva TNT2 kort

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Bra att den funkar på grafikkort oavsett tillverkare.
Tråkigt att programmet är så jävla fult.

Permalänk
Medlem

Bästa! Riktigt bra gjort av msi.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bra att den funkar på grafikkort oavsett tillverkare.
Tråkigt att programmet är så jävla fult.

Ha, tänkte precis samma sak, 50 spänn till den som gör applikationen med standard windowsutseende!

Edit: det vore coolt om den kunde använda hårdvaruenkodningen i intels grafikkort, någon som vet om man kan använda det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som testat nya inspelningsmetoden än? (För ljud) Så jobbigt när man försöker göra let's plays eller liknande med skypetjatter i bakgrunden...

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Någon som testat nya inspelningsmetoden än? (För ljud) Så jobbigt när man försöker göra let's plays eller liknande med skypetjatter i bakgrunden...

Är oxå lite inyresserad av att höra hur inspelningen och hur ljudupptagningen fungerar. Kan man spela in med ljud från spelet men att det inte tar med ts tjötet?
Tyvärr någon dag innan jag själv kan installera och prova...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

Någon som testat nya inspelningsmetoden än? (För ljud) Så jobbigt när man försöker göra let's plays eller liknande med skypetjatter i bakgrunden...

Lägg på upptagen i Skype så stängs alla meddelandeljud av. Gör du en lets play tabbar du väl ändå int ut så ofta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

jag kör version 2.2.3 som verkar vara den enda versionen som tillåter mig höja Core Voltage till 1.300V alla andra versioner går bara upp till 1.200V.

nu till min fråga:
går det att låsa "reglaget" på +100mV till Core voltage?
jag kör LN2 bios på mitt kort och 310.33 driver.
att kortet automatiskt sänker frekvenserna vid idle är ju perfekt och så vill jag att det skall förbli.
självklart trycker jag apply vid ändring

men när man spelar då vill jag att det ska vara låst på max Core voltage, när jag tabbar ut så kan den ibland stå på 34, 76, och andra helt random siffror varför gör den så då GPU usage är 100% enligt MSI Afterburner, är det inte tänkt att Core Voltage ska maxas då GPU jobbar för fullt i 100% ?
eller lever kepler sitt eget liv och vill spara ström 24/7 trots att man spelar?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Nån som fått versionen att fungera ?
körde en uppdatering först och RTSS bara krasha så fort man starta programmet
samma sak när jag tog bort det helt och gjorde en "nyinstallation" av det
får inte igång det utan att RTSS krashar

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Men att de alltid skall bloata sönder bra små program...

Visa signatur

Elektronikingenjör.

Permalänk
Medlem

Jaaaa, äntligen ett enkelt sätt att mäta µstutter.

Later...

Hmm, undrar dock hur användbar den där mätaren är när man inte kan polla mindre än varje 100ms ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

jag kör version 2.2.3 som verkar vara den enda versionen som tillåter mig höja Core Voltage till 1.300V alla andra versioner går bara upp till 1.200V.

nu till min fråga:
går det att låsa "reglaget" på +100mV till Core voltage?
jag kör LN2 bios på mitt kort och 310.33 driver.
att kortet automatiskt sänker frekvenserna vid idle är ju perfekt och så vill jag att det skall förbli.
självklart trycker jag apply vid ändring

men när man spelar då vill jag att det ska vara låst på max Core voltage, när jag tabbar ut så kan den ibland stå på 34, 76, och andra helt random siffror varför gör den så då GPU usage är 100% enligt MSI Afterburner, är det inte tänkt att Core Voltage ska maxas då GPU jobbar för fullt i 100% ?
eller lever kepler sitt eget liv och vill spara ström 24/7 trots att man spelar?

Det går att fixa genom att lägga till ett par rader i config filerna, kan posta dem när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Någon som har testat att spela in med VFW compression ? Får bara ljud av det och ingen bild. någon som vet hur inställningarna ska vara för VFW för att få bild o inte bara ljud?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Om man vill låsa upp voltage control för MSI GTX680 Lightning på afterburner 2.2.4 och framåt lägger man till följande rader i VEN_10DE... filen (ligger i \MSI Afterburner\Profiles):
[Settings]
VDDC_Generic_Detection = 0
VDDC_CHL8318_Detection = 46h
VDDC_CHL8318_Type = 1
CaptureDefaults=0

Tänk på att voltage reglering sker på egen risk.

Edit: Kan vara värt att nämna att man måste lägga till raderna för varje kort om man har fler än ett.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Mackan32:

Om man vill låsa upp voltage control för MSI GTX680 Lightning på afterburner 2.2.4 och framåt lägger man till följande rader i VEN_10DE... filen (ligger i \MSI Afterburner\Profiles):
[Settings]
VDDC_Generic_Detection = 0
VDDC_CHL8318_Detection = 46h
VDDC_CHL8318_Type = 1
CaptureDefaults=0

Tänk på att voltage reglering sker på egen risk.

Nu var du bra busig!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Nu var du bra busig!

Haha, det står ju iofs att kortet ska vara upplåst på lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bra att den funkar på grafikkort oavsett tillverkare.
Tråkigt att programmet är så jävla fult.

Du vänjer dig! Efter några månader så vill du ha M A exakt som det är!

Skrivet av Azodan:

Ha, tänkte precis samma sak, 50 spänn till den som gör applikationen med standard Windowsutseende!

Edit: det vore coolt om den kunde använda hårdvaruenkodningen i intels grafikkort, någon som vet om man kan använda det?

Skickades från m.sweclockers.com

50 spänn, lek med tanken att någon skulle gett M A standard Windowsutseende! Då skulle jag höja med minst två 0 : or till för att ha kvar det exakt som det är! Varför ändra på något som fungerat så bra innan, och som alla är vana vid.

/ / Fläktkurvan i Afterburner är så go, jag tror fan jag blev kär i den när jag upptäckte den Vilket system kan vara utan den?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bra att den funkar på grafikkort oavsett tillverkare.
Tråkigt att programmet är så jävla fult.

Det finns personer som har utvecklat skins till AB, här är en länk till ett som jag tycker ser jäkligt schysst ut:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=358560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan32:

Det finns personer som har utvecklat skins till AB, här är en länk till ett som jag tycker ser jäkligt schysst ut:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=358560

Galet snyggt. Installerade det direkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om jag påstår, att videoinspelningsdelen av detta program inte fungerar under Windows8 64bit alls.
Finns det då någon som kan vara så trevlig att bekräfta eller dementera detta påstående till mig, tack.

Permalänk
Medlem

Någon som har prövat MSI AB's OSDs funktion med Hitman Absolution med nya versionen? Det syns inte för mig med version 2.2.5 Beta 1 och någon på NeoGAF skrev att 2.3.0 fick spelet att krascha.

Ändring: Glöm det, det fixade sig.

Rapport om nya inspelningsmetoden vore varmt välkommet.

Permalänk

En fråga, går det att låsa upp så man ser vad man har för core clock, voltage osv, jag installerade nyaste versionen nyss och gillar inte alls detta "+0" grejen.

Permalänk
Medlem

Herregud, de har ändrat FPS-mätaren i OSD så den uppdateras helvilt som med nya FRAPS-versionerna, det är sjukt irriterande. Förut så uppdaterade den inte lika ofta och noggrannt, tror det var bara till 1FPS mellanrum, nu är det 0.1. Någon som vet hur man ändrar det här? :/